لنداسکیپ هوشمند روشی نوین در محوطه سازی ویلاهای مازندران

20 مهر 1401
0 دیدگاه

لنداسکیپ هوشمند چیست؟ اهمیت و مزایای آن در ویلا های مازندران چیست؟ تفاوت لنداسکیپ با محوطه سازی چیست؟ جان بخشیدن به محیط بیرون و خلق یک هنر و شاهکار سبز است. شما باید در مورد طراحی، تناسبات، تن ها، موارد استفاده، مناطق، عناصر تزئینی و بودجه فکر کنید. پس از تنظیم ایده ها، تنها چیزی که باقی می ماند این است که از رویا به واقعیت حرکت کنید.

لنداسکیپ هوشمند Landscape smsrt چیست؟ لنداسکیپ  به معنای منظر یا چشم انداز می باشد و اصطلاحا طراحی و معماری لنداسکیپ ، به فرایندی جهت محوطه سازی و بهبود چشم انداز در حیاط ، محوطه ساختمان ها و … گفته می شود.

چرا طراحی لنداسکیپ هوشمند در محوطه سازی مهم است ؟

مناظر برای محیط زیست ضروری هستند زیرا از منابع کمتری استفاده می کند، از چرخه حیات پشتیبانی می کند، گیاهان و جانوران را شکوفا می کند و نتایج سرمایه گذاری بلندمدت را ارائه می دهد. از آنجایی که جمعیت جهان با سرعت ثابتی در حال افزایش است و منابع ما نیز در همان زمان رو به اتمام است، افزودن یک چشم انداز خوب فکر شده کمک بسیار مهمی به ما در طبیعت و این سیاره است. در ادامه به مزایای بسیار مهم لنداسکیپ نیزمی پردازیم.

لنداسکیپ هوشمند 4684684168418

با آبیاری هوشمند در طراحی لنداسکیپ در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

از آنجا که در این طراحی ،کنترل‌کننده‌های آبیاری هوشمند ، همگی به اتصال WiFi یا سیگنال سلولی نیاز دارند. از طریق این اتصال می توانید آن ها را از طریق تلفن، تبلت یا دسکتاپ خود کنترل کنید. به همین بابت شما به طور خودکار میزان آب مصرفی خود را بر اساس شرایط آب و هوایی سایت و رطوبت خاک تنظیم می کند و مصرف آب شما را بهینه می کند! به این معنا که سیستم خود را از هر کجای دنیا کنترل کنید.

از طرفی اگر یک نشت بزرگ رخ دهد، سیستم شما به شما هشدار می دهد و می تواند از راه دور خاموش شود. از همین رو می توانید مسائل آبیاری را قبل از تبدیل شدن به مشکل متوقف کنید. چه لوله های معیوب، سیم های شیر معیوب یا سر آبپاش شکسته باشد، سیستم شما یا مدیر آبیاری شما یک هشدار ارسال می کند.

حفاظت از طبیعت با لنداسکیپ هوشمند :

مهمترین مزیت وجود لنداسکیپ، حفظ طبیعت است. از آنجا که معماری شهری جای بسیار کمی برای درختان و درکل  محیط سبز باقی گذاشته است، نیاز مبرمی  به طراحی های این چنینی پیدا کرده است.  خوشبختانه در سال های اخیر  مردم به اهمیت گیاهان و درختان در زندگی خود پی برده اند.  از همین رو مفهوم لنداسکیپ در ویلا سازی به خصوص در شهرهای زیبا و تورسیتی استان های مازندران نیز  طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است.  لنداسکیپ یا محوطه سازی راه حل هایی برای مسائل مختلف زیست محیطی ارائه می دهد و از منابع طبیعی و اکولوژی محافظت می کند.

لنداسکیپ هوشمند آلودگی را کاهش می دهد!

لنداسکیپ به کاهش آلاینده های موجود در محیط کمک می کند. بسیاری از شرکت های تولیدی برای اتخاذ یک باغ هوشمند در معماری خود آمده اند. به عبارت دیگر، محوطه سازی به تصفیه هوای مناطق مجاور کمک می کند تا هوایی بدون هیچ ذرات معلق به ریه های شما نیز نفوذ پیدا نماید.

از گیاهان محافظت می کند :

گیاهان بخش مهمی از چرخه زندگی بیولوژیکی ما هستند. محوطه سازی  با لنداسکیپ هوشمند به گونه های مختلف گیاهان اجازه می دهد تا در زیستگاه طبیعی خود بدون آفات شکوفا شوند. آن ها با مقدار کافی آب، کیفیت خوب خاک و نور خورشید برای رشد و پرورش ارائه می شوند. همچنین به محافظت از گونه های گیاهی در معرض خطر که دارای خواص دارویی هستند کمک می کند.

محافظت در برابر گرما :

ما در تابستان های سوزان در سایه درختان آرامش پیدا می کنیم. این نشان دهنده اهمیت گیاهان و درختان در زندگی ما است. لنداسکیپ  به ساکنان اجازه می دهد تا به دور از زندگی پرهیجان شهری  در مکانی  پر از آرامش نیز خود استراحت کنند. این یک ایده عالی برای ترویج فضای سبز در شهرهای بتنی  و آجری است.

مدیریت آب :

ما به سرعت در حال اتمام آب در تالاب و قنات ها هستیم. با کمک لنداسکیپ برنامه ریزی شده و هوشمند می توان وضعیت را کنترل کرد. تالاب ها مسئول کنترل سیلاب ها و مدیریت تنوع زیستی هستند.  لنداسکیپ هوشمند یک راه طبیعی برای مهار این موضوع هستند.

لنداسکیپ هوشمند 854647687468741

تفریح ​​در فضای باز ارائه می دهد:

مناظر وسیله ای عالی برای تفریح ​​در فضای باز هستند. این امر زندگی بهتر ساکنان را  افزایش می دهد. بچه ها می توانند از بازی در این مناظر لذت ببرند .

سلامت روان را تقویت می کند :

نشستن برای مدتی در دامان طبیعت می تواند تأثیر مثبتی بر فرد و وضعیت ذهنی او داشته باشد. این تمرین با افزایش اعتماد به نفس و سطح تمرکز، بهره وری افراد شاغل را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، فضای سبز بیشتر نشان دهنده سلامت روانی بهتر است.

امروزه بیش از هر زمان دیگری باغ به بخشی جدایی ناپذیر از خانه تبدیل شده است لنداسکیپ هوشمند سبب پیوند  فضای بیرونی را با فضای داخلی نیز می شود و مانند هر اتاق در خانه، از این قاعده مستثنی نیست و از روندهای دکوراسیون پیروی می کند. یک باغ منظره‌سازی‌شده بُعد جدیدی به لحظات استراحت و اشتراک‌گذاری می‌دهد. با ترکیب طراحی مجلل  به پناهگاهی سبز و زیبا از آرامش تبدیل می شود.

کلام آخر

مناظر حس زیبایی به ملک می بخشد. چه یک منطقه مسکونی و چه یک مجتمع تجاری، مناظر همیشه مرکز جذب بوده اند. طراحی مناسب منظر در چند سال گذشته به ویژه با توجه به آب و هوای گرم اهمیت پیدا کرده است. محوطه سازی بسیار فراتر از زیباسازی حیاط، مکانی برای استراحت، سرگرمی است و با حداقل فعالیت های انسانی می تواند محلی برای حفاظت باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با طراحی لنداسکیپ هوشمند و مزایای آن در ویلاهای مازندران آشنا سازیم  امیدواریم راهنمای شما در این امر مهم باشیم .

ارسال دیدگاه