خرید زمین هکتاری در بابلسر و نکات طلایی که باید درباره آن بدانید !

8 آذر 1401
0 دیدگاه
خرید زمین هکتاری در بابلسر 5413214

خرید زمین در بابلسر  از گزینه های پرطرفدار در حوزه سرمایه گذاری ملک محسوب شده که افراد زیادی  به دلیل بازدهی سود بالا نیز ترغیب به سرمایه گذاری می نماید. اگر تصمیم به خرید زمین هکتاری در بابلسر دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. نکات و دستورالعمل‌هایی که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم به عنوان یک راهنما در طول مسیر به شما کمک خواهد کرد پس این مطلب را از دست ندهید.

علیرغم تمام موارد فوق، شما به عنوان مشتری خرید زمین هکتاری در بابلسر با این سوال اساسی مواجه هستید که چگونه از مشکلات موجود در خرید و فروش زمین هکتاری در بابلسر آگاه شوید و بتوانید معامله را به نحو مطلوب به پایان برسانید! شاید هم از خود می پرسید که از چه کسانی در این راه کمک بگیریم؟!

خرید زمین هکتاری در بابلسر 785454165465

نکات خرید زمین هکتاری در بابلسر که نباید از دست دهید

1. برای یافتن زمین ایده آل با یک نماینده کار کنید

کار با یک مشاور املاک حرفه ای و معتبر هنگام خرید ویلا وآپارتمان  در بابلسر  به شما کمک می کند تا جزئیات دقیق تری مانند مذاکرات، بررسی دقیق و بستن معامله را بررسی کنید. اما زمانی که در حال خرید زمین هستید، مهم است که یک نماینده را استخدام کنید که تجربه زیادی در مذاکره با معاملات زمین دارد.

مهندس صدرنژاد بهترین مشاور املاک در بابلسر با جربه فروش متفاوت تخصص خرید و فروش زمین های هکتاری را کسب کرده‌اند. این افراد به شما  کمک می کنند که چگونه نقشه های هوایی از زمین های هکتاری تهیه کنیدو چگونه از آنها به نفع معاملات خرید زمین هکتاری در بابلسربهره ببرید. ممکن است برخی از زمین های هکتاری، خارج از بافت باشند و یا کاربری آنها مغایر با کاربری است که در سند زمین‌ درج شده است.به همین دلیل بهتر است با یک مشاور املاک نیز کمک بگیرید.

2. به مسائل حقوقی زمین هکتاری بسیار توجه کنید

دومین نکته مهم در خرید زمین هکتاری در بابلسر این است که قبل از خرید به مسائل حقوقی زمین نیز توجه کنید. سعی کنید در کنار یک مشاوراملاک حرفه ای  از یک  مشاوره حقوقی نیز  اینکار را برای خود نیز ساده تر نمایید و با اطمینان کامل نیز اقدام به معامله زمین در بابلسر نمایید.

به طور کلی، مسائل حقوقی برای زمین هکتاری همانند خرید و فروش هر زمین دیگری می تواند شامل مواردی از قبیل موروثی بودن زمین، زمین های موقوفی، زمین های مشاعی، زمین های مشارکتی یا زمین های بدون مجوز و سند و موارد دیگر باشد. هر گونه مشکلی که در انتقال سند یا پرداخت وجه نقد بین فروشنده و خریدار زمین وجود داشته باشد در این گروه قرار می گیرد

3. مشخص کردن بودجه

مانند هر خرید خانه، مهم است که بدانید قبل از شروع بازدید از املاک، چقدر می توانید هزینه کنید. بدانید که خرید زمین اغلب به صورت نقدی انجام می شود، زیرا وام دهندگان تمایل کمتری به تامین بودجه برای زمین های توسعه نیافته دارند. به مقدار پول نقدی که قبل از خرید دارید یا می توانید آن را تضمین کنید نگاهی بیندازید و بودجه خود را از این طریق تعیین کنید.

همچنین قیمت خرید زمین هکتاری در بابلسر در منطقه ساحلی بسیار گرانتر از زمین های جنگلی یا زمین‌های روستایی است. زمین های با کاربری کشاورزی، صنعتی یا تجاری باز هم گران تر از زمین هایی با کاربری مسکونی خواهد بود. در هر صورت بهترین مشاور املاک می‌تواند این جزئیات را برای شما شرح دهد.

