روستای اجاکسر جاذبه های دیدنی که نباید از دست دهید!!!

17 آذر 1401
0 دیدگاه
روستای اجاکسر 08746524155

روستای اجاکسر منطقه ای کم نظیر در بابلسر که بواسطه زیبایی های خود مسافران بسیاری را سالانه به خود جذب می کند. اجاکسر، منطقه ای است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابلسر در استان مازندران بوده که در دهستان بابلرود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۵۱۱ نفر بوده‌است.

روستای اجاکسر کجاست؟

اجاکسر از نظر موقعیت مکانی در ضلع غربی شهر بابلسر و در فاصله یک کیلومتری ضلع جنوبی محور فریدونکنار به بابلسر واقع شده است. روستای اجاکسر از غرب به اراضی زراعی روستای اسلام آباد و از شمال به محور ارتباطی بابلسر به فریدونکنار و دریا از سمت جنوب اراضی زراعی روستای سادات محله و همچنین از سمت شرق به محدوده شهر بابلسر منتهی می شود.

ویژگی‌های اجاکسر

از نظر ژئومورفولوژی روستای مذکور در بخش جلگه ای و هموار با شیب ملایم از جنوب به شمال و از غرب به شرق که دارای جنس خاک رسی شنی است شکل گرفته است از نظر فعالیت اقتصادی بیشتر فعالیت ها در اجاکسر بر پایه اقتصاد کشاورزی استوار می باشد. بنحوی که حدود ۴۰ درصد از ساکنان روستا را افراد کشاورز تشکیل داده است.

روستای اجاکسر 01867465321874541

جاذبه های دیدنی اطراف اجاکسر

رودخانه بابلرود:

رودخانه بابلرود از رودخانه های مهم این شهرستان بوده که به عنوان جاذبه توریستی نیز محسوب می شود. فضای سبزی که پیرامون رودخانه ایجاد شده است در کنار اسکله‌های قایق‌رانی، سفره‌خانه‌، رستوران‌ و کافی‌شاپ، زیبایی و محبوبیت این منطقه را دو چندان کرده است.

آبشار شی شلیم:

آبشار شی شلیم  از جاذبه های دیگر اطراف روستای اجاکسر بوده که افراد زیادی را از دیگر شهرها به سمت خود جذب می کند. این آبشار در دوکیلومتری روستای گازون قرار داشته که میان دره‌ای انبوه از درختان جنگلی واقع شده است. گاوزن محله، روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل است. اگرتا به حال به این منطقه سری نزده اید پیشنهاد می کنیم سری بزنید. دسترسی به این آبشار از طریق جاده ارتباطی شهرستان بابل به گلوگاه، جاده سیرباغ و سپس گاوزن محله امکان‌پذیر است. دره آبشار درست در سمت شرق روستا واقع شده است.

روستای اجاکسر 84518742045

جاذبه های گردشگری بابلسر :

  • منطقه‌ توریستی کرفون

آدرس: ۱۳ کیلومتری جاده ساحلی بابلسر به ساری، کرفون

  • روستای گالشکلا:

آدرس: یک کیلومتری بابلسر، بهنمیر

  • امامزاده ابراهیم بابلسر

آدرس: بابلسر، گلزار شهدای امامزاده ابراهیم

  • پارک وحش بابلسر

آدرس: بابلسر، بلوار شهید علیزاده، پارکینگ شماره صفر

  • شهرک ساحلی خزرشهر

آدرس: شهرستان بابلسر، کیلومتر ۶ جاده فریدونکنار

چرا سرمایه گذاری در روستای اجاکسر رشد صعودی دارد؟

از آنجا که همیشه و همیشه موقعیت مکانی و دسترسی های ملک رشد شده شما می توانید با استفاده از نقشه بالا و بررسی موقعیت منطقه روستای اجاکسر از روی نقشه هم به راحتی می توان متوجه موقعیت استثنایی این منطقه شد.

روستای اجاکسر به دلیل نزدیکی به شهرک های معروف و لاکچری دریاکنار، خزرشهر و منطقه برند صفاییه بابلسر، در کنار دسترسی عالی به مراکز خرید و رستوران هایی نظیر ایران کتان بابلسر، مرکز خرید پرشیا، رستوران شیلات و بسیاری از مراکز تفریحی دیگر و صد البته دریای زیبای مازندران باعث شده که این روستا با رشد قیمت زمین خوبی مواجه و بدل به یکی از مراکز اصلی خرید و فروش ویلا و ملک در منطقه شود. به طوریکه شما می توانید با بودجه متوسط خرید ویلا در شهرک خزرشهر یا شهرک دریاکنار  می توانید صاحب ویلایی لاکچری در بهترین منطقه ی مازندران شوید و از زیبایی های بابلسر و روستای اجاکسر نیز لذت ببرید.

 

ارسال دیدگاه