جاذبه های تماشایی سرخرود که هنگام سفر باید از آن ها دیدن کنید

10 بهمن 1401
0 دیدگاه
سرخرود 51468544654

شهرستان سرخرود در استان مازندران، شمال ایران واقع شده است و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است. برخی از مهمترین جاذبه‌های دیدنی سرخرود به شرح زیر است:

  1. دریاچه سرخرود: این دریاچه با یکی از بلندترین سدهای آبی جهان محصور شده و دارای یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری منطقه می‌باشد.
  2. برج باد سرخرود: برج باد سرخرود یکی از باقیمانده‌های برج‌های بادی است که در قدیم به دلیل استفاده از آن در سیستم آبیاری، ساخته شده بود.
  3. تپه تاریخی شاهزاده حسین: تپه تاریخی شاهزاده حسین یکی از باقیمانده‌های تاریخی منطقه است که با ظاهری بسیار زیبا و آرامش‌بخش، از جمله جاذبه‌های دیدنی سرخرود به‌شمار می‌رود.
  4. کوهستان‌های البرز: سرخرود به دلیل قرارگیری در شمال ایران، از کوهستان‌های البرز برخوردار است که محلی بسیار زیبا و دیدنی برای گردشگری است.
  5. جنگل‌های سرخرود: این جنگل‌ها با تنوع گوناگون گونه‌های درختی و حیات وحش، برای گردشگران بسیار جذاب می‌باشد.

سرخرود  5465476846553

تالاب سرخرود زیبایی بکر مازندران

برای رسیدن به تالاب سرخ رود باید از مرکز شهر محمودآباد به سمت بازار بزرگ الغدیر حرکت کنید و بعد از آن به سمت خیابان معلم بروید. سپس، باید به صورت مستقیم به سمت خیابان شهدا حرکت کنید و پس از آن، خیابان پور قاسم را به سمت چپ پیچیده و بعد به ترتیب خیابان خاکپور، خیابان امام رضا، خیابان هراز غربی و خیابان بهار را طی کنید. در این مسیر، در سمت چپ تابلوی تالاب سرخ رود را مشاهده خواهید کرد که به سمت آن حرکت کنید تا به تالاب برسید.

در تالاب سرخ رود، می‌توانید انواع پرندگان و حیوانات خودرویی نظیر گوزن و خرگوش را مشاهده کنید و از زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرید. همچنین، برای شکار عکس این جایگاه بسیار مناسب است و می‌توانید عکس‌های زیبایی از مناظر طبیعی و حیات وحش این منطقه بگیرید.

 

ارسال دیدگاه