روستای جزین، منطقه ای توریستی برای یک روز خاطره انگیز

28 آذر 1401
0 دیدگاه
روستای جزین 449668584854

فریدونکنار شهری بندری با آب و هوای بسیار مطبوع که هر مسافری را پای بند می کند. به همین بابت این شهر با وجود جاذبه های تفریحی و ویلای ساحلی لاکچری  توانسته در ردیف شهر های برتر گردشگری و همچنین سرمایه گذاری ملک قرار بگیرد. اما این تمام آن نیست کافی است سوار بر ماشین خود شده و از شهر خارج شوید؛ شهرستان زیبای فریدونکنار در شمال ایران علاوه بر زیبایی ها و جاذبه های گردشگری که در خود جای داده و نیز افزون بر جاذبه های تاریخی و طبیعی اش، روستاهای دیدنی و بسیار زیبایی را در اطراف خود دارد. یکی از آن ها روستای جزین بوده که به عنوان یکی از زیباترین روستاهای فریدونکنار محسوب می شود که در 13 کیلومتری فریدونکنار واقع شده است. اگر می خواهید به یک روستایی باجاذبه‌های شگفت انگیز پا بگذارید با ما همراه باشید.

روستای جزین 446496841446854984798

روستای جزین را بیشتر بشناسیم

روستای جزین یکی از روستاهای  توریستی فریدونکنار بوده که در 13 کیلومتری این شهرستان واقع شده است. این روستای، با 60جنگل بکر، آبشار های متعدد به عنوان روستایی جنگلی به شمارمی رود. وجود آبندان هایی متعددی که دراین روستا وجود دارد  هر ساله میزبان پرندگان مهاجری است که فضایی بسیار مناسب را برای علاقه مندان به طبیعت و عکاسان نیز پدید آورده است. به همین بابت بسیاری از گردشگران و مسافران، این روستا را مقصدی برای گردش خود انتخاب می کنند. شما می توانید با ورود به بافت روستایی، خانه هایی را مشاهده کنید که قدمت آن ها به بیش از نیم قرن می رسد.

جنگل جزین

در فریدون کنار و روستای جزین جنگلی به نام جزین قرار گرفته که با توجه به بستر مناسب آن، محلی برای گردش و تفریح گردشگران به شمار می آید. رودخانه ای که در جنگل جزین جریان دارد زیبایی این محل را دو چندان کرده است.

روستای ازباران

در بخش جنوبی فریدونکنار،  روستای ازباران واقع شده است . این روستا که به عنوان یکی از جاذبه های توریستی فریدونکنار به شمار رفته که از  توابع  روستای جزین می باشد. اگر به این روستای زیبا سفر کنید، شاهد قوهایی خواهید بود که در فصل های پاییز و زمستان به این مکان مهاجرت کرده و تا اوایل بهار که هوا رو گرما می رود در آنجا سکونت دارند.

پالی لِم ازباران

یکی از نقطه هایی که در روستای ازباران میزبان پرندگان مهاجر می باشد، پالی لم است که وسعت آن به 33 هکتار می رسد. این ناحیه علاوه بر این مورد در تابستان برای کشت برنج استفاده می شود و هم چنین به عنوان یکی از جاذبه های گرشگری ازباران نیز شناخته می گردد. هم چنین شما در این منطقه می توانید در اطراف پالی لم درختان سر به فلک کشیده زیادی را ببینید که زیبایی ازباران را چند برابر کرده اند. پرندگان مختلفی به پالی لم مهاجرت می کنند که می توان به مرغابی وحشی، چهارتایی، قو، چنگر و درنای سیبری اشاره کرد. متاسفانه این پرندگان توسط عده ی زیادی از مردم شکار شده و تعداد آن ها در زمان برگشت کمتر از وقتی است که به این منطقه آمده بودند.

پل تاریخی فریدونکنار

در بخش میانی فریدونکنار رودخانه ای به نام مرزرود جاری می باشد که از رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد. روی این رودخانه نیز پلی قرار گرفته که پل تاریخی فریدونکنار نام گرفته است. این پل در ابتدا چوبی بوده که در سال 1336 مهندسان آلمانی آن را احداث کردند. وظیفه این پل متصل کردن بخش شرقی و غربی فریدونکنار به یکدیگر بوده که هم اکنون به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی  فریدونکنار و روستای جزین نیز  محسوب می شود.

روستای جزین 68496854968496849685

پارک ساحلی لاله

پارک ساحلی لاله در شهر فریدونکنار و نزدیک دریای خزر قرار گرفته و همچنین باغ پرندگانی در این پارک احداث شده است. در این باغ پرندگانی نظیر غازهای وحشی، مرغابی، خوتکا، قو، پلیکان و … نگهداری می شوند که از مناطق سیبری به ایران مهاجرت کرده اند. باغ پرندگان می تواند میزبان خوبی برای گردشگرانی باشد که به پرندگان علاقه زیادی دارند.

خریدو اجاره ویلا در اطراف روستای جزین:

اقامت یک مساله مهم برای کسانی است که قصد سفر به یک منطقه توریستی را دارند چرا که این مناطق معمولا دارای جاهای دیدنی و مناطق گردشگری فراوانی بوده و تماشای آن ها می تواند تجربه یک سفر خوب و لذت بخش را برایتان بسازد. اگر خواستار رفتن به این شهر و بازدید از روستای ازباران را دارید می توانید با اجاره ویلا در فریدونکنار  و اگر در کنار تفریح و مسافرت قصد سرمایه گذاری مطمئن دارید خرید ویلا و آپارتمان در فریدونکنار برای اقامت خود در این منطقه برنامه ریزی کنید.

آدرس روستای جزین:

روستای جرین در 13کیلومتری جنوب شرقی فریدونکنار  قرار دارد. جاده آمل به فریدونکنار را 13 کیلومتر رانندگی کنید و سپس به جاده خط کریم کلا بپیچید. شما می  توانید بعد از طی چند دقیقه به روستای جزین برسید  و از این روستای زیبا که از روستاهای فریدونکنار در استان مازندران می باشد دیدن کنید.

 

ارسال دیدگاه