بهترین کفپوش ها برای ویلا ساحلی در مازندران

26 مهر 1401
0 دیدگاه
کفپوش ها 664869849698

همه ویلاهای ساحلی را دوست دارند. اینجا جایی است که به محض ورود به آن، تمام استرس و اضطراب توسط نسیم ملایم از سمت دریا نیز از بین می رود. اگربه تازگی اقدام به خرید ویلا ساحلی درمازندران کرده اید و یا  تصمیم  به بازسازی ویلای شمال خود دارید ، نصب بهترین کفپوش راهی عالی برای به روزرسانی خانه شما است که هم به دوام و هم زیبایی آن کمک می کند. ازآنجا که ویلاهای شمال دارای رطوبت نسبتا بالایی است انتخاب کفپوش ها از بحث های بسیار مهم  و با اهمیت به حساب می آید.

آیا برای کفپوش خانه ساحلی، چیزی می خواهید که بتواند در برابر آب و هوای منحصر به فرد مناطق ساحلی مقاومت کند؟ کفپوشی بادوام، تمیز کردن آسان و زیبا برای کمک به شما در این زمینه، کارشناس طراحی داخلی ما 7 بهترین رنگ کفپوش برای فضای داخلی ساحلی را به اشتراک می گذارد که می توانید از آنها به عنوان ایده و الهام استفاده کنید.

پارکت و لمینت برای ویلا در مازندران

پارکت و لمینت یکی ازپرطرفدارترین و بهترین کفپوش ‌ها در ویلاهای شمال کشور است. در واقع این نوع از کفپوش‌ها در دسته کفپوش‌های چوبی قرار می‌گیرند و اغلب از چوب های گردو و بلوط  هستند که خوشبختانه به دلیل فرایند های گه بر روی آن ها صورت می گیرد دارای رنگ های متنوعی نیز می باشند. استفاده این نوع از کفپوش به دلیل گرما بخش بودن به فضا و نزدیکی به ساختار سبز شمال، در ویلای مازندران  خالی از لطف نیست.

کفپوش‌های چوبی، از چوب طبیعی هستند و یا با الیاف فشرده چوب ساخته شده‌اند. پارکت، لمینت و ترموود را می‌توان از رایج‌ترین انواع کفپوش ها دانست.

لمینت ها از انواع کفپوش های محبوبی بوده که  برخلاف پارکت ها  به صورت مستقیم از چوب درخت نیز ساخته نمی شوند. لمینت ها بصورت نر و ماده در بین شیارهای یکدیگر وصل خواهند شد . آن ها در کف زمین به هم متصل می شوند و در صورتی که شما قصد جمع کردن آن ها را داشته باشید هیچ کدام از آن ها آسیب نخواهند دید و کف زمین شما نیز سالم خواهند ماند . شما همچنین می توانید برای ایجاد تنوع بعد از گذشت مدتی آن ها جمع کنید و پس از مدتی دوباره تصمیم به پهن کردن لمینت ها داشته باشید .

پارکت لمینت ها به دلیل فومی که قبل از نصب زیر آن ها پهن می شوند ، پس از اجرای کامل تا حدی مناسب از انتقال صدا به طبقه ی زیرین جلوگیری نمی کنند . در حقیقت لمینت ها عایق حرارت ، صدا و برودت نیز می باشند که از مزایای بسیار مهم آن ها محسوب می شود .

از مزایای دیگری که می توان  به آن اشاره نمود ؛ می توان گفت که لمینت ها در مقابل اشیاء و آسیب های تیزی بسیار مقاوم تر از سنگ ها و پارکت های قدیمی می باشند از همین رو از ارزش بالایی برخوردار هستند. سرعت نصب پارکت لمینت بسیار بالاتر می باشد که از دیگر مزایای آن می توان به همین نصب آسان و سریع تر آن اشاره نمود .

کفپوش ها 69999999999999876

مزایای استفاده از کفپوش های چوبی در ویلاهای مازندران :

  • نصب و نگهداری سریع و آسان
  • مقاومت
  • زیبایی
  • گرمابخشی به فضا
  • ماندگاری در مقابل ضربه، حرارت و رطوبت
  • مقرون به صرفه

استفاده از کفپوش های PVC

این نوع کفپوش نیز برای استفاده در ویلاهای مازندران مورد استقبال قرار گرفته‌است. این نوع از کفپوش که با عنوان وینیل نیز از آن یاد می‌شود، انعطاف‌پذیر بوده و از لایه‌های به هم فشرده ساخته شده‌است. کفپوش PVC، نوعی کفپوش کامپوزیتی و رزینی است. برای استفاده از این نوع از کفپوش در انواع ویلای ساحلی، می‌توانید به تنوعی که در طرح‌های این کفپوش وجود دارد فکر کنید. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نگهداری و نصب راحت
  • خاصیت ارتجاعی بالا
  • مقاومت بالا
  • ضد آب بودن
  • طرح و رنگ متنوع

اما این نکته را در نظر بگیرید که PVC، برای نصب به چسب و زیرسازی نیاز دارد.

