5 دریاچه مازندران که با دیدن آن هوش از سرتان می رود!!

28 دی 1401
0 دیدگاه
دریاچه مازندران 56456565

اگر در سفر بعدی خود به استان مازندران قصد دارید به جاذبه های متفاوت سر بزنید به 5 دریاچه مازندران که ما در این مطلب معرفی میکنیم، سری بزنید. دریاچه‌ های زیبای مازندران از زیباترین جاذبه های دیدنی آن محسوب می شود که به دلیل نمای خاصی که به نمایش می گذارد همانند تکه ای  از بهشت یاد می شوند. طبیعت کوهستان، جنگل، دریای خزر و زیباترین دریاچه‌های مازندران برای ساکنین استان‌های کویری ایران جذابیت متمایزی دارد. اگر به گردشگری علاقه‌مند هستید و می‌خواهید سرزمین‌های ناشناخته از مازندران را کشف کنید با ما همراه باشید تا شما را به دیدن دریاچه‌های این استان ببریم.

1- دریاچه ولشت در مازندران

اگر شما هم چند روزی اقدام به رهن و اجاره ویلا در سرخرود کرده اید به طورحتم از دریاچه ولشت مازندران سری بزنید. یکی از زیباترین دریاچه‌های مازندران دریاچه ولشت نام دارد. این دریاچه جزء دریاچه‌های آب شیرین ایران است و به همین علت، یک زیستگاه مناسب برای پرندگان و بسیاری از ماهی‌ها می‌باشد. زیستگاه‌های آب شیرین در جهان بسیار اهمیت دارند، چرا که موجب تنوع زیستی جانداران دیگر هم خواهند بود. دریاچه ولشت در استان مازندران در زمینی به وسعت حدود ۱۵ هزار هکتار قرار دارد و در منطقه‌ای کوهستانی، محصور شده با طبیعت بی‌نظیر، جایی حد فاصله چالوس و کلاردشت می‌توانید آن را از نزدیک تماشا کنید.

دریاچه مازندران 54154554

 

2- دریاچه ساهون در استان مازندران

یکی از زیباترین دریاچه‌های مازندران، دریاچه ساهون و نام دارد. دریاچه ساهون در شهرستان آمل تعلق دارد و در دامنه‌های کوه دماوند واقع شده است. اگرچه زمان زیادی از تشکیل این دریاچه گذشته است اما هنوز هم شکوه و عظمت خود را دارد. دریاچه ساهون در مازندران بیشتر از ۳۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. در طول ۵۰ سال گذشته، دریاچه ساهون بسیار پر آب بوده است. این دریاچه در زمینی به وسعت حدود هزار هکتار گسترده شده اما متاسفانه با دخالت‌های ساخت و ساز، مناظر اطراف تقریباً از بین رفته‌اند و آب دریاچه هم کاهش پیدا کرده است.

3. دریاچه الیمالات در محمودآباد

دریاچه الیمالات به‌دلیل قرارگیری در میان جنگل، مناطق استوایی را برایتان تداعی می‌کند. بخشی از مسیر دسترسی به دریاچه‌ از میان درختان سر به فلک کشیده می‌گذرد و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.دریاچه الیمالات تنها دیدنی چمستان نیست. روستای لاویج یکی دیگر از نقاط پرگردشگر این منطقه به حساب می‌آید که در میان کوه‌ها واقع شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند. بهتر است بازدید از این نقطه را نیز در برنامه‌ سفر خود به محمودآباد  بگنجانید. شما می توانید با خرید ویلا وآپارتمان در محمودآباد  در نزدیکی این دریاچه از طبیعت بکر مازندران نیز برخودار شوید.

دریاچه مازندران 874515364564

4- دریاچه شورمست در سوادکوه مازندران

یکی از زیباترین دریاچه‌های مازندران که منظره آن چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌کند، دریاچه شورمست نام دارد. این دریاچه بی‌نظیر و زیبا در شهرستان سوادکوه واقع شده است. شهر سوادکوه در مازندران، مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری استان به شمار می‌رود. دور از انتظار نیست که مسافرانی که به سوادکوه سفر می‌کنند بازدید از دریاچه شورمست را در برنامه گردشگری خود داشته باشند. شرایط آب و هوایی در این منطقه بسیار عالی است و کمتر کسی است که از تماشای این دریاچه زیبا لذت نبرد!

5- دریاچه آویدر، مازندران، روستای صلاح الدین کلا

یکی از زیباترین دریاچه‌های مازندران با مناظری توصیف‌ناپذیر و طبیعتی تماشایی، دریاچه آویدر در روستای صلاح الدین کلا است. مناظر این دریاچه به قدری بکر و منحصر به فرد هستند که آن را همچون نگینی در منطقه پارک جنگلی سیسنگان در نظر رهگذران جلوه‌گر می‌سازد. اگر در فصل بهار تابستان و پاییز به منطقه جنگلی سیسنگان در شرق نوشهر سفر کنید، مناظر طبیعی دریاچه آویدر، شما را مسئول و مجذوب خود می‌کنند. این دریاچه، بسیار وسیع است و در اطراف آن می‌توانید اتراق کنید و به تفریحات آبی و قایق‌سواری اسب سواری و طبیعت‌گردی بپردازید.

 

 

 

ارسال دیدگاه