خرید ویلا در مازندران بهتراست یا ساختن ویلا در مازندران ؟

24 شهریور 1401
0 دیدگاه

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

داشتن یک ویلای مدرن در شمال از آرزوهای دیرینه هر شخصی است. سپری کردن چند روز  در کمال آرامش  به دور از هر گونه مشغله و  دغدغه‌ای در یک خانه ویلایی، آن هم در دل طبیعت، گاهی تمام آن چیزی است که یک فرد می‌خواهد! بسیاری از افرادی که در شهرهای بزرگی مانند تهران زندگی می کنند بعد از روزها و هفته‌ها سخت کار کردن به محض پیدا کردن چندروز تعطیلی در تقویم ، چمدان خود را می بندند و راهی شهری خوش‌ آب‌و هوا می شوند. اگر شما هم جزو مسافران همیشگی مازندران هستید به طورحتم به این نتیجه رسیده اید داشتن یک ویلای ثابت به صرفه تر از  اجاره سوئیت است.  در این میان برخی ترجیح می‌دهند که خودشان ویلای مستقل مورد نظرشان را با سلیقه شخصی و بودجه‌شان بسازند. اما ساخت ویلا درمازندران مناسب تر است یا خرید ویلا در مازندران ؟

نگاهی به بودجه خود بیندازید :

اگر  در دو راهی خریدویلا و ساخت ویلا مانده اید در ابتدا به بودجه خود نگاه کنید . البته این نکته نباید نادیده گرفته شود که به طور قطعی نمی‌توان گفت خریدویلای آماده برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود یا ساخت ویلا.  اما  افرادی هستند که بدون آگاهی و شناخت ناکافی با نیت این که هزینه کم‌تری صرف می کنند دست به ساخت ویلا می‌زنند؛ اما به مرور در دام مخارج پیش‌بینی‌نشده گیر می‌افتند. امابه طور کلی در دو حالت است اگر بودجه کافی و کامل برای خرید ویلای رویایی تان فراهم کرده اید بدون هیچ فوت وقتی اقدام به خریدویلا در مازندران نمایید . اما اگر بودجه  و سرمایه اولیه کمی برای آن درنظر گرفته اید گزینه ساخت ویلا نقلی را انتخاب نمایید. ساخت ویلا  با متراژ پایین به شما این امکان را داده تا بتوانید به تدریج و آرام آرام ویلای رویایی خود را بسازید.

ویلا در مازندران 8674187498721874

 به زمان توجه داشته باشید :

از عوامل دیگری که به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، در نظر داشتن، زمان است. اگر زمان کافی در اختیار دارید و نمی‌خواهید بلافاصله از ویلا استفاده کنید، ساخت ویلا برای شما نیز گزینه مناسبی خواهد بود. اما همانطور که اشاره شد ساخت ویلا نیازمند پروسه ای زمان براست برخی از افراد ترجیح می دهند ویلایی هر چند کوچک را خریداری نمایند یا اقدام به خرید ویلا در شهرک های شناخته شده ای چون شهرک خزرشهر، شهرک دریاکنار، شهرک کاکتوس و شهرک گلزا  کنند. ویلاها ساخته شده در شهرهای نامبرده ، با وجود طراحی نمای بیرونی و داخلی بسیار شیک ومدرن ، امنیت بالا و دسترسی عالی  قیمت پایین تری به نسبت ویلاهای مستقل نیز داشته اند به همین بابت محبوبت خاصی در نزد افراد و حتی سرمایه گذاران نیز پیداکرده و برای افرادی که بودجه کمی برای خرید ویلا درمازندران در نظر گرفته اند نیز ایده آل می باشد.

ویلای رویاهای شما چه شکلی است ؟

اگر در رویاهایتان ویلایی خاصی درنظر دارید و دوست دارید همه جزئیات با سلیقه و انتخاب شما مطابقت داشته باشد ، ساخت ویلا  تنها راهی است که می‌تواند شما را به ویلایی رویاییتان برساند. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیدکه در صورتی که گزینه خرید ویلا را انتخاب کنید، اما مواردی موردپسندتان نباشد، امکان تغییر دکوراسیون و نمای خارجی وجود دارد و می توانید با بازسازی آن را به ویلای آرزوهایتان  نزدیک تر تبدیل نمایید.

_____________________________________________________________________________________________________________________

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

اگر حوصله ندارید ویلا بخرید !

ازآنجا که ساخت خانه نیازمند دریافت مجوزهای متعدد از طرف شهرداری و… است و روزها و شاید ماه ها قبل از اقدام به ساخت برای تایید مجوزها درنظر داشته باشید. پس اگر حوصله کارهای اداری را ندارید، پیشنهاد می شود ویلای آماده بخرید. گرفتن مجوز ها مراحل متعدد داشته که باید زمان کافی برایش صرف کنید. چراکه هر لحظه امکان بروز اختلال پیش‌بینی ‌نشده رخ دهد.  به همین بابت اگر تجربه کافی در این زمینه یا وقت و حوصله ندارید بهتر است سراغ گزینه‌ی حاضر و آسان‌تری یعنی خرید ویلا بروید.

