مشارکت در ساخت چیست؟ نکات طلایی که باید جدی گرفته شود

4 دی 1401
0 دیدگاه
مشارکت در ساخت 4984984984949841

آیا خانه یا زمین قدیمی دارید و می خواهید آن را به یک آپارتمان شیک تبدیل کنید، اما با کمبود بودجه و تخصص برای بهسازی و بازسازی آن مواجه هستید؟ مشارکت در ساخت میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.  داشتن ویلا و آپارتمان هایی نوساز  از خواسته و آرزو های  اکثر افراد  است، ویلایی نوساز در شهر ساحلی پیشرفته سرخرود همه چیز را فراهم کرده تا در محیطی  ایده ال زندگی کنید  اما این روزها با بالا رفتن قیمت املاک خریداران زیادی نیز نسبت به این امر نا امید کرده است. ما در این مطلب همانند مطالب قبلی راهی میانبر برای شما داریم که بتوانید صاحب ویلایی نوساز با  دکوراسیون داخلی رویایی خود شوید. با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

اگر تصمیم به خرید ویلا یا آپارتمان در سرخرود دارید یا قصد دارید با خرید برج ساحلی درسرخرود سرمایه گذاری پرسود و موفق خود را شروع کنید اما بودجه کافی ندارید،  بهتر است از  قبل از معرفی راه سوم مطلب تهاتر ملک یا پیش خرید آپارتمان را مطالعه کنید.

مشارکت در ساخت ویلا در مازندران چست؟

مشارکت در ساخت ویلا و آپارتمان در مازندران که این روز ها تبدیل به امری رایج شده است مشارکتی دو سر سود برای طرفین قرارداد است . احتمالا با خود بپرسید چطور ؟  بهتر است با مثال برای شما توضیح دهیم صاحب زمینی در شمال هستید و دوست دارید زمین را به ویلایی لوکس بدل سازید اما هزینه مورد نیاز را در اختیار ندارید در چنین شرایطی است که نام “ساخت مشارکتی ویلا” به میان می‌آید و بحث ما رسما آغاز می‌گردد. یعنی یک نفر تصمیم دارد با ساخت ویلا در مازندران ، سرمایه‌گذاری نماید اما در انجام پروژه از شرکت پیمانکاری کمک می‌گیرد. در این معامله که با یک قرارداد رسمی آغاز می‌شود، تعداد افرادی که در پروژه سهیم هستند می‌تواند متفاوت باشد. دو نفر یا تعداد بیشتری می‌توانند برای ساخت ویلا در شمال با هم مشارکت کنند. در مشارکت ساخت ، به نسبت سهم هر یک، درصدی برای هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مثال دیگر برای مشارکت در ساخت ویلا این است که در یک زمین متراژ بالا در مازندران  به صورت مشارکتی بین چند نفر، پروژه ساخت شهرک ویلایی آغاز می‌شود و به تناسب سهمی که هر فرد در قرارداد مشخص می‌کند، تعداد واحدهای ویلایی به او تعلق می‌گیرد. فرآیند مشارکت در ساخت، مزایای زیادی دارد که در ادامه به این مسئله هم می‌پردازیم.

مشارکت در ساخت 546854168468546

شهر های پرطرفدار برای مشارکت در ساخت ویلا

شهر های شمالی هر یک به نوعی زیبایی های خاص خود را دارند . اما مشارکت در ساخت ویلا در  استان مازندران یک پروژه پرطرفدار محسوب می شود، شهر هایی چون  سرخرود، محمودآباد، فریدونکنار وبابلسر  از شهر های پیشنهادی در این فرایند هستند. شما می توانید با خرید ویلا و آپارتمان در این شهر  به خصوص خرید زمین در سرخرود  یا شهر های نامبرده شده به راحتی صاحب ویلایی لاکچری شوید .

