طراحی پلان باز، طراحی نوین در ویلاهای مازندران

6 بهمن 1401
0 دیدگاه
پلان باز 05646515213

طراحی پلان باز چیست؟ چرا این نوع دکوراسیون در ویلاهای مازندران بسیار محبوب هستند؟ هر چیدمان بر حس یک فضا از نظر نور، حالت و صدا تأثیر می گذارد. این نوع طراحی که گاهی اوقات به عنوان “طراحی با پلان باز” یا “پلان طبقه مفهومی باز” از آن یاد می شود  به عنوان یک معماری خاص از ویلای لوکس است که در اکثر ویلا در سرخرود، ویلا در محمودآباد نیز  بکار گرفته می شود . این خانه ها با حداقل موانع بین  بخش های مختلف خانه نیز طراحی شده اند که مزایای بسیار برای ساکنان خود نیز فراهم می آورند. اما مزایای طراحی پلان باز چیست؟  برای پیدا کردن 4 دلیل برای انتخاب آن برای طراحی خانه خود، ادامه مطلب را بخوانید.

طراحی پلان باز چیست؟

طراحی پلان باز  نوعی معماری خاص است که در اغلب  ویلاهای لوکس به خصوص  ویلا ساحلی در سرخرود  نیز بکار گرفته می شود.  در این طراحی فضای ویلا به صورت باز و بزرگ بوده و در آن دیوار  و اتاق‎های مجزا به حداقل رسیده‌اند. به عبارت دیگر طراحی پلان باز یک اتاق بسیار بزرگ و باز است که این اتاق بزرگ فضاهای نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه را با هم ترکیب کرده و نتیجه یک فضای مشترک است. فضاهای پلان باز در طراحی اکثر آپارتمان‎ها و ویلای لوکس در سرخرود  و ویلا در شهرک خزر شهر دیده می شود.  در این دکوراسیون اتاق‌های مشترک را در یک فضای باز ادغام می‌کند تا ارتباط بهتر، سهولت حرکت و نور را افزایش دهد.

پلان باز 0564684655420

مزایای طراحی پلان باز در ویلا

ایجاد نمای بزرگ

یک پلان مفهومی باز می تواند طراحی خانه کوچک را به طرز شگفت انگیزی جادار کند! با افزایش جمعیت و  قیمت بالای املاک در مازندران سبب شده تا مشتریان نیز  به خرید ویلا و آپارتمان در سرخرود با متراژ پایین نیز دست بزنند.  اما یک پلان طبقه باز باعث می شود ویلا کوچک ظاهری بزرگتر از آنچه که متراژ کلی آن نشان می دهد نشان دهد. واقعیت امر این است که مغز ما فضاهای مختلف در یک اتاق بزرگ را درک نمی‎کند و به آن به چشم اتاقی بسیار بزرگ نگاه می‎کند. همین باعث می‏ شود که ویلا با طراحی پلان باز  بزرگتر از آنچه که هست، بنظر  می رسد.

انعطاف پذیری بالا در چیدمان

پلان باز یکی از استراتژی های رسیدن به انعطاف پذیری چیدمان در ویلا های مدرن است. برداشتن دیوارهای بین فضاهای عمومی، به شما امکان می دهد اندازه هر اتاق را بر اساس نیازها و ترجیحات شخصی خود تنظیم کنید. همچنین یک پلان طبقه باز مدرن اجازه می دهد تا فضاهای مختلف خانه را  تحت کنترل خود داشته باشید.  در حالی که  امر در طراحی های رسمی و کلاسیک بسیار دشوار است.

پلان باز 054645168520

ورود نور طبیعی و چشم انداز عالی

اگر به ویلاهای با طراحی باز نگاه کرده باشید خواهید دید که که تا چه اندازه  روشن و نورگیر هستند . نور طبیعی نه تنها فضاها را روشن‌تر و بزرگ‌تر می‌کند، بلکه نور طبیعی می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در قبض‌های برق کمک کند. حتی ثابت شده است  که خلق و خو و بهره‌وری را بهبود می‌بخشد! برداشتن دیوارهای بین اتاق‌های داخلی به نور طبیعی اجازه می‌دهد تا در کل پلان شما نفوذ کند. فرض کنید  از هر  بخش فضای درونی ویلا ساحلی چشم انداز  دریا و درختان سبز رنگ پیداست. تنها یک ویلای  پلان مفهومی باز اجازه می دهد تا نور طبیعی خانه شما را فرا بگیردو در کنار آن از بهترین مناظری که در اطراف ویلای شما وجود دارد استفاده کنید.

طرح های عالی برای سرگرمی

طراحی پلان طبقه باز نه تنها امکان  انعطاف پذیری چیدمان مبلمان  و وسایل را فراهم می کند  بلکه یک یک پلان باز به ساکنان این  اجازه را می دهد تا به صورت روان  به بخش های مختلف خانه بروند.

کلام آخر

در آخر باید گفت که  انتخاب طراحی پلا باز  یعنی صرفه جویی در پول! جدا از ملاحظات زیبایی شناسی و طراحی،  طراحی پلان باز صرفه جویی در هزینه ساخت اولیه و همچنین در هزینه های تعمیر و نگهداری و آب و برق در طول عمر خانه شما است!

همانطور که در بالا اشاره کردیم، پلان های طبقه باز مدرن به شما این امکان را می دهد که خانه های بیشتری با متراژ کمتر داشته باشید. این پلان‌های طبقه معمولاً از اتاق‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند در مقایسه با پلان‌های سنتی‌تر و بسته، دیوار های اضافی کمتری دارد. به بیان ساده، یک خانه کوچکتر هزینه کمتری برای ساخت دارد زیرا برای ساخت این خانه ها به مصالح ساختمانی و نیروی کار کمتری نیاز است. به همین ترتیب، هزینه های گرمایش و هزینه های نگهداری برای خانه های کوچکتر کمتر است. پلان طبقه باز همچنین می تواند با بهره گیری از نور طبیعی به کاهش قبوض برق کمک کند.

 

ارسال دیدگاه