مراحل اجرایی محوطه کلاسیک ویلا در سرخرود

27 دی 1401
0 دیدگاه
محوطه کلاسیک 564565213

محوطه ویلا در مازندران از جمله مهمترین فاکتورهای مهم در زیباسازی ویلا می باشد که نگاه همگان را در بدو ورود به خود جذب می کند. از آنجا که  دیزاین کلاسیک به دلیل زیبایی خاصی که به ویلا می دهد از محبوبیت خاصی برخوردار است.  به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین طراحی محوطه ویلا، محوطه به سبک کلاسیک می باشد. اگر شما هم اقدام به خرید ویلا وآپارتمان در سرخرود کرده اید و قصد دارید محوطه  کلاسیک بسیار زیبا برای ویلایی خود طراحی کنید با ما همراه باشید تا با مراحل اجرایی آن نیز آشنا شوید .

محوطه کلاسیک مستلزم رعایت تمامی اصول و فاکتورهای مرتبط به دنیای کلاسیک است. زمانیکه سبک کلاسیک را برای طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی انتخاب می‌کنید، باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که تمامی قسمت‌های مختلف ویلا ساحلی در سرخرود از فضای درونی گرفته تا فضای بیرونی و نمای ساختمان از این سبک پیروی کنند. در این صورت فضای کلی و جزئیات ساختمان به شکل زیبا و منحصر به فرد بنظر می‌رسد و به نوعی با یکدیگر همگون می‌شوند.  در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی که باید  در رابطه با این نوع محوطه سازی بدانید را برای شما نیز معرفی نماییم.

ویژگی‌های طراحی محوطه ویلا با سبک کلاسیک

طراحی محوطه ویلا متاثر از سبک طراحی ویلا می‌باشد. در نظر داشتن این موضوع منجر به ساخت ویلا و محوطه سازی آن به شکل مجموعه‌ای کامل و زیبا می‌شود. یکی از زیباترین ایده‌های اجرایی در طراحی محوطه ویلا، به کارگیری المان‌های تاریخی و تزئینی است که از معیارهای زیبایی شناسی مربوط به دوران رم و یونان باستان پیروی می‌کند و امروزه با سبک کلاسیک شناخته شده است. در واقع سبک کلاسیک رویکردی سنت‌گرا است که به منظور فضاسازی بخش‌های مختلف ساختمان از محوربندی‌ها و معیارهای زیبایی و تاریخی گذشته استفاده می‌کند.

محوطه کلاسیک 541564668484

هندسه ساده کلید ایجاد یک باغ کلاسیک است

باغ‌های رسمی بر اساس معماری یونان و رم طراحی می‌شوند. معماری کلاسیک در باغ‌ها دارای هندسه ساده‌ای است. ظاهر کلی یک باغ رسمی دارای خط‌های راست، زاویه‌های مستقیم، دایره‌های کوچک و بزرگ خواهد بود. تاکید‌ باغ‌های کلاسیک بر سادگی است و شما هیچ پیچیدگی سختی در طراحی آن پیدا نمی‌کنید. تمامی خطوط و زوایا در حیاط سازی سبک کلاسیک، به شکل مستقیم اما با هندسه بسیار دقیقی طراحی و ساخته می‌شوند. سبک کلاسیک باغ تا حدودی با یکنواختی و متقارن بودن آن تعریف می شود. همانطور که فضای باغ خود را ترسیم می کنید، به این فکر کنید که گیاهان را کجا قرار دهید و مسیرها را کجا قرار دهید. مسیرها باید لبه های مستقیم داشته باشند و یک منطقه پیاده روی کاملاً مشخص را در فضای باغ ایجاد کنند.

تقارن

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که حتما باید در طراحی باغ سبک کلاسیک به آن توجه کنید، تقارن دو طرفه است. منظور از تقارن دو طرفه همان طراحی منظره باغ سبک کلاسیک خواهد بود که در دو طرف محور اصلی با اندازه و فرم‌های برابری در مقابل همدیگر قرار می‌گیرند. این برابری و تقارن طراحی منظره یادآور یک نظم دلچسبی است که باعث ایجاد تعادل می‌شود.

چشم حتی با تماشای بخش زیادی از عناصر این باغ احساس خستگی نمی‌کند و شما پس از گذشت زمانی طولانی به جای فرسودگی احساسی سرشار از آرامش خواهید داشت. معمولا در باغ‌های بزرگی که بر اساس سبک کلاسیک طراحی و ساخته شده‌اند، محورهای طولانی دید غالب‌تری دارند. اما این موضوع در مورد باغ‌های کوچک‌تر و یا حیاط سازی با سبک کلاسیک به یک روش بسیار کارآمد تبدیل می‌شود.

