روستای ازباران روستایی دیدنی که دید آن حتما پیشنهاد می شود

8 بهمن 1401
0 دیدگاه
روستای ازباران 1564656513213

روستای ازباران کجاست ؟ جاذبه های دیدنی آن چیست؟ چرا این روستا تا این اندازه معروف است؟ فریدونکنار شهری ساحلی در مازندران که همواره میزبان میلیون ها مسافر از اقصی نقاط کشور است. دیدن زیبایی این شهر نیز یک یا دو روز نیز ختم نمی شود به همین جهت افراد زیادی نیز این شهر را برای سکونت خود نیزانتخاب می کنند. در حقیقت خرید ویلا و آپارتمان در فریدونکنار به خریداران این فرصت را می دهد که در کنار بهره گیری از طبیعت نیز  یکی سرمایه گذاری موفق را تجربه نمایند. خرید ویلا در شهرک خزر شهر از  گزینه های پرطرفدار دیگری بوده  که سبب شده تا افراد نیز با بودجه معقولانه نیز  اقدام به خرید ویلای لاکچری نیز در این شهر بزنند. اگر برای شما هم حای سوال است که چرا خرید و فروش در شهرک خزرشهر تا این اندازه پیشرفت کرده است. ما در مطالب قبلی به دلایل موفقیت ویلاهای شهرک خزرشهر نیز پرداخته ایم.

درباره روستای ازباران

این روستا با آب بندان های خود به شهرت رسیده و محبوبیت یافته است. ازباران علاوه بر این تالاب ها دارای جنگل های انبوه با درختان سر به فلک کشیده زیادی می باشد. قدمت این روستا به چند قرن پیش بر می گردد و محل قرار گیری آن در جنوب فریدونکنار  می باشد. جمعیت مردم این ناحیه بالغ بر 2377 نفر بوده است. مسیر دسترسی ازباران در فاصله تقریبا هشت کیلومتری فریدون کنار بوده که چیزی در حدود 13 دقیقه برای رسیدن به آن زمان نیاز دارید.

روستای ازباران 0567486453210

آب و هوای روستای ازباران

ازباران با فاصله کمی از فریدونکنار قرار گرفته و به دلی وجود جنگل های  انبوه نیز آب و هوای بسیار مطبوعی دارد تا جایی که این ناحیه به عنوان یکی از خوش آب و هوا ترین روستا ها در مازندران شناخته می شود و همین عامل باعث شده مسافران زیادی برای دیدن این شهر و جاهای دیدنی فریدون کنار اقدام نمایند.

زمان مناسب برای سفر به روستای ازباران

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بهتر است زمانی را انتخاب کنید که برایتان مناسب تر است. بدین منظور اگر سرما و زیبایی های سپیدی برف را در مناظر ترجیح می دهید می توانید در اواخر پاییز و زمستان به روستای ازباران سفر نمایید. اگر قصد دارید در تعطیلات برای شنا کردن در دریاچه خزر به این ناحیه بروید، بهتر است تابستان را انتخاب کنید. ولی فراموش نکنید . بهترین زمان مناسب برای سفر به روستای ازباران اواسط بهار و اوایل پاییز است. در این مواقع از سال هم می توانید زیبایی های محیط را تماشا کنید و هم از آب و هوای مناسب تر بهره ببرید.

آب بندان های روستای ازباران

همان طور که گفته شد یکی از دلایل متمایز کننده این روستا وجود آب بندان های آن می باشد که در واقع یکی از جاذبه های ازباران نیز به شمار می رود. در این منطقه هفت تالاب وجود دارد و بعضی از آن ها به قدری بزرگ بوده که می توان گفت دو آب بند مستقل هستند. از مهم ترین آب بندان های این ناحیه می توان به دشت آب بندان، بیشار آب بندان و تالاب بیشه اشاره کرد. این تالاب ها در فصل مهاجرت پرندگان پر از قو های مهاجر می شوند که زیبایی این آب بندان ها را بیش از پیش می کنند. شایان ذکر است این تالاب ها علاه بر زیبایی مزیت هایی دارند که پرورش ماهی و تامین آب کشاورزی از جمله آن هاست.

روستای ازباران 058798652310

پالی لِم ازباران

یکی از نقطه هایی که در روستای ازباران میزبان پرندگان مهاجر می باشد، پالی لم است که وسعت آن به 33 هکتار می رسد. این ناحیه علاوه بر این مورد در تابستان برای کشت برنج استفاده می شود و هم چنین به عنوان یکی از جاذبه های گرشگری ازباران نیز شناخته می گردد. هم چنین شما در این منطقه می توانید در اطراف پالی لم درختان سر به فلک کشیده زیادی را ببینید که زیبایی ازباران را چند برابر کرده اند. پرندگان مختلفی به پالی لم مهاجرت می کنند که می توان به مرغابی وحشی، چهارتایی، قو، چنگر و درنای سیبری اشاره کرد.

اجاره ویلا و سوئیت در فریدونکنار

اقامت یک مساله مهم برای کسانی است که قصد سفر به یک منطقه توریستی را دارند. چرا که این مناطق معمولا دارای جاهای دیدنی و مناطق گردشگری فراوانی بوده و تماشای آن ها می تواند تجربه یک سفر خوب و لذت بخش را برایتان بسازد. اگر خواستار رفتن به این شهر و بازدید از روستای ازباران را دارید می توانید با رهن و اجاره  ویلا در فریدونکنار برای اقامت خود در این منطقه برنامه ریزی کنید.

 

ارسال دیدگاه