6 مهارت طلایی برای تبدیل شدن به یک مشاوراملاک حرفه‌ای

15 شهریور 1401
0 دیدگاه
مشاور املاک 415414164185441541

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

زمانی که تصمیم به خرید ویلا و یا به طور کل خرید ملک در مازندران می گیرید روشن است قبل از هر چیزی به سراغ یک مشاوراملاک حرفه ای خواهید رفت. مشاور املاکی که مهارت‌های آن در تجربه های قبلی ثابت شده باشد؛ بطوریکه تجربه  و مهارت آن در خرید و فروش املاک بقدری باشد که بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار دهد! در این میان، شاید سوال بسیاری از افراد این باشدکه چه مهارت‌هایی یک مشاور املاک مبتدی را به مشاور املاک حرفه‌ای و متخصص تبدیل خواهد کرد؟ ما در ادامه به 5 مهارت طلایی بارز یک مشاور املاک حرفه‌ای را برای شما معرفی و توضیح خواهیم داد.

آیا هرچه بر روی کسب دانش و افزایش مهارت کار می کنید، باز هم به نتیجه مطلوب نمی‌رسید؟

خبر خوب این است که برای تبدیل شدن به یک نماینده برتر نیازی به پیشینه تحصیلی خاصی ندارید. چراکه نیاز به یک ویژگی شخصیتی خاص است.  با این حال شما می توانید با تمرکز تلاش‌های خود بر توسعه این مهارت‌ها، خود را برای یک شغل پربار آماده کنید. در زیر نگاهی به مهارت های برتر مورد نیاز برای یک مشاوراملاک انداختیم اگر که همه این مهارت های املاک و مستغلات را ندارید، نگران نباشید همچنان می توانید یک نماینده موفق شوید. بیایید شروع کنیم!

مشاور املاک 4857468741684185471584

اولین مهارت یک مشاوراملاک حرفه‌ای، ارتباطی قوی

آیا می خواهید فروش بیشتری داشته باشید؟ آیا رضایت مشتریان پس از معامله برای شما مهم است ؟ جواب همه سوالات با برقراری ارتباط قوی بامشتری اتفاق می افتد. در واقع یک مشاور املاک حرفه‌ای از معاشرت و هم کلامی با دیگران لذت می‌برد و به همین بابت دیگران هم از تعامل با او حس خوبی دارند. جای تعجب نیست که یک مهارت طلایی برای کسی که شغلش حول محور ارتباط با مردم می چرخد، برقراری ارتباط است.

مهارت ارتباطی در این حوزه به نسبت دیگر مشاغل مهم تر و چالش برانگیز تر بوده ؛ زیرا هیچ دو مشتری دقیقاً شبیه هم نیستند. نمایندگان پیشرو  این را درک می کنند و آن‌ها می‌دانند که مهارت‌های ارتباطی در صدر فهرست ویژگی‌های یک مشاوراملاک خوب است و تلاش می‌کنند در چهار زمینه زیر برتری خود را کسب کنند:

  • مهارت های ارتباط کلامی: یک مشاور املاک خوب به وضوح و با اطمینان با دیگران صحبت می کند. آن ها همچنین از استفاده بیش از حد از اصطلاحات عامیانه و اصطلاحات صنعتی اجتناب می کنند.
  • مهارت‌های گوش دادن فعال: کارگزاران برتر و حرفه ای، گوش دادن به مشتریان را از مسائل بسیار مهم می دانند و حتی برای اطمینان از درک نیازها از  مشتری خود سؤال می پرسند.
  • مهارت های ارتباطی نوشتاری: تهیه ایمیل های حرفه ای، قراردادها، وثیقه بازاریابی و محتوای بروز وب سایت برای موفقیت بسیار مهم است.
  • برای تبدیل شدن به یک مشاوراملاک حرفه ای زبان بدن راجدی بگیرید : ارتباط چیزی فراتر از کلمات است؛شما همچنین باید زبان بدن را یاد بگیرید. این مهارت اغلب می تواند اطلاعات اضافی را نشان دهد. به عنوان مثال، زبان بدن و حالات چهره می تواند به شما بگوید که آیا مشتری در مورد چیزی عصبی است یا خیر، به شما این امکان را می دهد که سؤالات مناسبی برای کشف مشکل بپرسید.
  • مهارت متقاعد کردن: احتمالا افرادی که روابط عمومی خوبی دارند برای این کار پیشنهاد می شوند. اما باید بدانید که بدون وجود مهارت متقاعد کنندگی در کارگزار اطلاعات کامل حقوقی و ملکی به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید.
  • مهارت های مذاکره :بسیاری از صاحبان خانه و خریداران احتمالی مذاکره کنندگان ماهری نیستند. در واقع، بسیاری با اصول اولیه معاملات املاک و مستغلات آشنا نیستند. به طورکل هر چه مذاکره کننده بهتری باشید، کمیسیون شما بالاتر خواهد بود.

