گشتی بر تاریخچه بابلسر، شهر زیبای مازندران

13 دی 1401
0 دیدگاه
تاریخچه بابلسر 35163746854541321

بابلسر یکی از شهرهای قدیمی و کهن در مازندران است، اگر تاکنون تاریخچه بابلسر را شنیده باشید خواهید دید که این شهر در گذشته تا چه اندازه محبوب بوده است و همچنان نیز با اینکه چندین سال است که از ایجاد این شهر میگذرد، از محبوبیت آن کم نشده و همچنان در زمره محبوب ترین جاذبه های دیدنی به شمار می رود.

تاریخچه بابلسر 8465453120

آشنایی با تاریخچه بابلسر

بابلسر در گذشته ابتدا در شرق رودخانه بابلرود به صورت آبادی شکل گرفت . قدمت این شهر به بیش از 900 سال پیش باز می گردد. یکی از جاذبه های دیدنی که در تاریخچه بابلسر نیز وجود دارد امامزاده ابراهیم است که تاریخی ترین اثر شهر بابلسر به شمار می رود. در سال 1310 هنگامی که نام شهر بابل از بارفروش تغییر کرد نام قدیمی این شهر نیز مشهدسر بوده که به بابلسر تغییر کرده است.

اقتصاد بابلسر

بابلسر یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری استان مازندران به حساب می آید. از همین رو این شهر از نظر گردشگری بسیاری رونق پیدا کرده است. هتل سازی، اجاره اقامتگاه، و تفریحات آبی جزء مهم ترین مشاغل مردم بابلسر است. با توجه به افزایش مسافران و جاذبه های دیدنی این شهر جنبه گردشگری آن نیز به چشم می آید. خرید و فروش ویلا یکی از سرمایه گذاری های سودمند است ، اگر میخواهید مازندران سرمایه گذاری کنید توصیه می شود از طریق خرید ویلا در بابلسر اقدام نمایید .

تاریخچه بابلسر 748967445120

جاذبه های دیدنی بابلسر

منطقه ساحلی میرود 

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی مازندران منطقه ساحلی میرود است. این منطقه فضای جنگلی و بکری دارد که در کنار دریا و پارک کودک نیز دیده می شود. علاوه بر اینکه منطقه ساحلی میرود دارای مجتمع های اقامتی متعددی است که گردشگران می توانند در این شهر سکونت کنند.

کرفون

یکی از جاذبه های دیدنی بابلسر که در تاریخچه بابلسر جای داده شده اس، منطقه گردشگری کرفون است. کرفون در 13 کیلومتری بابلسر واقع شده است که به سمت ساری قرار دارد. کرفون دارای زیباترین ساحل ماسه ای که سالانه به استقبال مسافران و گردشگران بسیاری می رود.

تاریخچه بابلسر 654687445310

رودخانه بابلرود

رودخانه بابلرود یکی از مهم ترین رودخانه های ایران است که از ارتفاعات البرز در جنوب شهر بابل سرچشمه  میگیرد. بابلرود با گذر از شهرهای مختلف نهایتا به شهر بابلرود می رسد. این رودخانه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بابلسر محسوب می شود.

بقعه امامزاده ابراهیم

دیدنی‌های بابلسر تنها شامل جاذبه‌های طبیعی نیست. در میان دیدنی‌های بسیار بابلسر، بقعه امامزاده ابراهیم نیز دیده می‌شود که گردشگران بسیاری به این امامزاده سر می‌زنند. بنای امامزاده ابراهیم متعلق به قرن نهم هجری است. در معماری بنا از سنگ، آجر، ملات ساروج استفاده شده و برای تزئینات نیز کاشی به‌کار رفته است.

غذاهای محلی بابلسر

هنگامی که صحبت از شهرهای مازندرن و شمالی می شود احتمالا بوی غذاهای شمالی به مشامتان خواهد خورد. از غذاهای متداول در شهرهای شمال ایران می‌توان به مرغ ترش، فسنجان، انارپیچ، کته کباب و میرزاقاسمی اشاره کرد. در بابلسرها و رستوران‌های محلی این شهر می‌توانید این غذاهای را پیدا کنید.

 

ارسال دیدگاه