مزایای مشارکت در ساخت ویلا

مشارکت در ساخت ویلا در بهترین شهرهای مازندران یک فرایند حساس و مهم است که برای آغاز آن نیاز به برنامه‌ریزی دقیق می‌باشد. این پروژه، مزایای زیادی را برای شرکای طرح به همراه دارد.  از جمله :

افزایش استحکام ویلا و ارتقای زیبایی آن

ویلاهای کلنگی عموما به 20 تا 25 سال پیش بر می‌گردند و بدیهی است که روش‌هایی که در گذشته به هنگام ساخت چنین ویلاهایی به کار گرفته شده‌اند امروزه جای خود را به مدرن‌ترین متدها و با ارزش‌ترین شیوه‌ها داده‌اند. با انجام این کار نه تنها به مقاومت خانه افزوده می شود بلکه زیبایی ویلا را هم تحسین برانگیز و خیره کننده می‌نماید، واضح است که نمای یک ویلای کلنگی با ویلایی نوساز قابل قیاس نخواهد بود.

رسیدن به سودی چشمگیر

خوب می‌دانیم یک ویلای کلنگی تنها به قیمت زمین خام فروخته می‌شود و این امر برای صاحب زمین ارزش چندانی ندارد. اما چنان‌چه با مشارکت در ساخت ویلا، بازسازی ملک خویش را انجام دهید بر ارزش آن افزوده‌اید و زمینه رسیدن به سود بیشتر را فراهم کرده‌اید.

حصول زود هنگام نقدینگی

آن‌ها که ویلای کلنگی داشته‌اند خوب می‌دانند فروشش چه کار سخت و مشقت‌زایی است در حالی که صاحبان ویلاهای نوساز به سادگی ویلای خویش را به فروش می‌رسانند.

ویلایی نوسازهدیه بگیرید

افرادی که نمی‌توانند هزینه کافی را برای ساخت ویلا در شمال تامین کنند به خدمات مشارکت در ساخت ویلا نیاز دارند. فرض کنید شخصی یک ویلای قدیمی در یکی از مناطق مازندران داشته باشد، اما هزینه کافی را برای بازسازی و نوسازی ویلا در اختیار نداشته باشد؛ در این صورت می‌تواند از طریق پروژه مشارکت در ساخت برای بازسازی یا نوسازی استفاده کند. در این شرایط باید قرارداد مشارکت در ساخت ویلا به صورت پروژه بازسازی یا نوسازی تنظیم شود. برای مطمئن بودن از مراحل قانونی حتماً نیاز به راهنمایی‌های مشاور املاک با تجربه خواهد بود.

صاحب ویلایی نوساز با نصف سرمایه اولیه شوید

نوع دیگر مشارکت در ساخت ویلا، ساخت و ساز پروژه از پایه است. اگر برای ساخت ویلا از این روش استفاده شود هزینه‌‌های اجرایی بین افرادی که در طرح سهیم هستند توزیع می‌شود و این یعنی هزینه‌ها برای هر فرد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. اجازه دهید با یک مثال، این جمله را توضیح دهیم؛ فرض کنید هزینه ساخت ویلا در شمال به تنهایی از آغاز تا پایان پروژه چیزی حدود ۲ میلیارد تومان باشد. اگر دو یا چهار نفر به صورت مشارکتی برای ساخت پروژه همکاری کنند، هزینه کل بین آن‌ها تقسیم می‌شود و به ازای آن در ویلا سهم خواهند داشت.

مشارکت در ساخت 9684196841968418541

نکات مهم در قرارداد مشارکت در ساخت ویلا

از آنجا که اقاله و فسخ قرارداد مشارکت در ساخت، پس از این که عملیات تخریب آغاز شد تقریبا غیرممکن محسوب می‌شود بنابراین قرارداد را هوشمندانه تنظیم نمایید تا چنین مشکلی برایتان پیش نیاید. پس این نکات را به یاد داشته باشید .

  • انتخاب پیمانکار معتمد و مجرب
  • انتخاب زمین مناسب

از نکات مهم در قرارداد مشارکت در ساخت و ساز ویلا، توجه به کاربری زمین و موقعیت جغرافیایی آن است. زمینی که برای ساخت ویلا در نظر گرفته می‌شود باید حتماً و حتماً دارای کاربری مسکونی باشد. زمین باید داخل بافت شهری یا روستایی قرار داشته باشد و هیچ ممنوعیتی از نظر ساخت و ساز و مقررات شهرداری برای آن وجود نداشته باشد.برای اینکار می توانید از اداره راه و شهرسازی نیز استعلام بگیرید تا مطلع شوید که زمین دارای مجوز ساخت است یا خیر.

