سبک های محبوب در طراحی ویلا در مازندران

25 آبان 1401
0 دیدگاه
طراحی ویلا در مازندران54156641

همانطورکه می دانید معماری و طراحی ویلا در مازندران یکی از مهمترین بخش در ساخت وساز ویلا نیز محسوب می شود. شما می توانید هر عنصر را خودتان طراحی کنید یعنی باب میل خودتان، سعادت بزرگی است که در دل طراحی ویلا نهفته است. اما حتی زمانی که می‌دانید چه می‌خواهید، گاهی شروع کردن به آن سخت است. در زیر شماری از سبک‌های مطرح و مرسوم ویلا را آورده ایم که عموماً ساخت ویلای شمال بر مبنای یکی از اینها پیش می رود.

طراحی ویلا در مازندران 61653

چند سبک مهم در طراحی ویلا در مازندران

  1. طراحی فلت

طراحی ویلا در مازندران به صورت فلت یا همان  یک طبقه . شما با طراحی خانه  به صورت فلت می توانید هرسبکی که دوست داشتید را پیاده کنید بنابراین چه به دنبال طراحی خانه مدرن باشید، چه به سبک سنتی و چه به سبک کلبه، طراحی فلت یک ایده نوبرانه و ناب است، اصلاً یکی از مهم ترین اشکال ویلای شمال از نظر سازه، همین فلت و تک طبقه است، این ویلای یک طبقه  به راحتی می تواند رویاهای شما را برآورده سازد.

پلان فلت ویلای یک طبقه ساده است،  از مزایای طراحی خانه تک طبقه نگهداری آسان است، این بدان معنی است که شما باید کمتر تمیز کنید، کارهای خانه کمتری انجام دهید و نگهداری کلی بسیار کمتر است. سهولت تحرک دیگر مزیت بزرگ است چون در این نوع از نقشه ویلا، همه چیز در یک سطح قرار دارد، از آشپزخانه، اتاق خواب گرفته تا حمام همه چیز در طبقه همکف خواهد بود. این بدان معناست که بر خلاف خانه‌های دو طبقه که مجبورید چندین بار در روز برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها استفاده کنید، می‌توانید به راحتی به هر فضایی بروید.

2) نیم پیلوت | شکل دیگری از سازه‌ها در مازندران

از طراحی های محبوب در ویلای مازندران سبک نیم پیلوت است. ویلای یک و نیم طبقه یا ویلای یک و نیم طبقه ای به ویلای مستقلی گفته می شود که دارای یک نیم طبقه دوم است.

این سبک را می توان به سادگی “خانه نیم طبقه” نیز نامید. شاید شما هم مثل ما از بچگی عاشق خانه های بزرگ بوده اید، داشتن یک خانه بزرگ تنها به معنای مجلل بودن نیست، این بدان معناست که شما فضای کافی برای خود و خانواده خود دارید، برای این که با هم معاشرت های طولانی و دلخواه داشته باشید و البته که هر طرح و ایده ای باب دلتان بود را در طراحی داخلی ویلا پیاده کنید.

اگر خانه بزرگتری دارید، آزادی بیشتری برای سفارشی کردن آن بر اساس خواسته ها و نیازهای خود خواهید داشت، از طرفی داشتن خانه یک سرمایه گذاری بزرگ است آن هم در شمال که تمام تقاضای خریدار ویلا به سمت شمال سرازیر شده است، بنابراین با داشتن ویلای بزرگ تر حتی اگر تنها نیم طبقه به آن اضافه شده است، این یعنی شما در سرمایه گذاری، پای خود را یک قدم جلوتر گذاشته اید.

