با خانه هوشمند همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشید!!

10 مهر 1401
0 دیدگاه
خانه هوشمند 4168486746874684

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

آیا می خواهید وسایل خانه را با یک دکمه و آن هم از راه دور کنترل نمایید؟ این سوال در سال پیش شاید که یک رویایی خنده دار به نظر می آمد اما باید بگوییم خانه هوشمند می تواند این رویا را برای شما محقق نماید.  در خانه هوشمند، وسایل و دستگاه‌ها به طور خودکار از راه دور از هر نقطه با اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن همراه هوشمند کنترل می شوند. دستگاه‌های یک خانه‌ هوشمند از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند و به کاربر اجازه می‌دهند تا عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی و سینمای خانگی را از راه دور کنترل کند.

خانه هوشمند چیست ؟

خانه‌هوشمند به صاحبان خانه این امکان را می دهد که وسایل، ترموستات، چراغ ها و سایر دستگاه ها را از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت از طریق اتصال به اینترنت کنترل کنند.

 خانه هوشمند 6468468416841867486741865

خانه های هوشمند چگونه کار می کنند؟

دستگاه های یک خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند و می توان از طریق یک نقطه مرکزی  تلفن هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا کنسول بازی به آنها دسترسی داشت. قفل درها، تلویزیون ها، ترموستات ها، نمایشگرهای خانگی، دوربین ها، چراغ ها و حتی وسایلی مانند یخچال را می توان از طریق یک سیستم اتوماسیون خانگی کنترل کرد. این سیستم بعد از نصب درخانه و ویلای شما نیز  برنامه و پلتفرم آن بر روی گوشی شما نیز نصب می شود و کاربر می تواند ساعت و برنامه های آن را تنظیم نماید.

لوازم خانگی هوشمند دارای مهارت‌های خودآموزی هستند تا بتوانند برنامه‌های زمانی صاحب خانه را یاد بگیرند و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهند. خانه هوشمند مجهز به کنترل روشنایی، به صاحبان خانه اجازه می دهد مصرف برق را کاهش دهند و از صرفه جویی در هزینه های مرتبط با انرژی بهره مند شوند. برخی از سیستم‌های اتوماسیون خانگی در صورت مشاهده هرگونه حرکتی در خانه به صاحب خانه در صورت عدم حضور آنها هشدار می‌دهند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند در صورت بروز موقعیت‌های قریب‌الوقوع با مقامات  پلیس یا آتش نشانی  تماس بگیرند.

به طور کلی اگر بخواهیم اهداف اصلی هوشمند سازی خانه ها نام ببریم می توان گفت که  امنیت و کارایی دلایل اصلی افزایش استفاده از فناوری خانه هوشمند است

سیستم های خانه هوشمند

خانه‌های هوشمند به دو شکل در بازار وجود دارند  سیستم‌های بی‌سیم یا سیم‌کشی شده  یا هر دو را داشته باشند. شایدبد نباشد دانید که نصب سیستم های بی سیم راحت تر است. قرار دادن یک سیستم اتوماسیون خانگی بی سیم با ویژگی هایی مانند روشنایی هوشمند، کنترل آب و هوا و امنیت می تواند چندین هزار دلار هزینه داشته باشد که آن را بسیار مقرون به صرفه می کند.

سیستم‌های خانه‌های هوشمند بی‌سیم به دلیل اندازه کوچک‌تر معمولاً برای خانه‌های کوچک‌تر موجود یا املاک اجاره‌ای مناسب‌تر هستند.

از سوی دیگر، سیستم های سیمی قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شوند و معمولاً هک آن ها دشوارتر است. یک سیستم سیم کشی شده می تواند ارزش فروش مجدد خانه را افزایش دهد. علاوه بر این، سیستم‌های خانه هوشمند سیم‌کشی شده به راحتی می‌توانند مقیاس شوند. بنابراین، اغلب در هنگام طراحی یک ساختمان جدید یا انجام یک بازسازی اساسی، این روش پیش فرض است.

