برج های معروف در جهان که باید از آن دیدن کنید!!

5 مهر 1401
0 دیدگاه

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

آیا برای یک سفر مجازی شگفت انگیز به برج های معروف جهان آماده هستید. مانند برج ایفل، ، برج کوالالامپور ، برج کج پیزا و بسیاری موارد دیگر؟ انسان ها از دوران اولیه ماقبل تاریخ برج  می ساختند، در حالی که بیشتر این برج ها عمدتاً برای خدمت به عنوان برج مراقبت ساخته شده اند اما امروزه استفاده آن ها در طول سال ها کاملاً تغییر کرده است.

دنیا مملو از برج های زیادی است اما برخی بنا به دلایلی از دیگر برج ها نیز متمایز می شوند. برخی از این برج‌ها با ویژگی‌های معماری، اهمیت تاریخی یا با برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگر، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و گردشگران را از گوشه و کنار جهان به خود جذب کرده‌اند. از این رو، در اینجا فهرستی از برج‌های معروف جهان که با ساختار و معماری زیبای خود هر ساله پذیرای گردشگران زیادی هستند، آورده شده است.

مازندران از شهر های تورستی و مهم کشور ایران دارای برج های معروفی بوده که توانسته  به دلیل قیمت مناسب در کنار خرید ویلا در مازندران از سرمایه گذاری های پر سود نیز محسوب شود. برج های سفید ، بهشت  از  لاکچری ترین برج های مازندران بوده که به دلیل واحد های بسیار لاکچری افراد زیادی را برای خرید برج در مازندران نیز جذب نماید.

برج های معروف 64668699696

 معروف ترین برج های جهان

برج پیزا

جاذبه اصلی شهر پیزا در ایتالیا، میدان معجزه است که برج شگفت‌انگیز پیزا در آن قرار دارد. برج پیزا یا برج کج یکی از برج های معروف و برجسته‌ترین بناهای معماری اروپا و مربوط قرون‌وسطا است که هیچگاه برای دفاع از شهر مورد استفاده قرار نگرفت.

این برج به‌عنوان برج ناقوس مجموعه مذهبی میدان معجزه عمل می‌کند و هفت ناقوس دارد که هرکدام نماد یک نت موسیقی هستند. این ناقوس‌ها در زمان خود نقش مهمی در زمان‌سنجی ایفا کردند.

برج پیزا  از برج های معروف در سراسر جهان  که به‌دلیل معماری زیبا و زاویه‌ای متفاوت که با سطح زمین، شناخته می‌شود و به همین دلیل یکی از پربازدیدترین مکان‌ها تبدیل شده است. برج پیزا 57 متر ارتفاع دارد. ساخت این برج در سال 1173 آغاز و در سال 1372 به پایان رسید و دارای 251 پله از پایین به بالا است. در تاریخ جهان، پیزا نام خود را از یک کلمه یونانی گرفته است که قدمت آن به 600 سال قبل از میلاد می رسد.

کل برج در هشت طبقه ، از سنگ‌های مرمر سفید قیمتی ساخته شده است. شگفت آورترین چیز این است که ساخت چنین برج مرتفعی توسط صنعتگران بر روی پایه ماسه انجام شده است. در واقع ارتفاع بلند این برج، سختی آن و خاک نرم پی آن در کنار هم چنین وضعیتی را ایجاد می کند که حتی در هنگام زلزله نیز در این برج لرزش ندارد. نکته خاص این است که به دلیل خاک پی، این برج خمیده است، به دلیل همین خاک نرم، حتی پس از مواجهه با هر زلزله به راحتی می ایستد. به همین بابت برج پیزا را به‌عنوان معجزه معماری قرون‌وسطا می‌شناسند.

_____________________________________________________________________________________________________________________

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

برج ایفل

از برج های معروف برج ایفل است. برج ایفل در سال 1889 به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه در نمایشگاه جهانی در پارک Champs de Mars در میدان ‌شان دو مارس پاریس، نزدیک به رود سن ، رودی که همیشه به رود عشاق معروف بوده ساخته شد. اکنون نقطه عطف شهر پاریس است! این برج 324 متر ارتفاع دارد که تقریباً به اندازه یک ساختمان 81 طبقه و بلندترین سازه پاریس است. با این حال، زمانی که ساخته شد، بلندترین سازه مصنوعی در جهان بود. امروزه این برج یکی از معروف ترین برج های جهان است و سالانه نزدیک به ۷ میلیون بازدید کننده دارد.

برج ایفل شناخته شده ترین جاذبه گردشگری فرانسه  و البته درجهان است.  این برج که با غروب خورشید همیشه روشن می شود، برای این کار حدود 20 هزار لامپ در آن نصب شده است. برج ایفل که افتخار پاریس محسوب می شود، به شکل مربع ساخته شده است که در این برج حدود 18 هزار قطعه آهن وجود دارد که به کمک حدود 25 هزار میخ به خوبی به هم متصل شده اند. زمانی که در سال 1889 ساخته شد، رکورد بلندترین ساختمان جهان را در اختیار داشت و تقریباً 41 سال به حفظ این رکورد ادامه داد.