اثبات وجوه همچنین هنگام ارائه پیشنهاد نقدی مهم است، زیرا به فروشنده کمک می کند تا احساس اطمینان کند که شما به پولی که ادعا می کنید دسترسی دارید، مانند پیش تایید وام مسکن هنگام خرید خانه. اگر پول نقد شما در سرمایه گذاری های دیگر گره خورده است، قبل از ارائه پیشنهاد، آن را خارج کنید تا از از دست رفتن ناگهانی وجوه ناشی از یک فاجعه غیرمنتظره جلوگیری کنید.

4. ارزش خانه ها را در همسایگی در نظر بگیرید

یکی از بزرگترین جذابیت های ساخت خانه شما، توانایی شخصی سازی آن است، اما مطمئن باشید که خانه رویایی خود را در محله ای با سلیقه مشابه می سازید.

خرید زمین هکتاری در بابلسر 841235401

5. متراژ زمین را برای خود مشخص کنید

نکته مهم دیگری که باید در هنگام خرید زمین هکتاری در بابلسر به یاد داشته باشید این است که  مشخص کنید دقیقاً به چند هکتار نیاز دارید؛ به عبارت ساده تر باید بدانید که فعالیت مورد نظر شما در چند هکتار زمین قابل اجرا است. برخی از مشتریان، مقیاس یک هکتار را در ذهن خود چندان تجزیه و تحلیل نکرده‌اند و فقط یک رقم یا یک عدد خاص را شنیده اند. باید بدانید که یک هکتار زمین چه اندازه وسعت دارد تا بتوانید برای خرید آن بهتر تصمیم بگیرید.

برای این که بتوانید متراژ زمین را برای خرید زمین هکتاری متناسب با نیاز خود مشخص کنید از خود بپرسید که “چه نوع پروژه ای را می خواهم راه اندازی کنم؟”… پاسخ به این سوال تا حد زیادی شما را به هدف نزدیکتر می کند. از طرف دیگر، مشاور املاک بهتر می تواند زمین مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

مثلاً با خرید زمین هکتاری در شمال تصمیم دارید که یک مزرعه راه اندازی کنید؛ شاید هم به این فکر می‌کنید که مجتمع های تفریحی و سرگرمی برای مسافران و گردشگران ترتیب دهید؛ شاید هم هدف شما از خرید این زمین، راه اندازی کسب و کار دامداری، دامپروری و پرورش اسب باشد.ممکن است جزء آن دسته از افرادی باشید که با خرید زمین هکتاری در بابلسر می خواهد پروژه‌های ویلاهای شهرکی را راه اندازی کند و از فروش ویلا به سود قابل توجهی دست پیدا کند.

6.  در هنگام خرید زمین هکتاری در بابلسر؛ زمین را بازرسی کنید

می توانید به نقشه های گوگل و تصاویر ماهواره ای نگاه کنید و حتی از فیلتر زمین آنها نیز استفاده کنید. با این حال، می توانم از روی تجربه به شما بگویم که تا زمانی که خودتان به زمین نگاه نکنید، نمی توانید ببینید که زمین واقعاً دارای چه ویژگی هایی است.

7.بررسی کنید که آیا زمین در منطقه سیل قرار دارد یا خیر

FEMA تعیین می کند که چه زمینی در منطقه سیل قرار دارد. در واقع، FEMA نقشه ای دارد که می توانید از آن برای بررسی اینکه آیا بخشی از زمینی که به آن نگاه می کنید در منطقه سیلابی قرار دارد استفاده کنید. لینک نقشه در بالای صفحه ارائه شده است. راه حل هایی برای قرار گرفتن در منطقه سیلابی وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید یک حوضچه در منطقه سیل حفر کنید، از آن خاک پر شده برای بالا بردن زمین کنار آن استفاده کنید و خانه خود را در آنجا قرار دهید. در حالی که با تالاب ها به هیچ وجه نمی توان زمین را اصلاح کرد زیرا حفاظت شده است.

8. موقعیت زمین را مشخص کنید

بسیاری از معاملات زمین در مناطق روستایی انجام می شود و گاهی اوقات آن زمین دسترسی به جاده ندارد. در بعضی مواقع دسترسی به جاده دارد، اما جاده یک جاده خصوصی است. شما می‌خواهید به جاده‌ای که تحت کنترل شهرستان است دسترسی داشته باشید. این بدان معنا نیست که باید یک جاده آسفالته باشد، ممکن است یک جاده خاکی باشد. با این حال، به آن وضعیت منطقه ای نیاز دارد، زیرا اغلب اوقات نمی توانید مجوز ساخت و ساز در بابلسر  را دریافت کنید. این بدان معنی است که زمین هرگز نمی تواند خانه ای در آن داشته باشد تا زمانی که بخشی از جاده تحت نظارت شهرستان شود.

 

 

ارسال دیدگاه