نکاتی ضروری که باید قبل از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به یاد داشته باشید

23 مهر 1401
0 دیدگاه

هنگام برداشتن اولین قدم برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. سرمایه گذاران، بازار املاک و مستغلات می تواند تا حدودی مانند یک هندوانه سر بسته به نظر برسد، و اغلب ممکن است احساس کنند که سرمایه‌گذاری دارایی بخش سختی برای  رسیدن به سود های چند صد میلیونی است. اما اگر تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دارید، لازم نیست اینطور باشد. اگر به دنبال راه اندازی سبد دارایی خود هستید، مهم است که از آن مطلع شوید، بنابراین در اینجا چند مورد عمده که قبل از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات باید در نظر بگیرید آورده شده است:

در مورد بازار تحقیق کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نگاهی به چشم انداز فعلی املاک و مستغلات بیندازید: آیا قیمت مسکن در حال افزایش است یا کاهش؟ کدام مکان ها خوب کار می کنند و کدام نه؟ نرخ بهره بالاست یا پایین؟ کدام انواع دارایی ها عملکردی دارند و کدام ها ناموفق هستند؟ تحقیقات کافی به شما کمک می کند تا از اشتباه در فرآیند انتخاب ملک جلوگیری کنید.

سرمایه گذاری 5468541684185

مکان

نکته بعدی که باید در سرمایه گذاری در خرید ویلا در مازندران  تصمیم بگیرید این است که  به کدام  شهر علاقه بیشتری دارید یا به ویلای جنگلی علاقه دارید یا ویلای ساحلی ؟ این تصمیم به اندازه انتخاب خود ملک مهم است. چند کار وجود دارد که می توانید از نظر انتخاب مکان انجام دهید تا شانس بازدهی خوب خود را افزایش دهید. یک مشاور املاک حرفه ای می تواند در این زمینه نیز راهنمای خوبی برای ما نیز باشد تا بتوانید بهترین انتخاب خود را داشته باشید .توصیه می‌شود برای جایی مطلوب با نرخ‌های گردشگری بالاو جایی که سابقه خوبی در مورد افزایش ارزش ملک داشته باشد، هدف قرار دهید.

نوع ملک

نوع ملکی که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید می تواند نشان دهنده تفاوت بین بازدهی خوب و متحمل شدن زیان باشد. به طور کلی، اولین انتخابی که باید انجام دهید ملک تجاری یا مسکونی است. اگر خانه مسکونی را انتخاب کنید، انتخاب بین املاک تاسیس شده یا ساختمان های جدید است – ساختمان های جدید ریسک بیشتری دارند و نیاز به ورودی بیشتری دارند، در حالی که املاک تاسیس شده پایدارتر هستند و نیاز به نگهداری کمی دارند.

انتخاب بعدی بین اجاره در مقابل خرید املاک است – به طور کلی، املاک اجاره ای برای سرمایه گذارانی است که به دنبال سود بلندمدت هستند، در حالی که رویکرد خرید به فروش شانس بازدهی بالاتر را در کوتاه مدت ارائه می دهد، اما استراتژی خطرات بسیار بیشتری را به همراه دارد. گزینه دیگر این است که در ملکی برای اجاره تعطیلات سرمایه گذاری کنید، اما این دوباره خطرناک است زیرا مقاصد تعطیلات از نظر محبوبیت در نوسان شدید هستند.

سپس به این می رسد که خود ملک چگونه است: کوچک یا بزرگ، سطح بالا یا پایین، لوکس در مقابل غیر لوکس. املاک لوکس همیشه شرط خوبی هستند زیرا تمایل به ایجاد امنیت بیشتر دارند و انحصاری بودن آنها به این معنی است که آنها به اندازه سایر انواع ملک تحت تأثیر نوسانات بازار نیستند.

بلند مدت در مقابل کوتاه مدت

قبل از سرمایه گذاری در ملک، باید مشخص کنید که هدف نهایی شما چیست. آیا می خواهید فرصتی برای به دست آوردن بازدهی فوری داشته باشید یا می خواهید آنها را به آرامی در طول زمان بسازید؟ اگر به دنبال گزینه کوتاه‌مدت هستید، به دنبال فرصت‌های خرید برای فروش و اصلاح و تلنگر هستید. اگرچه اینها شانس بازدهی بالاتر را فراهم می کنند، اما می توانند بسیار خطرناک نیز باشند.

از سوی دیگر، اگر به دنبال سود بلندمدت هستید، سرمایه‌گذاری در املاک اجاره ای شرط خوبی است، به خصوص اگر بتوانید فرصتی برای سرمایه گذاری در ملک اجاره ای لوکس واقع در یک مکان گران قیمت پیدا کنید. استراتژی های بلندمدت برای جمع آوری تدریجی بازده در طی چند سال طراحی شده اند. این یک استراتژی کم خطر با هدف ثبات و افزایش پایدار است.

سرمایه گذاری 6541641684168741

تنوع بخشی

هنگام سرمایه گذاری در ملک، همیشه باید آماده تنوع سازی باشید – توصیه نمی شود تمام پول خود را در یک ملک قرار دهید. توزیع پول خود در چندین ملک به شما این امکان را می دهد که ریسک را کاهش دهید و پتانسیل بازدهی را افزایش دهید زیرا فقط در معرض موفقیت یا شکست یک قطعه املاک و مستغلات قرار نخواهید داشت – اگر یکی کار نکرد، بقیه آن را متعادل می کنند. در حالی که دیگری ممکن است در جای دیگر پیشرفت کند.

رشد سرمایه‌گذاری آنلاین از طریق سرمایه‌گذاری جمعی املاک و مستغلات، تنوع را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا اکنون می‌توانید مبالغ بسیار کمتری را در تعدادی ملک سرمایه‌گذاری کنید، به‌جای اینکه مجبور باشید کل مبلغ را فقط یک مورد بپردازید. جالب است بدانید که مدل سرمایه گذاری ییل به شدت از تنوع بخشی به املاک و مستغلات به عنوان بخشی از یک سبد سرمایه‌گذاری چند وجهی کلی حمایت می کند. تنوع بیشتر در املاک و مستغلات در یک سبد از قبل متنوع تر، بهترین شانس ممکن را برای به دست آوردن بازده خوب فراهم می کند.

سرمایه گذاری مستقیم در مقابل غیر مستقیم

چند سال اخیر اینترنت چهره سرمایه‌گذاری را تغییر داده است و به مردم این امکان را می دهد تا پول خود را از راه دور جابه جا کنند و به راحتی سرمایه خود را در سراسر جهان ارسال کنند. اگر نمی خواهید درگیر امور اداری پیچیده و نگهداری سرمایه‌گذاری مستقیم در یک ملک شوید، سرمایه گذاری آنلاین یک گزینه بی دردسر است که ممکن است به آن علاقه مند شوید.

کلام آخر

خرید ملک به خصوص خرید ویلا در مازندران از سرمایه گذاری های پرسودی بوده که این روزها در نزد سرمایه گذاران نیز بسیار باب شده است. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نکاتی که باید قبل از خرید املاک در شمال به یاد داشته باشید معرفی کردیم تا بتوانید با شناخت نسبی به سود های چند میلیاردی نیز برسید. شما می توانید با مشاوره با گروه آژانس معاملاتی صدرنژاد نیز بدون هیچ دردسری انتخابی ایده آل داشته باشید.

ارسال دیدگاه