همه چیز درباره سبک ساحلی در ویلاهای مازندران

12 آبان 1401
0 دیدگاه
سبک‌ ساحلی 875585

آیا در مورد سبک ساحلی در ویلای مازندران شنیده اید ؟ تصور کنید واقعاً در کنار ساحل زندگی می کنید و هر روز با صدای امواج دریا و نسیم های شمالی که صورت شما را نوازش می کند از خواب بیدار شوید. خرید ویلا ساحلی در سرخرود ازگزینه های محبوب بوده که این روزها افراد زیادی را برای خرید ویلا نیز ترغیب می نماید. برای اکثر مردم، داشتن خانه در یک جامعه ساحلی چیزی بیش از یک سرمایه گذاری است.

صدای آرامش بخش امواج دریا که هر روز به گوش شما می رسد ، تنفس هوای تازه و معطر نمک و غرق شدن در خورشید باشکوه اغلب مانند رویایی است که به حقیقت پیوسته است  و این تنها بخی از مزایای خرید ویلا در مازندران است . اما بنا به هردلیلی اگر موفق به خرید ویلا ساحلی در فریدونکنار و یا سرخرود  نشده اید ، نگران نباشید  شما می توانید با بازسازی دکوراسیون داخلی ویلای خود نیز شما نیز مانند بسیاری از صاحبان خانه، در تلاش هستید تا سبک‌ساحلی را در خانه خود بازسازی کنید،. هیچ نگران نباشید چراکه ما در این مطلب سعی داریم  تا شما را با سبک‌ساحلی در دکوراسیون داخلی نیز آشنا کنیم تا بتوانید حس آرامش را به خانه خود نیز هدیه دهید .

 سبک ساحلی 8755854

تاریخچه سبک‌ساحلی

سبک‌ساحلی مدرن زیبایی طبیعی خط ساحلی را با پالت‌های رنگی آرامش‌بخش از بافت‌های ارگانیک، فضاهای باز و مطبوع فراوان، و نقاشی‌های آرامش‌بخش الهام‌ دریا می گیرد. به گفته طراح کارولین کوپ، “سبک ساحلی به احساس آرامش و سرگرمی است که از نزدیکی آب به دست می آورید.” و ظاهر خود چیز جدیدی نیست. امی لفرینک، طراح، توضیح می‌دهد: طراحی ساحلی قرن‌هاست که وجود داشته است، عمدتاً به این دلیل که مردم خانه‌های کنار آب یا کنار دریا را تزئین می‌کردند.

طراح آندرا دلمونیکو می گوید که این سبک که در سواحل اقیانوس اطلس سرچشمه می گیرد، در سراسر کشور راه خود را پیدا کرده است، اما بسته به منطقه شکل های متفاوتی به خود می گیرد. او خاطرنشان می‌کند: «در خانه‌های سنتی‌تر شمال شرقی، چوب‌های تیره رنگ شده را خواهید دید که ظاهر می‌شوند. در ایالت‌های جنوبی، می‌توانید جنگل‌های روشن‌تری را ببینید که در اثر قرار گرفتن در معرض آب شور و هوا خاکستری شده‌اند. به آب و هوای گرم‌تر فلوریدا و کالیفرنیا بروید و طرح‌های ساحلی الهام‌گرفته از مناطق استوایی را خواهید دید.»

قوانین پیاده سازی سبک‌ساحلی

  1. از پالت رنگی ساده استفاده نمایید!!

سادگی و آرامش‌بخش بودن محیط حالتی است که در یک خانه ساحلی مدرن به دنبال آن هستید، بنابراین پایبندی به یک پالت رنگی ساده ضروری است. رنگ سفید یک رنگ مشخصه سبک ساحلی مدرن است زیرا نور طبیعی را پخش می کند و به زیبایی با سایر رنگ های الهام گرفته از اقیانوس کار می کند. رنگ‌های کرم و بژ  برای تکمیل کردن رنگ زمینه عالی هستند، در حالی که نمی‌توانید با رنگ‌های سبز گل‌آلود و آبی کم‌رنگ که رنگ‌های اقیانوس را به خانه وارد می‌کنند اشتباه کنید.

رنگ های لطیف مانند سفید، بژ، خاکستری و سبزهای ملایم ظاهر ساحلی آرام بخشی را ایجاد می کنند. ایجاد فضایی آرام بخش هدف سبک مدرن ساحلی است. برای رسیدن به این هدف، از رنگ های سفید، خاکستری یا بژ لطیف در دیوارهای بیرونی، تزئینات و سقف خود استفاده کنید، در حالی که می توان از سبز و آبی هیجان انگیزتر برای فضای داخلی استفاده کرد.

قانون 2. روی نما تمرکز کنید

طرح طراحی بیرونی یک خانه به سبک ساحلی به اندازه فضای داخلی مهم است. به یاد داشته باشید که ایده سبک ساحلی مدرن تقلید از خط ساحلی است و خطوط افقی را بهترین گزینه شما می کند. تخته هوای افقی از دیرباز یکی از ویژگی‌های مورد علاقه خانه‌های ساحلی معاصر بوده است، زیرا خطوط افقی شکل افق را در بر می‌گیرد و الوار یک عنصر بافتی مطلوب را اضافه می‌کند.

