6 ایده طراحی روف گاردن در ویلاهای بابلسر

29 خرداد 1402
0 دیدگاه

اگر شما به دنبال خرید ویلا در بابلسر هستید که در اطراف خانه‌ مورد نظر فضای باز محدودی دارد، می‌توانید به سمت بالا نگاه کنید، به سقف خانه. بدون در نظر گرفتن اینکه آن سقف بر روی گاراژ شما یا ویلا باشد، می‌توانید آن را به یک فضای سبز زیبا تبدیل کنید. می‌توانید گیاهان، گل‌ها و حتی درختان کوچک را در آنجا بکارید. آسمان واقعاً زیباست و باغ‌ های روی پشت‌بام در ویلاهای بابلسر دارای مزایای زیادی هستند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند به کاهش تاثیرات طوفان‌ها کمک کنند و همچنین هزینه‌های گرمایش و سرمایش را کاهش دهند.
اگرچه طراحی باغ‌های روی پشت‌بام در ویلاهای بابلسر واقعاً هیجان انگیز و بی‌نظیر است، اما ممکن است گاهی طراحی آنها به نظر شما ناخوشایند به نظر برسد. در واقع، شما باید ایده‌های خلاقانه‌ای برای طراحی پشت بام ویلا خود داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید. اگر این کار به درستی انجام شود، می‌تواند حتی بیش از یک حیاط خلوت سنتی، یک فضای باز فرح بخش و دوست‌داشتنی را ارائه دهد. ممکن است عناصری مانند نوشیدنی‌هایی با منظره‌ای افسانه‌ای در فضای باز، این حس را به شما القا کنند.در ادامه به مواردی که باید حین ساخت روف گاردن توجه کنید اشاره کردیم:

محوطه سازی روف گاردن 87542105242

وزن سبک:

از نظر سازه‌ای، وزن بیشترین عاملی است که باید در طراحی روف گاردن در ویلاهای بابلسر در نظر گرفته شود. پیمانکار طراحی ممکن است ظرفیت باربری سقف مورد نظر را به شما اعلام کند، اما اگر این اطلاعات در دسترس نباشد، یک مهندس سازه می‌تواند به شما کمک کند. با ساختاری که سقف شما ایجاد شده است و انتخاب دقیق مصالح، می‌توانید یک روف گاردن با طراحی خوب و استحکام مناسب داشته باشید.
برای رسیدن به وزن سبک‌تر در طراحی روف گاردن در ویلاهای بابلسر، می‌توانید گلدان‌های پلاستیکی یا فایبرگلاس را به جای سیمان و سفال انتخاب کنید و آن‌ها را در امتداد لبه‌های سقف قرار دهید (البته در داخل نرده). این گلدان‌ها را با مخلوط بدون خاک پر کنید که سبک‌تر از خاک باغ سنتی است. همچنین، اگر قصد دارید مبلمان گاردن روی پشت بام قرار دهید، به دنبال قطعات سبک وزن اما محکم باشید.

سادگی:

باوجود اینکه می‌توانید از هر تم و سبکی برای طراحی روف گاردن در ویلاهای بابلسر استفاده کنید، اما به طور کلی رویکرد بهتر، طراحی ساده و مینیمالیستی خواهد بود. این رویکرد به دلیل فضای منحصر به فردی که روف گاردن دارد و همچنین نگرانی‌های وزنی که بررسی شده است، پیشنهاد می‌شود.
در طراحی مینیمالیستی، می‌توانید به خطوط تمیز و رنگ‌های خنثی فکر کنید که پس زمینه‌ای زیبا را برای مجموعه‌ای سبز از شاخ و برگ گیاهان و گل‌های روشن فراهم می‌سازند. اما در نظر داشته باشید که در کاشت گیاهان روی پشت بام، باید به اصول مربوط به این نوع کاشت توجه کنید و تراکم گیاهان را به اندازه‌ای کنترل کنید که با این شرایط منطبق باشد.