کاربرد برج ایفل: ارتش فرانسه از این برج برای برقراری ارتباط بی سیم با کشتی‌ها در اقیانوس آرام و جلوگیری از پیام‌های دشمن طی جنگ جهانی اول استفاده می‌کرد. امروزه هم در بالای برج بیش از ۱۲۰ آنتن وجود دارد که هم امواج رادیو و هم تلویزیون را در سرتاسر پایتخت و فراتر از آن انتشار می‌دهند.

برج CN

از دیگر برج های معروف در دنیا برج CN است . این برج  نهمین سازه بلند ایستاده جهان است که در مرکز شهر تورنتو، انتاریو، کانادا واقع شده است. این برج 553 متر ارتفاع دارد و 147 طبقه دارد. ساخت برج بتنی CN در 6 فوریه 1973 آغاز شد و در 26 ژوئن 1976 به روی عموم باز شد. هنگامی که برج CN به روی عموم باز شد، به بلندترین سازه مستقل روی زمین در جهان تبدیل شد.

برج CN زمانی بلندترین ساختمان، برج و سازه مستقل بود و عنوان بلندترین برج جهان را تا سال 2007 حفظ کرد. برج CN دارای کف شیشه ای است و عرشه دید بیرونی 342 متر (1122.0 فوت) است. کف شیشه ای در ژوئن 1994 افتتاح شد، زمانی که اولین در نوع خود بود و یکی از بهترین جاذبه های تورنتو است.

برج های معروف 664648968968966

سوزن فضایی

سوزن فضایی یکی از برج های معروف و یکی از معروف ترین خطوط آسمان در جهان است این برج در شهر سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. سوزن فضایی توسط دو معمار، ادوارد ای. کارلسون و جان گراهام طراحی شده است.

برج سوزن فضایی یا Space Needle اولین و تنها برج  کف شیشه ای گردان جهان را دارد که در ارتفاع 500 فوتی از سطح زمین با دید 360 درجه قرار دارد. برای رسیدن به بالای برج از 3 آسانسور استفاده می شود که با سرعت 10 مایل در ساعت حرکت می کنند و هر آسانسور 25 نفر را حمل می کند. هر سال در شب سال نو، Space Needle با نمایش آتش بازی در نیمه شب جشن می گیرد و در آن زمان منظره ای تماشایی در سراسر آسمان پخش می شود.

_____________________________________________________________________________________________________________________

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

 برج توکیو

برج توکیو به نام نیپون دنپاتو (برج رادیویی ژاپن) نیز شناخته می شود و یکی از برج های معروف جهان است. این برج یکی از بلندترین و شگفت انگیزترین سازه های جهان است. ارتفاع این برج 332.9 متر است و در سال 1958 ساخته شده است. این یک برج رصدی و مخابراتی است که در منطقه شیبا-کوئن میناتو در توکیو (ژاپن) واقع شده است. دو عرشه رصدخانه برای تماشای منظره پانوراما از شهر وجود دارد.

برج توکیو به زیبایی با نوارهای قرمز رنگ و سفید رنگ آمیزی شده است. این مقصد ایده آل برای دوستداران سفر است، زیرا می توانند از منظره خیره کننده شهر لذت ببرند. این سازه غول پیکر مرکز اصلی فعالیت های پخش و مخابراتی است. شهر فوت به خاطر مراکز خرید، رستوران ها و کافه ها معروف است که بازدیدکنندگان می توانند از غذاهای لذیذ ژاپنی لذت ببرند.

برج کانتون

چین نه تنها در میان بلندترین مجسمه های جهان، بلکه در میان بلندترین برج های جهان نیز به ثبت رسیده است. برج کانتون دارای ارتفاع کلی 604 متر (1982 فوت) با یک آنتن است که آن را به دومین برج بلند جهان و چهارمین سازه بلند مستقل تبدیل می کند. این یکی از نقاط دیدنی شهر گوانگژو در چین است که در کرانه جنوبی رودخانه مروارید واقع شده است. این برج که توسط گروه برج تلویزیونی جدید گوانگژو ساخته شد، در سال 2005 آغاز شد و در سال 2010 تکمیل شد. دارای 37 طبقه بالا با 2 طبقه زیرزمین.

برج کانتون دارای سه رکورد جهانی گینس برای هیجان انگیزترین سواری در ساختمان، بلندترین اداره پست و مرتفع ترین رستوران گردان است که همین امر سبب شده تا به برج های معروف در جهان به شمار بیاید. قبل از ساخت توکیو اسکای تری در سال 2012، برج کانتون عنوان بلندترین برج جهان را داشت. قبل از ساخت برج شانگهای، این برج تا 3 آگوست 2013 بلندترین سازه چین بود .

ارسال دیدگاه