مهارت های ارتباطی خوب برای موفقیت شما به عنوان یک مشاوراملاک ضروری است زیرا به مردم کمک می کنید تا یکی از بزرگترین خریدهای زندگی خود را انجام دهند. برای بهبود ارتباطات خود، از مشتریان خود برای بازخورد بخواهید، چه حضوری یا از طریق نظرسنجی بعدی یا ایمیل. گوش دادن فعال را حتی در مورد دوستان و خانواده خود تمرین کنید تا توانایی های ارتباطی خود را به سطح بالاتری ببرید.

_____________________________________________________________________________________________________________________

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

داشتن نظم و پیگیری دومین مهارت مهم یک مشاوراملاک حرفه ای  

از دیگر ویژگی‌های شخصیتی بارز در مشاورین املاک نظم و دقت بالا است که از ویژگی شخصیتی مهمی است که هر مشاور املاکی برای حرفه‌ای شدن باید داشته باشد. چرا نظم و چرا دقت بالا؟

افرادی که تجربه‌ای در این کار دارند، می‌دانند اکثرا  معاملات صرفا با پیگیری به نتیجه می‌رسند. تجربه کارشناسان املاک صدرنژاد نشان می‌دهد افرادی که فاقد نظم هستند، نمی‌توانند پیگیری مناسبی داشته باشند.

دقت بالا نیز از جنبه های گوناگون برای حرفه‌ای شدن در کار املاک بسیار ضروری است. شما برای درک خواسته‌های مشتری، برای کارشناسی صحیح ملک و قیمت‌گذاری اصولی ملک و… باید دقت بالایی داشته باشید.

مشاور املاک 1484687416874168741

سومین مهارت یک مشاوراملاک حرفه‌ای کسب دانش املاک و مستغلات است

یکی از عوامل بسیار مهم دیگر برای موفقیت در کار املاک، داشتن دانش‌های حقوقی و کسب وکاری املاک است. مشاورین املاک برای موفقیت در این حرفه نیاز دارند در دو حوزه تخصصی دانش لازم را کسب کنند. این دو حوزه عبارتند از:

  1. دانش حقوقی در حوزه املاک و مستغلات
  2. دانش‌های ملکی و کسب و کاری در زمینه املاک و مستغلات
  3. دانش محلی و شناخت کامل از منطقه

به طورکل می‌توان گفت داشتن دانش حقوقی و کسب و کار در حوزه املاک، می‌تواند اعتمادبه نفس و اعتبار بسیاری زیادی را برای شما به همراه آورد.  همراهی با آخرین اخبار و روند املاک و مستغلات برای موفقیت یک نماینده ضروری است. یکی از بهترین راه ‌ها برای اطلاع از آخرین اخبار صنعت، دنبال کردن یک متخصص برجسته در آموزش املاک و مستغلات است. اکنون می توانید دانش خود را از راحتی خانه خود با اختصاص دادن مقداری زمانی در روز برای مطالعه در مورد رویدادها و روندهای فعلی صنعت افزایش دهید.

_____________________________________________________________________________________________________________________

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

چهارمین مهارت، صداقت و درستکاری

از میان تمام ویژگی های یک مشاوراملاک خوب، صداقت و درستکاری دو موردی هستند که شهرت شما را مشخص می کنند. مشتریان تا زمانی به کارگزاران املاک و مستغلات خود وابسته هستند که در هنگام فروش ملک صادق و شفاف باشند پس اگر می خواهید نماینده ای شوید که در کار خود بهترین باشید به طورحتم  در تمامی صحبت های خود صداقت داشته باشید .

 

مشاور املاک 5641654185441

پنجمین مهارت، مهارت های شبکه سازی

متخصصان برجسته املاک و مستغلات بسیار خوب به هم متصل هستند. آن ها مخاطبین قابل اعتمادی دارند که بدون توجه به چالش هایی که ممکن است پیش بیاید، می توانند به کمک هم بیایند. مشاوران املاک حرفه ای اهمیت مهارت های شبکه قوی را می شناسند و ایجاد و حفظ روابط خوب با متخصصان زیر را در اولویت قرار می دهند.

کلام آخر

از آنجا که املاک و مستغلات یک صنعت کاملا رقابتی  است بطوریکه شما در مقابل تعداد بی‌شماری حرفه‌ای دیگر قرار دارید که همگی برای به دست آوردن بهترین معامله برای مشتریان خود تلاش می‌کنند. مسیر رسیدن به یک حرفه موفق در املاک و مستغلات با مجموعه ای از مهارت های قوی مشاوراملاک آغاز می شود. قطعا مهارت‌های مختلفی دیگری هم  برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه‌ای می‌توان نام برد. مهارت طلایی  مثل ایجاد همدلی، مهارت مذاکره،  مدیریت زمان، تحلیل وضعیت بازار و… .

اگر قصد دارید تمام مهارت‌های مورد نیاز مشاور املاک را فرا بگیرید، دوره مشاوره املاک مهندس صدرنژاد یکی از جامع ترین دوره‌های موجود در این زمینه است که شما را با موارد مورد نیاز برای این حرفه به صورت کامل آشنا می‌نماید.

ارسال دیدگاه