اما یک اشکال وجود دارد و آن هم اینکه هوشمند سازی خانه  نسبتاً گران است. نصب یک سیستم هوشمند لوکس و سخت می تواند صد ها میلیون برای صاحبان خانه هزینه داشته باشد. علاوه بر این، باید فضایی برای تجهیزات سخت افزاری شبکه از جمله کابل های اینترنت داشته باشید.

_____________________________________________________________________________________________________________________

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

چگونه یک خانه هوشمند بسازیم؟

گرمایش

محصولات خانه های هوشمند اکنون کنترل بیشتری بر دستگاه های گرمایشی از جمله زمانی که محصولات روشن، خاموش و کنترل می شوند، امکان پذیر می کنند. محصولات هوشمند ممکن است مجهز به حسگرهای دما یا رطوبت باشند تا در صورت رعایت معیارهای خاصی، به طور خودکار روشن یا خاموش شوند. این خط از نوآوری های خانه های هوشمند به سیستم های تهویه مطبوع نیز گسترش می یابد.

نورپردازی

اغلب با استفاده از تلفن همراه، میز یا کنترل از راه دور سفارشی مخصوص یک محصول، محصولات نورپردازی اکنون قابلیت های صاحبان خانه را افزایش می دهند. چراغ ها را می توان روشن و خاموش کرد، بر اساس یک برنامه زمان بندی قرار داد، یا تنظیم کرد که بر اساس زمان طلوع یا غروب خورشید تغییر کند. مانند برخی از محصولات سنتی تر، چراغ ها اغلب می توانند بر اساس حرکت تغییر کنند. لامپ های هوشمند می توانند از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار کنند و آمار یا معیارها را به تلفن شما نمایش دهند.

این دسته روشنایی همچنین ممکن است شامل محصولات خانه هوشمندی باشد که نور را کنترل یا جلوگیری می کند. پرده های خودکار ممکن است نصب شده و بسته شوند بر اساس برنامه طلوع خورشید. از طرف دیگر، پرده های الکترونیکی به کاربران این امکان را می دهند که پرده های خود را با استفاده از یک دستگاه دستی مدیریت کنند

صوتی/تصویری

یکی از جنبه‌های سرگرم‌کننده‌تر خانه‌های هوشمند، بسیاری از محصولات سرگرمی اکنون به شدت به یکدیگر متصل شده‌اند و می‌توان آن‌ها را با یک ریموت کنترل کرد. تلویزیون و بلندگوها اکنون قابلیت‌های بیشتری برای پخش با فرمان با استفاده از برنامه‌ها دارند، از جمله نگه‌داشتن آن‌ها بر اساس برنامه یا قابلیت کنترل صوتی.

 خانه هوشمند 846894687416874161468

امنیت

یکی از معقول ترین جنبه های یک خانه هوشمند، قابلیت های امنیتی افزایش یافته است. اکنون بسیاری از محصولات دارای قابلیت‌های دوربین هستند که حرکت را ردیابی می‌کنند، فیلم می‌گیرند یا امکان فید ویدیوی زنده را فراهم می‌کنند. این ممکن است برای همگام سازی با زنگ درب به صدا درآید یا تنظیم شود تا در مناطق خاصی از ملک شما نمایش داده شود. این ویدیوها ممکن است امکان تماس ویدیویی با فردی را که در درب منزل شماست، از جمله قابلیت‌های صوتی را فراهم کند.

بسیاری از خانه های هوشمند نیز با کیت های امنیتی مدرن بازسازی می شوند. این شامل آشکارسازهای حسگر حرکت در زمانی که افراد نباید در خانه باشند، نظارت بر خانه، اعلان‌ها و هشدارهای رفتار مشکوک، و امکان قفل کردن درها یا پنجره‌ها از راه دور با استفاده از تلفن همراه است.

دیگر بخش بسیار بزرگی از خانه هوشمند به دستیارهای دیجیتال یا هاب های خانگی مربوط می شود. این محصولات اغلب با استفاده از صدای شما در تعامل هستند و می‌توانند دستورات، سؤالات میدانی را دریافت کنند، تقویم شما را سازماندهی کنند، تماس‌های کنفرانسی را برنامه‌ریزی کنند یا هشدار ارائه کنند. اگرچه این دستیارهای دیجیتال به طور خاص به خانه فرد مربوط نمی شود، طیف گسترده ای از کنترل دارایی های هوشمند، برنامه زمانی و وضعیت آنها را ارائه می دهد.

