مسیرهای زیبای تهران تا محمودآباد | جاذبه های جاده +روش های سفر

27 فروردین 1402
0 دیدگاه
پددی امدن ابرهاوسبزه ها در کنار جاده ی هراز وخورشیددرخشان وکوه ها 6798798

محمودآباد یکی از شهرستان‌های زیبا و باصفا در استان مازندران است که در شمال به دریای مازندران، شرق به بابلسر، غرب به نور و جنوب به شهرستان آمل محدود می‌شود. در گذشته، این منطقه یکی از بنادر مهم کشور بود، اما با توسعه بنادر انزلی و نوشهر، اکثر کالاهای صادراتی و وارداتی به این بنادر منتقل شدند. با این حال، هنوز هم منطقه محمودآباد با طبیعت بکر و مناظر زیبا، جاذبه گردشگری بسیاری دارد.

فاصله ی تهران  تا محموآباد

فاصله شهر محمودآباد با تهران، حدود 209 کیلومتر است. بنابراین، برای سفر به این شهرستان زیبا، شما نیاز دارید که کوله‌بارتان را بسته و خود را برای حدود 3 ساعت و نیم سفر آماده کنید.

وجود درخت های با برگ نارنجی درکنار جاده ی هراز و ماشین در حال حرکت درجاده 67868787

مسیرهای تهران به محمودآباد 

برای رسیدن به شهر محمودآباد، می‌توانید از دو مسیر استفاده کنید. اولین مسیر از جاده چالوس عبور می‌کند و برای رسیدن به محمودآباد باید حدود 235 کیلومتر را طی کنید که به مدت 4 ساعت و 30 دقیقه زمان صرف می‌شود. اما مسیر دوم از طریق دماوند و جاده هراز می‌گذرد که مسافت کمتری دارد و تنها در حدود 209 کیلومتر است که در حدود سه ساعت و نیم قابل طی شدن است. در این مسیر، از مناطقی چون رودهن، سادات محله، آبعلی، امامزاده هاشم، قلعه دختر، جاده هراز، آمل و در نهایت محمودآباد خواهید رسید.

روش‌های سفر از تهران تا محمودآباد

اگر قصد سفر به شهرستان محمودآباد را دارید، روش‌های معمول برای رسیدن به این منطقه شامل سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس می‌باشد. در ادامه، روش‌های مختلفی که با آن می‌توانید به این شهرستان دست پیدا کنید را برایتان شرح خواهیم داد:

مسافت تهران تا محمودآباد با اتوبوس

برای سفر به شهرستان محمودآباد، گزینه‌ی مناسبی سوار شدن به اتوبوس است. در این روش، اتوبوس از جاده هراز عبور می‌کند. برای سفر با اتوبوس، بهتر است ابتدا به ترمینال شرق تهرانپارس بروید و سپس از آنجا با اتوبوس به مقصد بروید. اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است حدود 5 ساعت برای رسیدن به محمودآباد به طول انجامد و این روش، امکان توقف در مسیر را برایتان ندارد تا بتوانید از چشم‌اندازهای زیبای طبیعت لذت ببرید.

مسافت تهران تا محمودآباد با خودروی شخصی

برای رسیدن به شهرستان محمودآباد، می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید که حدود سه ساعت زمان می‌برد و امکان توقف در مسیر را نیز دارید. جاده هراز که از جاده دماوند و فیروزکوه آغاز شده و از زیبایی‌های بی‌شماری در امتداد مسیر برخوردار است، می‌تواند سفر شما را به یک تجربه فوق‌العاده تبدیل کند. پس از عبور از شمال شهر دماوند، مسیر شما به دره مشاء، آبعلی، گردنه امامزاده هاشم، پلور، آب اسک، رینه، و لاریجان ختم می‌شود و با طی مسافتی حدود 10 کیلومتر به محمودآباد می‌رسید.

مسافت تهران تا محمودآباد با هواپیما

شهر ستان محمودآباد فرودگاه  ندارد، اما در شهر آمل دو فرودگاه نظامی و امدادی در حال فعالیت هستند. همچنین فرودگاه بین‌المللی ساری نیز در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری از محمودآباد واقع شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید. با خرید بلیط از سایت یا دفتر فروش فرودگاه مهرآباد، می‌توانید به فرودگاه بین‌المللی ساری سفر کنید. سپس از فرودگاه ساری می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به سمت محمودآباد حرکت کنید که فاصله آن حدود ۵۰ کیلومتر است.

