5 نکته مهم خرید زمین مسکونی در مازندران که باید بدانید

4 اسفند 1401
0 دیدگاه
خرید زمین مسکونی 254465564564120

خرید زمین مسکونی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ داشتن ویلا در مازندران آن هم در شهر های توریستی چون فریدونکنار یا سرخرود از  آرزوهای شیرین هر فردی است. هیچ چیز نمی تواند تجربه یک روز شیرین قدم زدن و نفس کشیدن در  زمینی که همیشه آرزوی خرید آن را داشتید را برای شما به ارمغان بیاورد؛ زمینی که بتوانید در آینده ای بسیار نزدیک ویلای رویایی خود را بسازید. اما باید بدانید که  خرید زمین آن هم با کاربری مسکونی یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال لذت‌بخش ترین تجربیاتی است که یک فرد می تواند داشته باشد. سرمایه گذاری در زمین شمال گام بزرگی است اما خرید زمین با قیمت خوب بطوری که بتوانید ویلا بسازید به این سادگی نیست. پس با ما همراه باشید تا شما را با این نکات نیز آشنا نماییم تا بتوانید با شناخت کافی نیست در این راه قدم بردارید.

1 به نقشه زمین به هنگام خرید زمین مسکونی توجه کنید

اولین نکته به هنگام خرید خرید زمین مسکونی توجه به شکل زمین از نظر هندسی است این عامل  نیز یکی از مسائل مهم در خرید زمین مسکونی است. بسیاری از زمین هایی  وجود دارند که نقشه آن نیز نامنظم است به عنوان مثال. مثلث، ذوزنقه هستند، ممکن است مشکلاتی را بعدها برای طراحی و ساخت  ویلا ایجاد کنند.

خرید زمین مسکونی در مازندران 32178564321

2– اندازه و مساحت زمین

از مواردی که باید هنگام جستجوی خرید زمین مسکونی بدانید این است که به چه مقدار زمین نیاز دارید. این تا حد زیادی یک موضوع شخصی و وابسته به بودجه و ایده های شماست.  ایا می خواهید ویلا استخردار در سرخرود داشته باشید؟ زمین‌های بزرگ  در سرخرود یا محمودآباد  یا خرید زمین در شهرک‌های برند چون شهرک مانلی ، شهرک خزرشهر نیز  فرصت های لوکس و گرانبهایی را در اختیار شما قرار می دهند.  تصور کنید بعد از خرید زمین در شهرک خزرشهر فضاهای ناب بازی، سرگرمی، تفریح با چهار چرخ، پیاده روی تا ساحل، دوچرخه سواری در شهرک، آن هم در محیطی آرام و امن در اختیارتان قرار می گیرد .

خرید ویلا در شهرک مانلی یکی از پرطرفدارترین سرمایه گذاری های چند سال اخیر بوده است. اگر می خواهید علت آن را بدانید ما در مطالب قبلی به معرفی شهرک مانلی نیز پرداختیم.

3– لوکیشن را در نظر بگیرید

اگر سرخرود را برای خرید زمین مسکونی انتخاب کرده اید باید بدانید که سرخرود به دلیل موقعیت مکانی بسیار عالی نیز به خریداران این امکان را داده  تا زمین هایی با چشم انداز های متفاوت نیز خریداری نمایند. به همین منظور بهتر است قبل از هر چیزی از خودتان برسید که  آیا می خواهید به ساحل و دریا دسترسی داشته باشید یا جنگل یا مرکز شهر. زمین با نمای دریا تقریباً همیشه گرانتر است، اما لذت بردن از ویوی دریا و شنا در دریای خزر  برای بسیاری از صاحبان ویلا ارزش آن را دارد. برای زمین جنگلی و کسانی که مایلند با خرید زمین جنگلی، همیشه منظره و ویو درختان هیرکانی شمال را در چنته داشته باشند در نهایت و مهمترین نکته در رابطه با لوکیشن ویلا این است که فاصله از شهر  را در نظر بگیرید و اینکه آیا آن شهر می تواند تمام نیازهای شما را پوشش دهد یا خیر.  فاصله از درمانگاه، داروخانه، مدرسه، سوپر مارکت چقدر است؟ دسترسی به شهر های اطراف و جاده های چطور است ؟

خرید زمین مسکونی 56974645410

4– مشخصات و عمق خاک

عمق خاک زمین در زمینه خرید زمین مسکونی  نیز مهم است. خاک کم عمق احتمالاً در هنگام باران های شدید به سرعت تخلیه می شود و این برای ساخت ویلا در شمال که باران‌های رگباری و ناگهانی گره خورده، اهمیت والایی دارد، عمق خاک برای خرید زمین ساحلی، جنگلی و کوهستانی نیز یک شرط اساسی است و باید بر اساس لوکیشن ساخت و سبک ساخت ویلا، شرایط خاک را بررسی نمود.

از طرفی عمق خاک می تواند تعیین کند که آیا می توانید به ساخت زیرزمین در ویلا فکر کنید یا خیر؟ ترکیب خاک برای چمن کاری و کاشت درخت نیز اهمیت دارد، احتمالاً شما هم دوست دارید محوطه ویلا را سبز و پردرخت کنید بنابراین باید بررسی نمایید که امکانات اولیه اش مهیاست. انواع دیگر آزمایش‌های خاک نیز نشان می‌دهند که آیا زمین می‌تواند خانه‌ای را پشتیبانی کند و آیا خاک حاوی آلاینده‌های مضر مانند سرب یا آرسنیک است یا خیر. ضمنا باید بدانید که چگونه به بهترین نحو به آب چاه دسترسی پیدا کنید.

قبل از خرید زمین با چه کسی مشورت کنیم؟

قبل از خرید هر ملک، ایده خوبی است که با یک متخصص، مانند یک سازنده، نقشه بردار زمین، یا مشاور املاک صحبت کنید تا با شما در ارزیابی اینکه آیا سرمایه گذاری شما ایده خوبی است یا خیر، صحبت کنند. آن‌ها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید که آیا زمین مورد نظر برای ساختن یک ویلا آماده است یا خیر، و هزینه آن چقدر است. مشاور املاک بومی و آشنا با تمام قسمت‌های شمال، احتمالاً بهترین گزینه برای مشاوره خواهد بود.

ارسال دیدگاه