اضافه کردن سایبان :

با توجه به میزان باد و نور در پشت بام، می‌توانید از بادشکن‌هایی مانند چوب سدر، پارچه بادبانی سوراخ‌دار یا مشبک استفاده کنید تا روف گاردن شما به یک محیطی راحت‌تر برای اقامت در روزهای سال تبدیل شود. همچنین می‌توانید برای ایجاد سایه و محافظت از نور سوزان خورشید، آلاچیقی را در نظر بگیرید. برای نصب ایمن این اجزا، متخصصان می‌توانند به شما کمک کنند، به ویژه در مواردی که لبه‌های بالا وجود دارد. داشتن باغ های روی پشت بام در ویلاهای بابلسر و استفاده از این امکانات، راهی عالی برای سبک زندگی و افزایش ارزش ویلای شما خواهد بود.
اگر شما نیز در بابلسر زندگی می‌کنید، احتمالاً با تماشای مناظر زیبا طبیعت شمال همراه هستید. حتی اگر یک حیاط بزرگ و پر گل داشته باشید، باور کنید که زل زدن به بیرون از ارتفاع بلند چه جذاب است، به ویژه در شب هنگام که چراغ‌های خیابان روشن می‌شوند. بنابراین استفاده از پشت بام برای ایجاد یک باغ می‌تواند لذتی بی‌همتا را به ارمغان آورد. همچنین، در پشت بام پشه‌های کمتری وجود دارند. با گذراندن وقتی با سایه‌بانی مناسب از آلاچیق و نسیم خوب، می‌توانید یک واحه‌ای را ایجاد کنید که همیشه شما را به بیرون از پشت بام جذب می‌کند.

محوطه سازی روف گاردن 852104578

توجه به حریم خصوصی :

طراحی روف گاردن در ویلاهای بابلسر به طور کامل بستگی به سلیقه و علایق شما دارد. می‌توانید فضا را با استفاده از گلدان‌های مناسب و بهترین درختان، به نرمی تغییر دهید و در عین حال از حریم خصوصی برخوردار باشید. درختان زیتون علاوه بر رشد در گلدان، می‌توانند هوای شمالی را به فضا اضافه کنند و این بهترین انتخاب است. بنابراین، وقتی در روف گاردن حضور دارید و در کنار درختان با شکوه و شهر بابلسلر زل زده‌اید، بدون شک از زیبایی و آرامش لذت خواهید برد.

استفاده از تنوع بی نظیر گیاهان :

یک گیاه بزرگ در گلدانی بزرگ می‌تواند با ده‌ها گل کوچک رقابت کند، اما در این قسمت می‌خواهیم بر تنوع گیاهان تأکید کنیم که واقعاً می‌توانند زیبایی روف گاردن در ویلاهای بابلسر را به اوج برسانند. استفاده از تعداد بی‌شماری گیاه با طرح‌ها و شکل‌ها و اندازه‌های متنوع، باعث می‌شود که همه نگاه‌ها به زیبایی‌های پشت بام جذب شوند و این بسیار شگفت‌انگیز است.
با استفاده از این روش، نه تنها حس یکنواختی و خستگی بیننده را کاهش می‌دهید، بلکه او را درگیر محیط می‌کنید و از آن لذت می‌برد. این نمایش طبیعی و جذاب به نظر می‌رسد و کاملاً طبیعی است که قابل ستایش است. شما می‌توانید برای تقویت زیبایی از گلدان‌های سفالی و سنتی استفاده کنید تا نمای نهایی زیباتر و جذاب‌تر شود.

زیبا سازی روف گاردن با استفاده از گلدان و نورپردازی 87542100

باغچه‌های مرتفع :

تمایز اصلی بین یک باغ روف گاردن و یک باغ سطح زمین در این است که شما نمی‌توانید زمین را در پشت بام حفاری کنید. اما در عوض، می‌توانید از تختهای مرتفع استفاده کنید تا حاشیه‌ای را به پشت بام اضافه کنید و به آن حس سنتی‌تری بدهید. همچنین، این تختها امکان بهبود خاک و آبیاری گیاهان را نیز فراهم می‌کنند.
با استفاده از تخت‌های بلند خود، مانند سایر حاشیه‌های باغ روف گاردن، می‌توانید آنها را با گیاهان و درختچه‌های سبز پر کنید تا ترکیبی عمیق از رنگ‌ها و گل‌ها به دست آورید که در طول سال زیبا به نظر برسند. با این کار، احساس خواهید کرد که این جا تنها یک روف گاردن نیست، بلکه به واقع یک باغ زیباست.

ارسال دیدگاه