جاده دو هزار و سه هزار کجاست؟ جاذبه های دیدنی + بهترین زمان سفر

7 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
جاده دو هزار و سه هزار در دل درختان انبوه 62666656565

جاده دو هزار و سه هزار، یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران است که با گذر از جنگل‌های دو هزار و سه هزار در ارتفاعات مازندران، تنکابن را به این مناطق مرتفع و دیدنی متصل می‌کند. این جاده، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران شناخته شده است و طول سال، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

در این مسیر، جنگل‌های هیرکانی شمال ایران، به طور فراوانی به چشم می‌خورند و سراسر محیط را با رنگارنگی خود فرا می‌گیرند. در اینجا، چشمه‌ها و آبشارهای شفاف و خروشان، جذابیت و زیبایی منحصر به فرد خود را به نمایش می‌گذارند. این مسیر با نام جاده دو هزار، به دلیل دسترسی آسان و تجربه‌ی بی‌نظیری که برای گردشگران به ارمغان می‌آورد، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده است. برای این دلیل، علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگران، به دنبال بازدید از این منطقه دوست‌داشتنی هستند.

جاده دوهزار و سه هزارکجاست؟

جاده دوهزار و سه هزار یکی از مسیرهای اصلی در استان مازندران است که به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر در امتداد ساحل دریای خزر از شهرستان نکا تا شهرستان نور امتداد دارد. این جاده از مناطق جنگلی و کوهستانی ، روستاهای دیدنی و مناظر زیبای طبیعی عبور می کند. جاده دو هزار از شهر تنکابن آغاز می‌شود و تا جنگل‌های دو هزار در ارتفاعات مازندران ادامه دارد. این جاده از مسیرهای جنگلی زیبا و دیدنی است که با پوشش درختان هیرکانی، چشمه‌ها، آبشارها و مناظر زیبای طبیعی، برای گردشگران بسیار جذاب است. جاده سه هزار نیز از شهر تنکابن آغاز می‌شود اما به سمت جنوب غربی به سمت منطقه‌ی دو هزار و سه هزار در ارتفاعات مازندران می‌رود. این جاده با گذر از روستاها و مناظر طبیعی زیبا، به یکی از مسیرهای توریستی مهم در منطقه تبدیل شده است.

عبور ماشین در جاده دو هزار و سه هزار 4544556565465

بهترین زمان سفر به جاده دو هزار و سه هزار

به طور کلی، بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه هستند. در بهار، هوا دلپذیر و گل‌ها و گیاهان درختی در این منطقه به شکوفایی می‌رسند که باعث زیبایی بیشتر منظره می‌شود. در تابستان نیز هوا خنک و خنکتر از بسیاری از مناطق دیگر است و شما می‌توانید از طبیعت خوب و چشم‌نواز این منطقه بیشتر لذت ببرید.

بهار بهترین زمان سفر به جاده دو هزار و سه هزار 5652656565

جاذبه های دیدنی جاده دو هزار و سه هزار

  • جنگل ابریشم: این جنگل به وسعت ۱۴۰۰ هکتار واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان گرگان واقع شده است. جنگل ابریشم دارای راه‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است و در فصول بهار و تابستان با گل‌های گوناگونی مانند آزالیا، میخک و پرتقالی زیبایی خاصی به خود می‌گیرد.
  • روستای باباکلان: روستای باباکلان در مسیر جاده دو هزار و سه هزار مازندران قرار دارد و دارای خانه‌های سنتی و قدیمی است. این روستا به دلیل معماری سنتی و فرهنگ محلی جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد.
  • آبشار توتشکابری: این آبشار بزرگ در فاصله کمی از روستای باباکلان قرار دارد و با ارتفاع ۸۰ متر از جاذبه‌های دیدنی مازندران  و این منطقه است. آبشار توتشکابری دارای مناظری زیبا و طبیعتی آرامش‌بخش است که بهتر است در فصل بهار و تابستان بازدید کنید.
  • شهر گالیکش: شهر گالیکش در دامنه کوه‌های البرز و در شمال استان مازندران قرار دارد. این شهر دارای مناظر زیبا، کاخ‌های باستانی و مساجد زیبا است.

جاده دو هزار و سه هزار پوشیده از درختان تنومند 45416565584

تفاوت جاده دو هزار و سه هزار

تفاوت اصلی بین این دو جاده، در مسیر و مقصد آن‌هاست. جاده دو هزار، به مسیری با طول کمتر از ۱۰ کیلومتر اشاره دارد که از تنکابن به سمت شمال به سمت جنگل‌های دو هزار می‌رود. این مسیر به دلیل دسترسی آسان و مناظر زیبای طبیعی، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در منطقه تبدیل شده است. جاده سه هزار به مسیری با طول بیشتر از ۵۰ کیلومتر اشاره دارد که از تنکابن به سمت جنوب غربی به سمت منطقه‌ی دو هزار و سه هزار در ارتفاعات مازندران می‌رود. این مسیر با مناظر زیبا و پربار تاریخی و فرهنگی، به یکی از مهم‌ترین مسیرهای توریستی در منطقه تبدیل شده است و در طول سال، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

هتل های معروف جاده دو هزار و سه هزار

  • هتل کاوه: این هتل در شهر نوشهر واقع شده و دارای امکانات رفاهی مانند استخر، سونا و رستوران است.
  • هتل لوکس تاور: این هتل در شهر نوشهر واقع شده و دارای امکاناتی همچون رستوران و سالن اجتماعات است.
  • هتل گل‌سرخ: این هتل در روستای باباکلان قرار دارد و دارای امکاناتی مانند رستوران و وای فای رایگان است.
  • هتل ملاله: این هتل در روستای کپورچال قرار دارد و دارای امکاناتی همچون رستوران، تراس با منظره‌ای زیبا و وای فای رایگان است.
  • هتل لاله: این هتل در شهر چالوس واقع شده و دارای امکاناتی مانند رستوران، استخر و سالن اجتماعات است.
  • هتل پالما: این هتل در شهر چالوس واقع شده و دارای امکاناتی مانند رستوران، استخر و وای فای رایگان است.

هتل های چوبی در دل جنگل جاده دو هزار و سه هزار 526526526526

ارسال دیدگاه