محوطه کلاسیک 74512314.2142

انتخاب ساختار خوب و درست

در ساختار اصلی باغ باید به نحوی طراحی و انتخاب شود تا در همه فصول جلوه زیبایی به فضا بدهد. حصارها و نرده دیوارها، مسیرها، نرده‌ باغچه‌ها، عرشه و گیاهان، اجزا و ساختار اصلی باغ سبک کلاسیک را تشکیل می‌دهند. اهمیت به این جزییات می‌تواند حیاط سازی و باغ شما را نسبت به سایر موارد مشابه متمایز کند. بنابراین هنگام انتخاب این ساختار کلی متفکرانه عمل کنید تا در زمستان هم شاهد یک باغ با طراحی و ساخت منحصربه‌فرد باشید.

استفاده از پالت رنگی فصلی

پنج مورد ذکر شده از اساسی‌ترین موارد برای طراحی باغ کلاسیک به‌شمار می‌آیند. اما نمی‌توان از پالت رنگی فصل، که منظور همان کاشت گل و گیاهان است، غافل شد. توجه به هندسه دقیق گل و گیاهان در باغ و حیاط سازی سبک کلاسیک اهمیت زیادی دارد. استفاده از گیاهان سبز و پرچین‌هایی از جنس شمشاد در طراحی باغچه و محوطه باغ علاوه بر اینکه بسیار زیبایی‌بخش هستند، می‌توانند همچون دیوار سبز، محوطه باغ را مشخص کنند.

ساخت تراس سنگی برای باغ کلاسیک

ساخت تراسی از جنس سنگ، یکی از ایده‌های رایج و پرطرفدار در طراحی باغ‌های کلاسیک محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این مدل از تراس‌ها می‌توان به قابلیت گنجاندن آن در فضاهای کوچک اشاره کرد. بنابراین اگر خانه شما حیاطی با متراژ کم دارد نگران نباشد. به راحتی می‌توانید برای آن با ساخت یک تراس سنگی، طراحی حیاط سازی کلاسیک را انتخاب کنید.

استفاده از گلدان‌ها در طراحی کلاسیک باغ

هنگام طراحی یک باغ و حیاط کلاسیک می‌توانید از گلدان و کوزه‌هایی برای نشانه‌گذاری دقیق استفاده کنید. قرار گرفتن گلدان‌ها بر روی پایه‌های بلند در سراسر باغ سبک کلاسیک و گذاشتن آنها به صورت ردیفی، منظره‌ای زیبا ترسیم می‌کند. استفاده از گلدان‌هایی با شکل و سبک‌های مختلف ایرادی ندارد اما باید به حفظ تقارن آنها توجه کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود از گلدان‌هایی که به صورت جفت شبیه یکدیگر هستند استفاده کنید.

مشخص کردن ورودی در طراحی باغ‌های کلاسیک

یکی از مشخصه‌های مهم و اساسی در طراحی باغ‌های رسمی توجه به ورودی و درب حیاط است. باغی با سبک کلاسیک یک ورودی مشخص از خانه دارد. برای طراحی این باغچه‌ی پیاده‌رو ورودی، می‌توانید با توجه به اصل تقارن، دو طرف محور اصلی را درختان سرسبز بلند بکارید. کاشت درخت گیلاس با شکوفه‌های جذابش در فصل بهار هم ایده شگفت‌انگیزی خواهد بود.

استفاده از چارچوب درختی در طراحی باغ‌های کلاسیک

باغ‌های رسمی و کلاسیک عموما دارای درختان بسیار تنومند و مستحکمی هستند. درواقع چارچوب اصلی باغ‌های کلاسیک با این درختان قوی مشخص می‌شود. هنگام طراحی باغ سبک کلاسیک کاشت و پرورش درخت‌هایی همچون توس، صنوبر، افرا و راش را در دستور کار قرار بدهید. این درختان به منزله ساختار اصلی باغ عمل کرده و باعث قرار گرفتن هر چیزی در جای اصلی خود می‌شوند.

ساخت جایی برای نشستن در باغی کلاسیک

باغ‌های رسمی و کلاسیک هم همچون سایر سبک‌ها می‌توانند دارای فضای سرسبز برای نشستن و استراحت باشند. اگر حیاط شما فضای کافی دارد، حتما بخشی از آن را در میان درختان و گل‌ها برای ساخت نیمکت‌های چوبی، آلاچیق‌ فلزی و یا نشیمن خصوصی در باغ محوطه با طراحی منحصربه‌فرد آماده کنید. این فضا می‌تواند علاوه بر زیبایی، به خوبی نشان‌دهنده ظرافت حیاط سازی سبک کلاسیک شما باشد.

 

ارسال دیدگاه