استفاده از کفپوش های سرامیک

یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین کفپوش‌های ساختمانی، سرامیک است. سرامیک از سفال و خاک رس تهیه می‌شود و به صورت مات و یا براق وجود دارد. از طرفی، ممکن است در طراحی کفپوش سرامیک از طرح سایر متریال‌ها مثل چوب نیز بهره گرفته شده‌باشد. بهترین مکان‌ها برای استفاده از سرامیک، فضاهای خیس مثل حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. البته در مواردی کف فضاهایی مثل نشیمن و پذیرایی نیز ممکن است با سرامیک پوشانده شود.

در زمان خرید سرامیک برای یک ویلا در مازندران  به مواردی مثل مقاومت در برابر ضربه، ضریب اصطکاک، کیفیت و … دقت کنید. در زمان نصب، سطح زیر سرامیک باید یکدست بوده و نصب سرامیک نیز آسان نیست و به پشتیبانی نیاز دارد.

مزایای سرامیک عبارتند از دوام بالای آن در کنار قابلیت شست و شوی راحت!

کفپوش ها 6546486978967896

سنگ به عنوان کفپوش های ویلا در مازندران

سنگ از جمله مصالح لوکسی است که بسیاری از افراد علی‌رغم سنگین بودن سنگ، استفاده از آن را به هرچیز دیگر در منزل ترجیح می‌دهند. سنگ‌ها انواع زیادی دارند و از میان آن‌ها می‌توان رایج ترین‌ها را سنگ کوارتز ، مرمر، تراورتن، کورین و گرانیت دانست.

بسته به اینکه در چه اقلیمی می‌خواهیم کفپوش را استفاده کنیم، این انواع بیشتر به کار می‌آیند. برای مثال در مناطق گرمسیر، سنگ مرمر از آنجا که جاذب حرارت نیست، سنگ مناسبی است. استفاده از سنگ می‌تواند در بسیاری از فضاهای منزل صورت بگیرد و مناسب‌ترین آن‌ها، پذیرایی و یا نشیمن است. این کفپوش از سایر کفپوش‌ها گران‌تر بوده و برای نصب آن در یک ویلا در خزرشهر به مهارت بالایی نیاز است تا نتیجه کار عالی باشد.

مزایای آن نیز عبارتند از: مقاومت بالا، ماندگاری زیاد، مصالحی سازگار با محیط زیست، شست و شوی راحت

در هر فضای یک ویلا در مازندران ، از چه نوع کفپوشی استفاده کنیم؟

این که بخواهید در تمام ویلا از یک نوع کفپوش استفاده کنید انتخاب خودتان است! اما ما پیشنهاد می کنیم که شما برای هرقسمت نیز کفپوش مناسب را انتخاب کنید. کفپوش‌ها هر یک به خودی خود، فقط مناسب یک قسمت از ویلا هستند و شما با توجه به ویژگی‌های هر فضا بهتر است به سراغ نوعی از آن بروید. البته این به معنای کلاژ نیست! بلکه در عین تفاوت در متریال کفپوش، بهتر است هماهنگی نیز در میان آن‌ها وجود داشته‌باشد.

به طورمثال آشپزخانه می‌توان کاشی و سنگ را بهترین متریال برای این قسمت دانست. در واقع، آشپزخانه، مکانی است که تقریبا پر رفت و آمد محسوب می‌شود و با توجه به اینکه فعالیت‌های عمده‌ای در آن صورت می‌گیرد و یک فضای خیس هم هست، باید از کفپوشی در آن استفاده شود که مانع سر خوردن شود و قابل شست و شو نیز باشد، از این روی، کاشی و سنگ می‌تواند بهترین انتخاب برای کفسازی آشپزخانه ویلا در مازندران باشد.

درمورد حمام و سرویس بهداشتی نیز، از آنجا که فضاهایی بسیار مرطوب هستند، بهترین انتخاب کاشی و سرامیک است. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید هم باید به سراغ کاشی‌های وینیل بروید که البته استحکام کمتری دارند.

در رابطه با فضای نشیمن، پذیرایی، خواب‌ها و ناهارخوری نیز تا حد زیادی باید به سلیقه خودتان و تم کلی طراحی  داخلی  توجه کنید. استفاده از پارکت و لمینت، سنگ و شاید سرامیک گزینه‌های مناسبی در این رابطه هستند. اگر طراحی داخلی ویلا در مازندران  برای شما از  اهمیت بالایی برخوردار است و برای آن هزینه زیادی می‌کنید، نقش کفسازی را از خاطر نبرید. این کفسازی، به ویژه در رنگ، باید با سایر عناصر موجود در منزل هارمونی داشته‌باشد و اگر قصد بازسازی کفسازی ویلا در مازندران را دارید، سعی کنید به سراغ نوعی از کفسازی بروید که در کنار محسوس شدن تغییرات، به فضا گرما بخشیده و از استحکام کافی نیز برخوردار باشد. ازآنجاکه کفپوش ها از بخش های مهم در دکوراسیون داخلی بوده سعی کنید که با کارشناسان این حوزه نیز مشاوره داشته باشید.

ارسال دیدگاه