قانون 3. زندگی در فضای داخلی و خارجی را در آغوش بگیرید

خانه‌های ساحلی مدرن مرز بین داخل و خارج از خانه را با در نظر گرفتن حداکثر نور طبیعی و فضای زندگی در فضای باز محو می‌کنند. با پنجره های کامل، نورگیرها، درهای دوتایی یا حتی یک اتاق در فضای باز، یک خلوت سبک، روشن و مطبوع ایجاد کنید. اگر خانه جدیدی را از ابتدا طراحی می کنید، گسترش فضای زندگی داخلی خود با یک اتاق بیرونی نه تنها خانه شما را با نور طبیعی گرم پر می کند، بلکه باعث ایجاد ارتباط عمیق تری با طبیعت می شود.

قانون 4. جزیئات را فراموش نکنید

از مواد کفپوش گرفته تا آثار هنری و دکور، هر چه بتوانید بافت بیشتری را به یک خانه ساحلی مدرن اضافه کنید، بهتر است. عناصر بافتی نه تنها ما را به یاد ماسه، صدف ها و دیگر امکانات رفاهی ساحلی می اندازند، بلکه به یک خانه جذابیت می بخشند و آن عنصر طبیعت را تداعی می کنند. کفپوش‌های چوبی روستیک، مبلمان چوبی سفید شده، فرش‌های کف جوت، زیورآلات صدفی، اثاثیه عصایی و لوازم جانبی چوب‌های چوبی را بپذیرید تا آن حال‌وهوای خنک ساحلی را در خود جای دهید. اگر می‌خواهید جذابیت بیشتری به فضای داخلی خود بیافزایید، می توانید از دیوارپوش ها استفاده نمایید.

آشپزخانه به سبک ساحلی

کابینت مهمترین عضو یک آشپزخانه است. رنگ، ابعاد، شکل و نحوه اجرای آن، بیشترین تأثیر را در آشپزخانه دارد. بجای آنکه آشپزخانه را با کابینت‌های حجیم کوچک کنید، از کابینت‌هایی با اندازه‌های مناسب‌تر استفاده کنید. برای یک آشپزخانه به سبک کاستال، رنگ روشن برای کابینت‌ها در اولویت است. اگر در منطقه‌ای مرطوب و ساحلی زندگی می‌کنید، سعی کنید از کابینت‌های فلزی استفاده کنید. کابینت‌هایی مقاوم و محکم که تمیز کردن شان آسان است. اما اگر در منطقه‌ای به دور از رطوبت‌های ناشی از مناطق ساحلی زندگی می‌کنید و صرفاً قصد دارید سبک‌ساحلی را در آشپزخانه خود اجرا کنید، می‌توانید از کابینت‌های چوبی نیز استفاده کنید.

در یک آشپزخانه ساحلی، نور طبیعی باید به میزان کافی وارد محیط شود. از پرده‌های ظریف و زیبا برای آشپزخانه استفاده کنید. پنجره‌ها را با توری های محافظ مجهز کنید و گهگاه پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد محوطه آشپزخانه شود.

در انتخاب رنگ برای آشپزخانه به سبک ساحلی، به آنچه که در بالا در مورد رنگ‌ها گفته شد توجه کنید. در آشپزخانه‌های ساحلی رنگ ها باید به نحوی انتخاب شود که تا حد ممکن فضا را مطبوع و روشن جلوه دهد. سفید نور را منعکس می‌کند، رنگ بژ تداعی کننده گرمای شن و ماسه است و زرد خورشید را مهمان آشپزخانه شما می‌کند! رنگ آبی و سبز – آبی نیز از نشان از رنگ دریا و اقیانوس دارد

 سبک ساحلی 7858758

ویژگی های سبک‌ساحلی چیست؟

همانطور که پیشتراشاره شد یکی از ویژگی های بارز سبک ساحلی  این است که در اجرای آن، تا حد ممکن از بافت‌های طبیعی استفاده کنیم!  اما از ویژگی های دیگر آن می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود.

 

  • در مبلمان شما حتماً باید از چوب یا حصیر استفاده شده باشد.
  • تا حد ممکن، مبلمانی را انتخاب کنید که جنس روکش آن از نخ پنبه یا کتان باشد (الیاف طبیعی). رنگ روکش مبلمان نیز ترجیحاً روشن باشد. یا اینکه رنگی را انتخاب کنید که با پالت رنگی سبک ساحلی که در بالا بیان شد، همخوانی داشته باشد.
  • برای تقویت دکوراسیون ساحلی خود، از پرده‌های حریر با پارچه‌های ظریف استفاده کنید. در صورت تمایل، می‌توانید از پرده هایی که طرح های ساحلی یا دریایی در تار و پود آن ها نقش بسته است نیز استفاده کنید.
  • یک یا دو صندلی حصیری، حس ساحلی بودن محیط را دو چندان می کند.
  • استفاده از سبدهای چوبی و حصیری دکوری همراه با اکسسوری‌هایی از ستاره‌های دریایی و صدف‌های زیبا در تکمیل و زیبایی دکور شما بسیار کمک کننده است.
  • در سبک‌ساحلی از گل و گیاهان  طبیعی زینتی مثل نخل و بنجامین  استفاده کنید.

ارسال دیدگاه