روستای لاویج روستایی با جاذبه های دیدنی بکر در دل کوهستان

17 دی 1401
0 دیدگاه
روستای لاویج 08435435415106

مازندران  شهری با جاذبه های دیدنی و محسور کننده همواره  جایی برای دیدن دارد. اگر به دنبال یک مقصد بسیار جذاب و خاطره‌انگیز برای سفر هستید سفر به روستای لاویج را از دست ندهید. لاویج، ییلاقی شناخته شده در دل کوهستان های مازندران مملو از جاذبه‌های تماشایی و چشمه آب گرم  است که مسافران زیادی را از اقصی نقاط به خود جذب کرده است. روستای لاویج دارای جنگل‌های بسیار تماشایی است به نحوی که انبوه و تراکم درختان آن هر بیننده‌ای را حیرت‌زده می‌کند.

روستای لاویج چمستان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق در توابع شهر نور از استان مازندران است. این روستای بسیار زیبا در شهر چمستان قرار گرفته که مقصد گردشگری بسیاری از اهالی شهر محمود آباد-سرخرود و به ویژه ساکنین تهران برای تعطیلات آخر هفته است. به طوریکه شما می توانید با رهن و اجاره ویلا وآپارتمان در سرخرود یا محمود آباد نیز به راحتی به این روستای سرسبز قدم بگذارید.

سرمایه گذاری در محمودآباد

محمودآباد شهری از شهرهای استان مازندران است که به دلیل نزدیکی به دریا و برخورداری از آب و هوای خوش مسافران زیادی را جذب خود می‌کند. این شهر دیدنی دارای امکانات متنوعی برای سفر و یا سکونت می‌باشد. از آنجایی که ساخت و ساز انواع ویلا با شرایط مختلف در این شهر رواج دارد. خریداران ملک به آن نگاهی ویژه دارند. در محمودآباد می‌توانید انواع ویلای لوکس و معمولی را در مناطق مختلف مشاهده کنید. شما می توانید با خرید ویلا در محمودآباد سرمایه گذاری موفق خود را شروع کنید.

تنوع قیمت ویلاهای ساخته شده در این شهر موجب می‌شوند خریداران قادر باشند با میزان بودجه متفاوتی به این شهر مراجعه کنند. سرمایه‌گذاری در این شهر دیدنی و جذاب سبب می‌شود مزایای زیادی نصیب فرد شود. علاوه بر این که سودآوری برای شما به ارمغان خواهد آمد از آب و هوای خوب نیز لذت خواهید برد.

روستای لاویج 5474865654651

موقعیت جغرافیایی روستای لاویج چمستان

این روستا در ارتفاع حدود ۷۳۹ متری از سطح دریا واقع شده و پوشیده شده از جنگل‌های سرسبز با درختان راش می‌باشد. جنگل‌های انبوه روستای لاویج در مازندران تا حدود ارتفاع 250 متری از سطح دریا نیز گسترده شده ‌اند. برخی از کارشناسان عقیده دارند که قدمت برخی از جنگل‌‌های هیرکانی در این منطقه به میلیون‌ها سال قبل باز می‌گردد.

جاذبه‌های گردشگری روستای لاویج چمستان

روستای لاویج چمستان را یک منطقه ییلاقی معرفی کرده ‌اند؛ جائیکه جذابیت‌های طبیعت آن در تمام تابستان، مثال زدنی است. این منطقه به قدری زیبا و چشم‌نواز است که ارزش مسافرت کردن حتی در یک بار را دارد. در قسمت بعدی با جاذبه‌های گردشگری این روستا بیشتر آشنا می‌شویم.

جنگل های بکر روستای لاویج

روستای لاویج چمستان به داشتن جنگل‌های سرسبز انبوه و پوشش گیاهی بر روی تپه‌های وسیع، شهرت دارد. جاذبه‌های گردشگری این روستا در رتبه اول به خاطر جنگل‌های اطراف آن است. جنگل‌های انبوه در روستای لاویج به همراه بیشه‌ها در اطراف روستا، مکان مناسبی برای گردشگری به ویژه در فصل بهار و تماشای شکوفه‌های زیبای درختان است.

شنا در چشمه های آب گرم روستای لاویج

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری روستای لاویج چمستان که این منطقه را در شهر چمستان به شهرت رسانده است، آبگرم‌های لاویج است. مجموعه‌ای از آب گرم لاویج که از دامنه‌های کوهستان به بیرون می‌جوشد، سرشار از املاح معدنی است که برای مسافران و گردشگران از نظر خواص درمانی و کسب آرامش اهمیت دارد.

روستای لاویج 1565453410563

بازار محلی لاویج

یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای لاویج چمستان که تمام مسافران و گردشگران به آن علاقه دارند، گردش در بازار لاویج و خرید سوغاتی‌های مختلف، صنایع دستی و خوراکی‌های خوشمزه است. اگر بازار لاویج، گشت و گذاری داشته باشید می‌توانید عسل طبیعی لاویج، صنایع دستی مردم محلی، انواع ترشی، لبنیات و خوراکی‌های مخصوص روستا را خریداری کنید. شاید هم ترجیح می‌دهید در کمپ‌های گردشگری یا رستوران محلی، یک وعده غذایی خوشمزه سفارش دهید!

بهترین زمان برای سفر به لاویج

بهترین زمان سفر به این منطقه به هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر دوست دارید از آب‌وهوای مطبوع و طبیعت دل‌انگیز آن لذت ببرید و در دل طبیعت چادر بزنید، بهتر است که فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. اگر هم دوست دارید از چشمه‌های آب گرم استفاده کنید، فصل پاییز و زمستان هم مناسب است؛ به‌خصوص که لاویج در زمستان و پاییز، بسیار زیبا و دیدنی می‌شود.

جاهای دیدنی نزدیک روستای لاویج

در سفر به لاویج لازم نیست خودتان را به یکی‌دو جاذبه خود روستا محدود کنید. به‌خصوص اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید به‌راحتی به چند جاذبه دیدنی دیگر اطراف منطقه سر بزنید و از اوقات سفرتان به بهترین شکل استفاده کنید. در این منطقه برای دیدن این جاذبه‌ها وقت بگذارید:

  • جاده ‌های جنگلی سوردار
  • جنگل اسیونگ
  • ییلاق میرخمند
  • پارک جنگلی کشپل
  • آبشار حرام او
  • نمایی از آبشار حرام او
  • ییلاق ایزوا
  • دریاچه الیمالات

 

ارسال دیدگاه