روستای گالشکلا روستایی بکر در دل طبیعت

11 دی 1401
0 دیدگاه
گالشکلا 86435132101

در یک کیلومتری شهرستان بابلسر روستای گالشکلا  واقع شده که به دلیل زیبایی بی حد و حصرش تصمیم گرفتیم تا این مطلب را به این موضوع نیز اختصاص دهیم. اگر به جاذبه گردشگری بابلسر نگاهی انداخته باشید به طور حتم نام گالشکلا برای شما آشناست روستایی در اطراف بابلسر و از توابع بخش بهنمیر که براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۹۱نفر تشکیل شده است.

این منطقه با طبیعتی بکر و آب و هوای خوب و معتدل مورد توجه و استقبال زیادی از هموطنان ما در تمام نقاط ایران قرار گرفته است. این روستا در  دل جنگل های بسیار زیبا و انبوه و فراوانی بوده  که سفری بسیار لذت بخش و خاطره انگیز برایتان خواهد شد. پس پیشنهاد ما به شما سفر به منطقه ی زیبا و دلنشین در کنار عزیزانتان می باشد. شما می توانید با رهن و اجاره ویلا در بابلسر یا خرید ویلا و آپارتمان در بابلسر نیز به این منطقه زیبا نیزدسترسی داشته باشید.

تقسیمات روستای گالشکلا پایین شهر بابلسر

این روستا از لحاظ تقسیماتی به دو قسمت پایین گالشکلا در محدوده جاده بهنمیر به قائمشهر و ساری بالاگالشکلا در ضلع جنوبی محدوده حاشیه رودخانه تلار تقسیم بندی شده، از ضلع غربی در مجاورت شهر بهنمیر، ضلع شرقی در مجاورت روستای قائم ده شهرستان قائمشهر و روستای اسماعیل کلا بزرگ شهرستان جویبار، ضلع شمالی به روستای روشندان بهنمیر و ضلع جنوبی به روستای سرخدشت بهنمیر و روستای دینه سر شهرستان قائمشهر متصل می باشد.

گالشکلا 6546454516854210

مناطق و جاذبه های دیدنی روستای گالشکلا بابلسر

این بخش از مناطق بسیار زیبا و خوش آب و هوای استان مازندران می باشد که به خاطر آب و هوای خوبی که دارد و همچنین مناطق و روستاهای بسیار زیبایی که دارد مورد توجه و استقبال بسیاری از مسافران و گردشگران شده است.

رودخانه بابلرود شهر بابلسر

یکی از مهمترین عواملی که باعث زیبایی شهر بابلسر گردیده است گذشتن رودخانه بابلرود از مرکز این شهر می باشد. رودخانه ای بسیار زیبا که جریان بسیار آرام آب آن آرامش خاصی به آن بخشیده است. امکانات بسیار خوبی نیز در کنار این رودخانه جهت استفاده مسافران ایجاد شده است. امکاناتی چون اسکله های قایق رانی، پدالو، سفره خانه، قلیان سرا، رستوران، کافی شاپ و پارک و فضای سبز اطراف رودخانه مکانی بسیار خوب جهت تفریح و استراحت می باشد. در انتهای مسیر رودخانه بابلرود و پس از گذر از اسکله های قایقرانی اطراف رودخانه به سواحل زیبای دریای بابلسر می رسیم.

رودخانه بابلرود در بابلسر که شهر را به قسمت تقسیم کرده است با دو پل به یکدیگر متصل شده اند. از پل اول تا انتهای رودخانه یعنی پس از پل دوم در دو طرف دارای فضایی برای اقامت مسافران با امکانات نامبرده در فوق است. شما می توانید در کنار این رودخانه با درخت های کهن سال و زیبایش لحظات خوشی را تجربه کنید.

گالشکلا 9789746452104

روستای اوکسر

اوکسر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابلسر در نزدیکی روستای گالشکلا . شما عزیزان هر ساله بخصوص در فصل بهار و تابستان می توانید به این منطقه زیبا سفر کنید و از جای جای این منطقه زیبا دیدن کنید و در انجا چند روزی یا حتی ماه ها سپری کینید و بی نهایت لذت ببرید اکثر مناطق استان مازندران به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوبی که دارد هرساله قشر زیادی از ایرانیان وافراد توریست و خارجی هم به این مناطق زیبا می ایند و از زیبایی ها و پارک ها، دریاها و جنگل های این مناطق دیدن می کنند و لذت میبرند.

روستای اجاک‌سر

روستای اجاک‌سر شهر بابلسر بی نهایت زیبا و دلنشین با آب و هوای خوب و معتدلی میباشد که به همین دلیل مورد توجه و استقبال زیادی از هموطنان ما در تمام نقاط ایران قرار گرفته است. زمانی که به این منطقه بی نظیر در استان مازندران سفر میکنید سفری بسیار لذت بخش و خاطره انگیز برایتان خواهد شد. پس پیشنهاد ما به شما سفر به منطقه ی زیبا و دلنشین در کنار عزیزانتان میباشد.

 

ارسال دیدگاه