مهم‌ترین مزایای طراحی ویلای نیم پیلوت کدامند؟

ویلاهای یک و نیم طبقه راهی عالی برای به دستیابی توأمان به ویلای تک طبقه و دو طبقه هستند. آن ها از جهاتی مشابه ویلای یک طبقه هستند، به این معنی که اتاق خواب اصلی و قسمت های نشیمن در طبقه همکف قرار دارد و در عین حال فضای اضافی و جدایی را برای اتاق بچه ها و مهمانان در یک طبقه بالاتر فراهم می کنند بنابراین به ویلای دوبلکس هم بی شباهت نیستند.

3) ویلا دوبلکس

ویلاهای دوبلکس چیزهایی هستند که امروزه به طور فزاینده ای رایج شده اند. خانه هایی که به صورت عمودی ساخته می شوند عموماً بسیار کارآمدتر از خانه‌های یک طبقه هستند زیرا می توان از زمین های موجود به نحو مطلوب استفاده کرد. علاوه بر این، قیمت زمین که همچنان در حال افزایش است نیز یکی دیگر از دلایل تقاضای روزافزون ویلا های دوبلکس و حتی تریبلکس است.  با گذشت زمان، قیمت مسکن و زمین همچنان افزایش خواهد یافت. تقریباً تمام اقامتگاه ها در شهرهای بزرگ در حال حاضر قیمت های فوق العاده ای دارند. بنابراین، تقریباً به ندرت می توان خانه هایی را یافت که تنها با یک سطح ساخته شده باشند.

صاحبان زمین ترجیح می دهند یک ویلا 2 طبقه ساده و با قیمتی بسیار بهتر از ساخت خانه ای تنها با یک طبقه انجام دهند. خرید یک زمین خالی کوچک نیز گزینه ای است که مردم اغلب برای صرفه جویی در بودجه هنگام ساخت ویلا در شمال به ویژه این روز ها از آن استفاده می کنند. یک ویلا دوبلکس ساده را می توان حتی در یک زمین کوچک بدون نیاز به خرید یک قطعه زمین بزرگ و اصرار بر ساخت خانه ای بسیار بزرگ و گران قیمت ساخت.

 طراحی ویلا در مازندران 567457

4) ویلا تریبلکس چیست؟

اگر شما هم به دنبال طراحی ویلا در مازندران خود هستید احتمالاً نام دوبلکس را شنیده اید، اما آیا می دانید تریبلکس چیست؟ خوب، این دو ساختار مشابه هستند، اما یک دوبلکس دارای دو واحد است در حالی که یک تریبلکس دارای سه واحد جداگانه می باشد، اگر فکر می کنید که آیا این نوع ساختمان می تواند برای شما مناسب باشد یا نه، به خواندن ادامه دهید، ما هر آنچه را که باید در مورد تریبلکس بدانید را در ادامه آورده ایم.

تریبلکس چیست؟

یک تریبلکس از سه واحد مسکونی مجزا تشکیل شده است که در یک ساختمان ترکیب شده اند، هر یک از این واحدها بسته به جایی که قرار گرفته اند، یک یا دو دیوار مشترک خواهند داشت، هر واحد تریبلکس دارای آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن و بخش هایی است که در یک ویلای فلت مشاهده می کنیم. واحد ویلای تریبلکس شبیه به دوبلکس یا چهار پلکس است، با این حال، به جای اینکه ملک یک سازه دو یا چهار واحدی باشد و هر واحد متعلق به یک مالک جداگانه، یک سازه چند خانواری سه واحدی مالک، آن چیزی است که ما در تریبلکس با آن مواجهیم.

در پایان

ازآنجا که خرید ویلا درمازندران از  سرمایه گذاری های پر سود و مطمئن در این روزها محسوب شده  افراد زیادی را به خرید ویلا و خرید زمین  در شهر های مختلف نیز تشویق کرده است. ما در این مطلب سعی کردیم تا شمارا با طراحی متفاوت ویلاهای مازندران نیز آشنا سازیم تا بتوانید در ساخت ویلای رویایی خود نیز اطلاعات کافی نیز داشته باشید.

 

ارسال دیدگاه