مسافت تهران تا محمودآباد با قطار

به دلیل عدم وجود ایستگاه راه‌آهن در محمودآباد، سفر با قطار نیازمند استفاده از ایستگاه‌های مجاور است. پس از رسیدن به یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن مجاور، می‌توانید با استفاده از یک خودروی شخصی یا اتوبوس به محمودآباد بروید. البته سفر با اتوبوس می‌تواند زمان‌بر باشد که به دلیل عدم وجود ایستگاه راه‌آهن در محمودآباد، بهترین راه برای رفتن به این شهر، استفاده از خودروی شخصی باشد.

وجود تپه ودرخت در کنار حاده ی هراز و ماشین هایدر حال حرکت درجاده 24234

جاذبه‌های مسیر تهران محمودآباد

مسیر شمال ایران دارای چشم اندازهای فوق العاده زیبایی است که بسیاری از مسافران و گردشگران در سراسر جهان را به خود جذب می کند. شروع مسیر شمال از جاده چالوس است که به عنوان یکی از بهترین جاده های منطقه شناخته می شود. پس از عبور از جاده چالوس، می توانید از محبوب ترین و زیباترین جاده های منطقه بهره بگیرید که از جاجرود، رودهن، آبعلی، امامزاده هاشم، پلور، گزنک و آمل عبور می کند.

مسیر جاده چالوس

اگر شما به دنبال ماجراجویی و تجربه جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در بهار، بهترین زمان سال، به سفری به شمال کشور بروید. در این سفر ، شما از جاده ای که گفته ایم عبور میکنیدوحیف است که سرسری از این موضوع بگذرید.

بین جاذبه‌های طبیعی این مسیر، جنگل‌های آمل به‌شمار می‌روند که به دلیل زیبایی طبیعی و گوناگونی گیاهان و حیوانات، محلی بسیار جذاب و دیدنی است. در این جا، می‌توانید طبیعتی ناب و بکر را تجربه کرده و از دیدن چشم‌نوازی‌های جنگل، آرامش و خلوصی بی‌نظیر برای خود به دست آورید. همچنین می‌توانید عکس‌هایی خاطره‌انگیز از این سفر بگیرید و در خاطره خود ثبت کنید.

وجوددرختان با برگ های نارنجی و قرمز در کنار جاده ی چالوس 6666525

مسیر جاده هراز 

اگر از سمت تهران به سمت شمال در جاده هراز حرکت کنید، شاهد جاذبه‌های فوق العاده‌ای خواهید بود که ارزش بازدید دارند. در ابتدای مسیر، دریاچه‌های زیبای هویر و تار به چشم می‌خورند که هر ساله گردشگران زیادی را برای بازدید از آن جا می‌کشانند. پس از عبور از منطقه آبعلی و لذت بردن از دوغ خوشمزه آنجا، بهتر است از مسیر سمت راستی که به سمت دماوند می‌رود، پیروی کنید تا در نهایت با دنبال کردن تابلوها به دریاچه‌های زیبای این منطقه برسید. با بازدید از این دریاچه‌های خلاب، لحظاتی شگفت‌انگیز و لذت بخش را تجربه خواهید کرد و خاطراتی فراموش نشدنی را با خود به خانه خواهید برد.

وجود کوه ها وسبزه در کنار دریاچه ی تار و ابر در اسمان ابی 52165645

از دیگر جاذبه‌های محمودآباد، دشت زیبای لار است که بهتر است آن را از دست ندهید. این دشت با چشم‌اندازی زیبا، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های جاده هراز است. برای رسیدن به این دشت زیبا باید از روستای بلور گذشته وبعد تابلویی شما را به تاسیسات سدلار میرساند. بهتر است اوایل تابستان و در ماه‌های خرداد و تیر به آنجا سفر کنید. فراموش نکنید که با یک دوربین عکاسی و کوهنوردی، از چشم‌انداز این دشت شگفت‌انگیز عکس بگیرید و لحظات خاصی را به یاد داشته باشید.

ارسال دیدگاه