ویلاهای سبک رومی در سرخرود چه ویژگی هایی دارند؟

27 اسفند 1401
0 دیدگاه
ویلاهای سبک رومی در سرخرود 21547545432

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید یک ویلا در سرخرود ، سبک معماری آن است. ویلاها در سراسر جهان با سبک‌های مختلفی ساخته شده‌اند که برخی از آن‌ها به دلیل داشتن معماری خاص و زیبا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در اینجا، به بررسی ویژگی‌های ویلاهای سبک رومی می‌پردازیم که یکی از محبوب‌ترین سبک‌های معماری در سرخرود به شمار می‌روند.در خرید ویلا، نما و ظاهر بیرونی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. چراکه نمای ویلا، نخستین چیزی است که به چشم می‌آید و باید جذابیت و دلنشینی را به خریدار ارائه دهد. در واقع، سبک معماری و نمای ویلا، یکی از نخستین عواملی هستند که خریداران در سرخرود برای خرید ویلا در نظر دارند.

ویلاهای سبک رومی در سرخرود ، بر اساس معماری باستانی رومی ساخته شده‌اند. این سبک معماری از اجزای مختلفی از جمله قوس‌ها، ستون‌ها، باریکه‌ها و نمای خارجی با سنگ‌های طبیعی تشکیل شده است. این ویلاها به طور کلی دارای نمایی بسیار دلنشین، جذاب و کلاسیک هستند که هر چند سال یکبار بازسازی می‌شوند تا شاهد حفظ زیبایی آن‌ها باشیم. از ویژگی‌های بارز ویلاهای سبک رومی می‌توان به دیوارهای ضخیم، داشتن ستون‌های بلند، قوس‌های زیبا و دکوراسیون داخلی با رنگ‌های زیبا و کلاسیک اشاره کرد.

تاریخچه سبک رومی در سرخرود

سبک رومی” یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های ساخت ساختمان‌های ویلایی است که قدمتی چند هزار ساله دارد. این سبک دارای دو مدل “رومی کلاسیک” و “جدید” است که امروزه نه تنها برای ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه بسیاری از افراد شهرنشین نیز تمایل دارند خانه‌های خود را به این سبک بسازند. ویژگی‌های ویلاهای سبک رومی و جذابیت آن باعث شده است که معمولاً برای ساخت خانه‌های سلطنتی و مدرن از آن استفاده شود.

برای اولین بار، رومیان باستان از این سبک استفاده می‌کردند که پس از گذشت مدت زمانی، ایرانی‌ها نیز به آن علاقه‌مند شدند و از گذشته‌های بسیار دور در صنعت ویلا‌سازی، از آن استفاده می‌شود. نمای رومی به امپراتوری باستان ایران برمی‌گردد، سبک رومی همان سبکی است که در تخت جمشید و بناهای تاریخی قبل از اسلام به چشم می‌خورد.

ویلاهای سبک رومی در سرخرود 5646847565563421

ویلاهای سبک رومی در سرخرود

اگر تا به حال دقت کرده‌باشید، اولین ویژگی در چنین سبکی که نگاه‌ها را خیره به خود می‌کند، ستون‌های بلند و مجسمه‌های سنگی بزرگ می‌باشد. همزمان با رایج شدن چنین سبکی در یونان، ایرانیان نیز علاقمند به این سبک زیبا شده‌اند و بناهای تاریخی خود را براساس چنین سبکی پایگذاری کردند.

ویژگی‌های ویلاهای سبک رومی عبارتند از طرح‌های پیچیده و دارای نقوش و طرح‌های متنوع. این سبک عظمت و شکوه ساختمان را به خوبی جلوه می‌دهد و همچنین با سبک‌های جذاب ایرانی به هم آمیخته است. برای ساخت ویلای رویایی خود با این سبک، می‌توانید از طرح‌های زیبا و متنوع در سرخرود استفاده کنید. اما باید توجه داشت که این سبک فقط برای نمای خارجی ساختمان استفاده می‌شود و برای نمای داخلی، از سبک‌های مدرن استفاده می‌شود. برای ساخت ویلاهای با این سبک، قوس‌های مختلف و با طرح و نقش‌های متنوع به کار می‌رود. همچنین طراحی لبه‌های پنجره‌ها در این سبک خاص و منحصر به فرد است و به ظاهر پنجره‌ها در این سبک، اهمیت زیادی داده می‌شود. در این سبک از ستون‌های بلند و زاویه‌دار استفاده نمی‌شود.

ویلاهای سبک رومی در سرخرود 216845654321321

سنگ و سیمان در نمای رومی

در روزگار حال، برای ساخت نمای رومی در ویلاهای شمالی، انواع مختلف سیمان و سنگ به کار می‌روند. نوع مصالح انتخابی، تأثیر بسزایی بر قیمت، کیفیت و مهمتر از همه، سازگاری با آب و هوای منطقه دارد. در صورتی که قیمت، اولویت اصلی باشد، نمای رومی سیمانی را انتخاب می‌کنند. اما در صورتی که زیبایی و کیفیت اهمیت بیشتری داشته باشد، نمای سنگی رومی انتخاب می‌گردد.

در انتخاب نوع سنگ، باید به گونه‌ای باشد که برش آن آسان باشد و قابلیت اجرای طرح‌ها و نقش برجسته‌های ظریف را داشته باشد. انتخاب دقیق نوع سنگ، نه تنها زیبایی ویلا را دو چندان می‌کند، بلکه نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها نیز دارد.

ویلاهای سبک رومی در سرخرود 325468453654321

سایر ویژگی های ویلاهای سبک رومی در سرخرود

در این سبک معماری، طاقهای گسترده و الگوهای پیچیده به کار می روند و ستون ها کوتاه و گرد هستند. ستون های زاویه دار در این سبک جایی ندارند و حروف بزرگ در کنار دیوار ها و پنجره ها قرار می گیرند که باعث ایجاد نمایی منحصر به فرد می شود.

در نمای بیرونی ویلاهای سبک رومی، سیمان و سنگ به عنوان مواد ساختمانی به کار می روند. ستون ها و سایر اجزای معماری به اندازه ویلا متناسب هستند و قوس های عریض و نقش های پیچیده و ریز به کار گرفته می شوند. سرستون ها در کنار کتیبه ها و پنجره های منحصر به فرد قرار می گیرند و نمای بیرونی ویلا با نقوش و طرح های خاصی زینت دار شده است. در نهایت، انتخاب سایز ستون ها و سایر اجزای متناسب با متراژ و بزرگی ویلا نیز در این سبک معماری بسیار مهم است و باید با دقت و شکیبایی انجام شود.

ارسال دیدگاه