جاذبه های دیدنی و بکر فریدونکنار که حتما باید در سفر از آن ها دیدن کنید

26 بهمن 1401
0 دیدگاه
جاذبه های دیدنی فریدونکنار 286754343510

فریدونکنار به عنوانی یکی از زیباترین شهرهای شمالی همواره مقصد سفر بسیاری از مسافران به شمار می رود. از تاریخچه فریدونکنار گرفته تا یکایک جاذبه های دیدنی آن به خودی خودی از دلایل محبوبیت این شهر محسوب می شوند. در این بخش میخواهیم تنها به برخی از زیبایی های این شهرستان اشاره نماییم ، تا انتها با املاک صدرنژاد همراه باشید.

جاذبه های دیدنی فریدونکنار

تالاب فریدونکنار

تالاب فریدونکنار به عنوان معروف ترین مکان دیدنی فریدونکنار شناخته شده است که در بخش جنوبی این شهر قرار دارد. در فصول سرد سال پرندگان مهاجر به سوی این تالاب سفر می کنند و چشم انداز زیبایی را خلق می کنند. این تالاب دارای مسافتی معادل 5 هزار و 500 هکتار قرار دارد و از آنجایی که در فصل زمستان پرندگان بسیاری به این شهر مهاجرت می کنند بهترین زمان بازدید از این تالاب زمستان است.

از جمله پرندگان مهاجر این تالاب می توان به غازهای وحشی، پرلا، عقاب شاهی، حواصیل، مرغابی، باکلان، مرغ سقا و… اشاره کرد که هرکدام به زیبایی خودنمایی می کنند و از زیبایی های موجود در این تالاب محسوب می شوند.

تالاب فریدونکنار جاذبه ای بکر 2486453123210

باغ پرندگان فریدونکنار

از دیگر جاذبه های دیدنی این شهرستان می توان به باغ پرندگان اشاره کرد که از جمله جاذبه های دیدنی پارک ساحلی این شهرستان به شمار می رود. این جاذبه دیدنی به عنوان نخستین باغ پرندگان شمال به شمار می رود ، اگر شما هم علاقمند به تماشای پرندگان مختلف و کمیاب و زیبا هستید پیشنهاد می شود حتما در سفر خود از این جاذبه تماشایی استقبال کنید.

باغ پرندگان فریدونکنار 148561210

روستای ازباران

احتمالا برای یکبار هم که شده نام روستای ازباران را شنیده اید. این روستا یکی از سرسبزترین و زیباترین جاذبه های دیدنی و سکونت برای مسافران در فریدونکنار است. این روستا در فاصبه 5 کیلومتری از فریدونکنار قرار دارد و دارای 6 آبندان است که امروزه مورد بازسازی قرار گرفته اند.  روستای ازباران دارای آب و هوای شمالی و دلکش است که مسافران به هنگام سفر با دیدن این روستا و تمایل به سکونت در این روستا حتی برای یک شبانه روز را دارند. اگر میخواهید سفری لذتبخش را تجربه کنید حتما از این زیبایی طبیعی در دل مازندران دیدن کنید.

روستای ازباران 5575841545410

پل فلزی فریدونکنار

از دیگر جاذبه های دیدنی که احتمالا بسیاری از شماها شاهد آن بوده اید پل فلزی فریدونکنار است که در مرکز شهر واقع شده است و از آثار تاریخی و کهن این شهر محسوب می شود. قدمت این پل فلزی بالغ بر 80 سال می رسید و در زمان پهلوی اول ساخته شده است . این پل توسط طراحان سودی و آلمانی در سال 1313 ساخته شده و به عنوان نخستین پل ماشین روی ایران از آن یاد می شود. طول این پل به 80 متر، عرض آن به 8 متر و ارتفاع آن نیز به 16 متر می رسد.

ارسال دیدگاه