تهاتر ملک چیست؟ اگر میخواهید بدون پرداخت مبلغی صاحب ویلا شوید، بخوانید!

20 آذر 1401
0 دیدگاه
تهاتر ملک 0867453124550

تهاتر ملک چیست و چه مزایایی دارد؟ مبادله ای شناخته شده که  درآن کالاها یا خدمات به‌صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با کالا یا خدمات دیگر مبادله می‌شود و هیچ نوع پولی دریافت نمی‌شود. شاید با خود بگویید این معامله در بازار هایی تجاری امروز منسوخ و برچیده شده است اما پاسخ شما منفی است. مبادله کالا به کالا دربازارهای امروزی رواج داشته اما  با نام های تهاتر ، بارتر ، معاوضه درحال انجام است. در  واقع زمانی که فردی قصد فروش ملک خود را دارد تا بتواند ملک دیگری تهیه کند می‌تواند تهاتر انجام دهد. زمانی که دو ملک به صورت مستقیم با یکدیگر مبادله می‌شوند و ابزارهای دیگری مانند پول یا چک مورد استفاده نباشد این نوع معامله تهاتر نامیده می‌شود که اصطلاح عامیانه آن تاخت زدن است. با املاک صدرنژاد  همراه شوید تا با همه جوانب تهاتر ملک آشنایی کامل پیدا کنید.

انواع تهاتر ملک

تهاتر قهری، قراردادی، قضائی انواع این معامله بوده که معمولا در مواردی که مبلغ معامله کم باشد و یا در مواقع بحرانی قابل کاربرد است. در مشاغلی مانند ساخت و ساز مسکن در شمال می‌توان تهاتر ساده را بیشتر مشاهده کرد. تهاتر ساخت و ساز در صنعت ساختمان موجب افزایش فروش واحدهای موجود برای سازندگان شده و به همین جهت انبوه‌ سازان و مالکان ویلا در بابلسر ، برج ساحلی در سرخرود  از این شیوه معامله استقبال کرده‌اند. اغلب این معاملات با یک ملک یا زمین دیگر و با مصالح ساختمانی صورت خواهد گرفت.

تهاتر ملک 068754132156410

مزایای تهاتر یا معاوضه ملک

1.  افزایش سرعت انجام کار است زیرا معامله به سادگی و بدون این که لازم باشد ملک به فروش برسد صورت می‌گیرد.

2. با تهاتر ملک می‌توان گفت که ریسک خرید و فروش کاهش پیدا خواهد کرد. از آنجایی که بازار اقتصادی بیشتر اوقات در نوسان است گاهی در فاصله زمانی پیدا کردن یک ملک جدید  ممکن است با افزایش قیمت  مواجه شده و ارزش پول نقد او کم شود. بدین ترتیب با وجود تورم و افزایش قیمت با انجام تهاتر میزان این ریسک از بین خواهد رفت.شما می توانید بدونهیچی نگران اقدام به خرید ویلا در فریدونکنار  و شهر های توریستی ومهم مازندران نظیر محمودآباد بابلسر و سرخرود نمایید.

3. گاهی سازندگان برای ادامه ساخت ملک نیاز به مصالح ساختمانی دارند و نقدینگی آنها کافی نیست. بدین ترتیب می‌توانند تهاتر را به صورت تعویض ملک با مصالح مورد نیاز خود با ارزش برابر انجام دهند. در این حالت دو طرف معامله سود می‌کنند زیرا با انجام تهاتر برای ادامه ساخت و ساز نیاز به نقدینگی کمتر است و در این صورت میزان خواب سرمایه نیز به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

4. با انجام تهاتر نیاز به واسطه کاهش پیدا خواهد کرد و دو طرف می‌توانند به راحتی به تفاهم رسیده و از مشکلات ناشی از واسطه‌گری که احتمال دارد پیش آید مبرا می‌شوند.

5. در تهاتر که برای سازندگان صورت می‌گیرد رونق ساخت و ساز افزایش پیدا می‌کند و با کاهش نیاز به نقدینگی سود مناسبی را عاید طرفین خواهد در ضمن ضمانت این نوع معامله بالاست.

تهاتر ملک 0678743512114

معایب معاوضه یا تهاتر ملک

عدم تسلط کافی در زمینه این نوع معاملات ممکن است فرد را با مشکلات زیادی روبرو کند بنابراین برای این که طرفین بتوانند به حقوق مناسب خود در این زمینه دست پیدا کنند بهتر است که انجام معامله را با قرارداد قانونی تحت نظر یکی فرد متخصص این امور منعقد کنند. اگرچه که معاملات تهاتری دارای مزایای زیادی هستند ممکن است در مواردی مشکلاتی داشته باشند. این مسائل عبارتند از:

– دشوار بودن تعیین ارزش واقعی کالایی که قرار است معامله شود و مشخص کردن ارزش درست و دقیق برای برخی کالاها ممکن نیست.

– ممکن است تهاتر به دلیل آن که یکی از طرفین معامله نیاز ضروری به انجام معامله دارد صورت بگیرد که در این صورت امکان دارد ارزش ملک کمتر از نرخ واقعی آن عرضه شود بدین ترتیب ممکن است یکی از طرفین کمتر سود کند.

– به دلیل آن که کالا و خدمات در طول زمان دستخوش تغییراتی خواهند شد در نتیجه نمی‌توان یک ارزش ثابت برای آنها در نظر گرفت. به همین سبب ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

نکاتی که باید در زمان تهاتر ملک یاد داشته باشید

هنگامیکه قرار است معاملات در مورد املاک صورت بگیرد باید دقت کرد که به تعیین قیمت کارشناسی ملک توجه گردد. در واقع تعیین قیمت منطقی برای املاکی که قرار است معامله شوند حائز اهمیت است تا هیچ یک از طرفین متضرر  نشوند.

– سود دو طرف در این معامله باید مورد توجه باشد یعنی تهاتری موفق است که هر دو طرف سود کنند.

– تهاتر ملک مانند سایر معاملاتی که در مورد املاک و سایر خدمات انجام می‌شود باید به صورت قانونی و رسمی باشد. بدین ترتیب که وجود قرارداد رسمی بین طرفین الزامی است تا از بروز مشکلات عدیده حقوقی در آینده ممانعت گردد.

– اگر قرار باشد که این نوع معامله فسخ شود لازم است که با رضایت طرفین معامله صورت بگیرد.

– اگر تهاتر به صورت قراردادی بین دو نفر یا بیشتر است امکان فسخ معامله تنها در صورتی وجود دارد که همه طرفین قرارداد رضایت کامل در مورد این قضیه داشته باشند.

 

 

ارسال دیدگاه