  • آنچه در قرارداد مشارکت در ساخت ویلا بسیار اهمیت دارد تعیین سهم هر یک از شرکا است. معمولا تعیین سهم بر اساس هزینه ساخت و قیمت عرضه تعیین می‌کنند.

باید در قرارداد قید گردد که در صورت بروز مشکلات غیرمترقبه امکان مذاکره مجدد وجود دارد. با پایان یافتن هر مرحله از ساخت و تأیید صحت و اثبات استاندارد بودن آن، باید آن را به اطلاع مالک رساند.

  • در این فرآیندمسائل حقوقی بسیار اهمیت دارد. همچنین پرداخت هزینه‌ها هم مهم است.

اگر تجربه ای در عقد قرارداد مشارکت در ساخت در سرخرود ندارید، حتماً از مشاور املاک یا یک وکیل حقوقی ویژه مسائل ملک کمک بگیرید. گروه مشاور املاک مهندس صدرنژاد، مشاور املاک برتر در محدوده‌ی سرخرود و محمودآباد می توانند بهترین راهنمای شما در این امر مهم باشند.

  • به این نکته دقت داشته باشید که تمام هزینه‌های مربوط به تراکم، پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه نقشه کشی و محاسبات مهندسی مربوطه بر عهده سازنده است نه مالک.
  • نیاز است قرارداد مشارکت در ساخت حتما در دفتر خانه ثبت شود. ثبت قرارداد در دفتر اسناد رسمی موجب می‌شود اگر طرف مقابل به تعهد خود عمل نکرد، شما می‌توانید از طریق اداره اجرای ثبت، الزام طرف مقابل به اجرای تعهد را مطالبه کنید.

درصد مشارکت در ساخت ویلا در شمال چگونه محاسبه می‌شود؟

همانطور که در تعریف بالا هم متوجه شدید، مشارکت در ساخت ویلا در شمال یعنی چند نفر با هم شریک هستند. درصد مشارکت طبق یک تعریف مشخص محاسبه می‌شود. به طور متداول، سهم مشارکت بین دو نفر، یعنی شرکت سازنده و صاحب زمین، به صورت ۵۰ درصد- ۵۰ درصد تعیین می‌گردد. اگر زمینی که برای ساخت ویلا وجود دارد بسیار با ارزش باشد، سهم ۵۰ -۵۰ می‌تواند به سهم ۵۵ درصد برای مالک زمین و ۴۵ درصد برای شرکت سازنده تغییر پیدا کند.

برای محاسبه درصد مشارکت در ساخت ویلا برخی مقدمات باید فراهم شود؛ به طور مثال قبل از عقد قرارداد با کمک مهندسان نقشه‌بردار، باید موقعیت پروژه به طور کامل ارزیابی شود. تغییرات در بازار مسکن می‌تواند در محاسبه درصد مشارکت تاثیرگذار باشد.

سخن پایانی

با رشد بازار خرید و فروش ویلا در شمال، یکی از گزینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری عنوان شده است، روش مشارکت در ساخت ویلا می‌باشد. پروژه‌های مشارکت در ساخت برای انواع ویلا مطرح می‌شود. به طور کلی، مشارکت در ساخت برای کسانی است که توانایی و هزینه کافی را برای کل پروژه ندارند و از شرکت‌های پیمانکاری و مهندسی برای ساخت و ساز ویلا استفاده می‌کنند.  در نهایت اگر شما هم به دنبال بهترین سرمایه گذاری در مازندران هستید و می‌خواهند مطمئن شوند که سرمایه آن‌ها در مسیر صحیح هدایت شده، روش مشارکت در ساخت می‌تواند یک راهکار ایده‌آل باشد.

 

 

ارسال دیدگاه