ییلاقات مازندران؛ برای داشتن سفری متفاوت

7 دی 1401
0 دیدگاه
ییلاقات مازندران 564687464104

مازندارن با موقعیت جغرافیایی خاص خود دارای طبیعتی فوق العاده بکر است که توانسته تمام جادبه های طبیعی را در خود جمع نماید. این بار ما در این مقاله سعی داریم تا شما را  ییلاقات مازندران  آشنا کنیم جایی که می توانید به راحتی بر بلندای تپه آن بایستید و ابر ها را بغل کنید. ییلاق ها در طول تابستان شلوغ‌ترین فصل گردشگری خود را سپری می‌کنند و از زیباترین جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌روند. دسترسی جاده‌های چالوس، هراز و فیروزکوه از دو جهت غرب و شرق استان مازندران، شرایط را برای تردد از مناطق مختلف کشور به این استان مهیا می‌کنند. اگر به طبیعت گردی و تماشای زیباترین مناظر طبیعی علاقه دارید، در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را بهترین ییلاق های مازندران آشنا کنیم.

با ییلاقات مازندران آشنا شوید

ییلاق لپاسر

ییلاق لپاسر یکی از سرسبزترین ییلاقات مازندران است که گردشگران کمتر نام آن را شنیده‌اند. این ییلاق گستره وسیعی از دشت‌ها و سبزه‌زارهای شمال ایران را در بر می‌گیرد و خود به ییلاق‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود. این منطقه زیبا در نزدیکی شهر رامسر قرار دارد و مرتفع‌ترین ییلاق در این منطقه است. کوهستان‌های ییلاق لپاسر در طول تابستان نیز پوشیده از برف هستند و کوه سمامس که بلندترین قله کوهستان سماسوس در رامسر به شمار می‌رود، در این ییلاق قرار دارد. آب معدنی «آب سیاه» در ییلاق لپاسر خاصیت معدنی بالایی دارد و گردشگران زیادی برای درمان بیماری‌های کلیوی آب این چشمه را می‌نوشند. شما می توانید با خرید ویلا در محمودآباد چند روز  از تعطیلات خود را در این مکان سپری نمایید.

آدرس ییلاق لپاسر: رامسر، ییلاق نمکدره، ییلاق لپاسر

ییلاقات مازندران 9987684010

ییلاق مازیچال

ییلاق مازیچال از بکرترین ییلاق‌های شمال ایران است که طبیعت‌گردان حرفه‌ای طرفدار آن هستند. دسترسی به ییلاق مازیچال ساده نیست و برای رسیدن به آن تا حدی نیاز به آمادگی بدنی دارید؛ البته با استفاده از ماشین‌های آفرود نیز می‌توانید به بخش‌های مختلف این ییلاق سفر کنید.در نقاط مرتفع ییلاق مازیچال می‌توانید زیباترین چشم‌انداز از جنگل‌ عباس آباد را ببینید؛ اما ابتدا باید خود را برای جنگل نوردی آماده کنید. دشت‌های این ییلاق مراتعی مناسب برای دامداران هستند و اگر در فصل‌های بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید، با گله‌های دام در دشت‌ها مواجه می‌شوید. ییلاق مازیچال پوشیده از دشت‌های سرسبز و جنگل‌های کوهستانی است.

برای رسیدن به روستای مازیچال باید فاصله‌ای یک ساعته را از کلاردشت میان جنگل‌هایی پوشیده از بلوط و شاه بلوط طی کنید. ارتفاع ییلاق مازیچال به ۲۶۰۰ متر از سطح دریا می‌رسد و سراسر آن را گل‌های رنگارنگ پوشانده‌اند. هر ساله جشنواره گل در روستا و ییلاق مازیچال برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را به این منطقه جلب می‌کند. بهترین زمان برای سفر به ییلاق مازیچال از اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان است.

آدرس ییلاق مازیچال: کلاردشت، جاده عباس آباد، ییلاق مازیچال

ییلاقات مازندران 86978678651204

جنگل دالخانی یکی از ییلاقات مازندران

اگر اقدام به خرید ویلا در سرخرود کرده اید و تصمیم دارید که چندروز خود را در یکی از ییلاقات زیبای مازندران بگذرانید، جنگل دالخانی از ییلاق‌های پرطرفدار در مسیر دسترسی به رامسر و روستای جواهرده است که به‌دلیل جاده مناسب آن در طول سال گردشگران زیادی را جذب می‌کند. بخش‌های زیادی از این جنگل وسیع کاملا بکر و دست‌نخورده باقی مانده‌اند و به همین دلیل امکانات خاصی در این جنگل وجود ندارد. اگر برای بازدید از جنگل دالخانی ساعت‌های نخست روز را انتخاب کنید می‌توانید میان جنگل‌های ابری مه گرفته قدم بزنید. ارتفاعات اطراف این جنگل را دشت‌های سرسبز پوشانده‌اند که در طول زمستان دسترسی به آن‌ها ممکن نیست. این جنگل در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد و از بهترین گزینه‌های سفر در فصل‌های بهار و تابستان است.

جنگل دالخانی در حدود ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و دسترسی به بسیاری از ییلاق‌های زیبای مازندران مانند روستای گرسماسر از این جنگل میسر است. در این جنگل وسیع جاذبه‌های بکر طبیعی نیز وجود دارند که در سفر به این منطقه با کمک راهنماهای محلی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. دریاچه سد میجران، پارک جنگلی دالخانی، روستای جنت رودبار، آبشار سیاسرت، روستای اربکله و قلعه مارکوه از معروف‌ترین جاذبه‌های این جنگل هستند. این جنگل فاصله کوتاهی نیز تا جنگل های دوهزار و سه هزار دارد.

آدرس جنگل دالخانی: رامسر، جاده روستای جنت رودبار، جنگل دالخانی (مشاهده روی نقشه)

ییلاق آلاشت

یکی از از زیباترین و قدیمی‌ترین ییلاقات مازندران، ییلاق آلاشت است  که در نزدیکی شهرستان سوادکوه قرار دارد. این ییلاق نیز در نیمی از سال با ابر و مه پوشیده می‌شود و با قدم زدن در آن می‌توانید از تماشای زیباترین مناظر طبیعی لذت ببرید. در ییلاق آلاشت امکانات رفاهی مناسبی برای مسافران و گردشگران تعبیه کرده‌اند و به همین دلیل در طول سال طبیعت دوستان زیادی برای سفر به ییلاق‌های شمال این منطقه را انتخاب می‌کنند. ییلاق آلاشت از با ارزش‌ترین ذخایر طبیعی کشور ما به شمار می‌رود و نام آن در فهرست میراث ملی ایران به چشم می‌خورد .

آدرس ییلاق آلاشت: جاده فیروزکوه، شهرستان سوادکوه، سه راهی آزادمهر، ییلاق آلاشت

 

 

ارسال دیدگاه