ردیاب‌های هوشمند دود و مونوکسید کربن نه تنها زنگ خطر را به صدا در می‌آورند، بلکه می‌توانند با تلفن شما همگام‌سازی شوند تا در صورت دور بودن از ملک خود به شما هشدار دهند. این دستگاه ها اغلب می توانند برای ارسال اعلان های اضطراری به مخاطبین مشخص شده تنظیم شوند.

سیستم های آبیاری خودکار مدتی است که قابلیت برنامه ریزی را داشته اند. در حال حاضر، سیستم های آبیاری هوشمند شرایط آب و هوایی و محیطی را به عنوان عاملی برای این ویژگی ها در برنامه های آب موجود می دانند. سیستم‌های آبیاری هوشمند شرایط مرتبط با رطوبت را کنترل می‌کنند و در حفظ آب تلاش می‌کنند.

_____________________________________________________________________________________________________________________

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

مزایا و معایب خانه های هوشمند

مزایا

نصب سیستم فناوری خانه هوشمند راحتی را برای صاحبان خانه فراهم می کند. به جای کنترل لوازم خانگی، ترموستات، روشنایی و سایر ویژگی ها با استفاده از دستگاه های مختلف، صاحبان خانه می توانند همه آنها را با استفاده از یک دستگاه کنترل کنند – معمولاً یک تلفن هوشمند یا تبلت.

از آنجایی که کاربران به یک دستگاه قابل حمل متصل هستند، می‌توانند اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌ها را در مورد مشکلات خانه‌هایشان دریافت کنند. به عنوان مثال، زنگ های هوشمند درب به صاحبان خانه این امکان را می دهد تا افرادی را که به درب خانه می آیند حتی زمانی که در خانه نیستند، ببینند و با آنها ارتباط برقرار کنند. کاربران می توانند دمای داخلی، روشنایی و لوازم خانگی را نیز تنظیم و کنترل کنند.

برای هزینه راه اندازی سیستم هوشمند، صاحبان خانه می توانند از صرفه جویی قابل توجهی در هزینه بهره مند شوند. لوازم خانگی و الکترونیک را می توان با کارایی بیشتری مورد استفاده قرار داد و هزینه انرژی را کاهش داد.

معایب

در حالی که خانه هوشمند راحتی و صرفه جویی در هزینه را ارائه می دهد، هنوز چالش هایی وجود دارد. خطرات امنیتی و اشکالات همچنان گریبان سازندگان و کاربران این فناوری را می گیرد.

اقدامات برای کاهش خطرات چنین حملاتی شامل محافظت از وسایل هوشمند و دستگاه‌های دارای رمز عبور قوی، استفاده از رمزگذاری در صورت وجود، و فقط اتصال دستگاه‌های مورد اعتماد به شبکه است.

همانطور که در بالا ذکر شد، هزینه های نصب فناوری هوشمند  برای ساخت خانه هوشمند می تواند از چند هزار دلار برای یک سیستم بی سیم تا ده ها هزار دلار برای یک سیستم سیمی سخت باشد. پرداخت این بهای سنگینی است، به خصوص که ممکن است منحنی یادگیری شدیدی برای عادت کردن به سیستم برای همه افراد خانواده وجود داشته باشد.

 در آخر

خوشبختانه خانه هوشمند در اکثر شهر های توریستی مازندران از جمله سرخرود، بابلسر، محمودآباد و فریدونکنار طراحی شده است. به همین خاطر  افراد و سرمایه گذران بسیاری را برا خرید ویلا در سرخرود ، خرید ویلا در بابلسر  خرید ویلا در محمودآباد نیز تر غیب می نماید. شما می توانید برای راهنمایی بیشتر نیز با آژانس معاملاتی صدرنژاد راهنمایی بیشتر را در یافت نمایید .و بهترین گزینه را متناسب با بودجه و نیاز خود خریداری نمایید.

 

ارسال دیدگاه