اگرتجربه قبلی از ساخت و ساز دارید به سراغ ساخت ویلا بروید

این درست است که همیشه یک اولین باری وجود دارد؛ اما اگر بخواهید بدون تجربه قبلی برای ساخت ویلا اقدام کنید مسلما وقت و انرژی و همچنین هزینه بیش‌تری باید صرف کنید. اما  روشن است که در صورتی تجربه قبلی  در حوزه ساخت و ساز داشته باشید، در هزینه و زمان شما  به صورت قابل توجهی نیز صرفه جویی می شود. در نتیجه اگر در زمینه ساخت‌وساز فعالیت دارید و با گرفتن مجوز و خرید زمین و تامین مصالح آشنا هستید، گزینه ساخت ویلا برای شما مناسب‌تر است.

ویلا در مازندران 684128414178414854128

بالاخره خرید ویلا یا ساخت ویلا  ؟

اگر شما خیلی بر روی منحصربه‌فرد بودن ویلای خود و جزئیات آن حساس نیستید و می‌خواهید هر چه زودتر صاحب ویلا شوید و سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت خود را آغاز کنید شما می توانید به سراغ گزینه خرید ویلا بروید. شما می توانید با مراجعه به مقاله  آیا سرمایه گذاری درویلاهای مازندران سودآور است با مزایای سرمایه‌گذاری در ویلاها آشنا شوید.

آیا سرمایه‌گذاری در ویلاهای مازندران سودآوراست؟ از مزایای خریدویلا درمازندران نیز آگاه شوید. به طور کلی ساخت ویلا در مازندران قوانین و دردسرهای مخصوص به خود را داشته که نباید از هزینه های آن به دور بمانیم .در اکثر موارد از هزینه خرید ویلا برایتان گران‌تر تمام می‌شود. در نهایت این که همه چیز به بودجه، سلیقه و معیارها و اولویت‌های شما بستگی دارد و جواب قطعی به این سوال نمی‌توان داد

 ساخت ویلای ارزان با رعایت این نکات:

خرید زمین مناسب

 اولین کاری که در ساخت ویلا  انجام می شود خرید زمین است که به جرات می توان گفت بیشتر بودجه شما دراین امر صرف می شود. می‌توانید با خرید یک زمین با متراژ پایین تر، انتخابی هوشمندانه برای ساخت یک ویلای ارزان اداشته باشید.

باید توجه داشت که زمین‌های بزرگتر هزینه‌های بیشتری را برای محوطه سازی ساخت نمای دیوارهایش از شما خواهد گرفت. به طور کلی هر چه زمین شما ابعادش بزرگتر باشد، نسبت به همان  اندازه مصالح بیشتری برای دیوارکِشی نیاز خواهد داشت و حتی برای ساخت نما یا حتی رنگ دیوارهایش نیز هزینه‌های بیشتری را باید بکنید.

_____________________________________________________________________________________________________________________

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

انتخاب ابعاد زمین ویلا

ابعاد ویلا در ساخت ویلای ارزان بسیار مهم است ، ما به دلیل داشتن سرمایه کمتر باید زمینی را انتخاب کنیم وابعاد ساختمان را به گونه ای تعیین کنیم که هزینه بالایی نبرد.

یک بنا که اندازه و امکاناتش متناسب با نیازهای شما باشد هرچند کوچک می تواند ویلای راحت و خوب باشد.

محوطه سازی ساده ویلا در شمال

از دیگر هزینه‌هایی که در ساخت ویلا در شمال با آن روبرو هستیم، هزینه مربوط به محوطه یا همان حیاط آن می باشد.در خصوص محوطه سازی، می‌دانیم که یکی از مواردی که ویلای شما را در شمال کشور نما می دهد، اجرا کردن محوطه سازی در فضای حیاط ویلا است شما می توانید باانتخاب صحیحی ازمصالح وگیاهان محوطه زیبا ودائمی نیز برای حیاط ویلای خود طراحی کنید و از زیبایی آن نیز لذت ببرید .

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را  با مهم ترین مسئله در مازندران ویلا بخریم یا ویلا بسازیم آشنا کنیم تا بدانید کدام مورد برایتان مناسب‌تر است.  اما در نهایت  این انتخاب شماست و همه چیز به شرایط شما بستگی دارد. فقط به این توجه کنید هر تصمیمی که می‌گیرید برای این که به بهترین نتیجه برسید باید از قبل خوب تحقیق و بررسی کنید. اگر تصمیم به خرید ویلای مستقل  در مازندران گرفته‌اید یا به خرید ویلا شهرکی فکر می کنید ،  خوشبختانه مشاوراملاک صدرنژاد بهترین ویلا های مستقل و شهرکی در منطقه سرخرود، بابلسر،  محمودآباد و فریدونکنار  در زمینه خرید و اجاره نیز در اختیار شما نیز قرار می دهد.

ارسال دیدگاه