معرفی 4 جاذبه توریستی بابلسر + عکس

14 اسفند 1401
0 دیدگاه
روستای سر حمام یا آهنگر کلا 32114356658531

بابلسر شهری ساحلی و فوق العاده زیبا است که جاذبه های بکر و تماشایی بسیاری را شامل می شود. این شهر زیبا به دلیل داشتن جاذبه هایی که دارا است، همواره مرکز توجه سرمایه گذاران و گردشگران بسیار است. آب و هوای بابلسر بسیار دلکش و مطلوب است،شهرستان بابلسر، از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که لقب یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبا و خارق العاده ی آن، تمام گردشگران و توریست های سراسر جهان را مجذوب و مسحور خود ساخته است.

4 جاذبه توریستی بابلسر

1. تالاب عزیزک :  تالار رود یا به زبان محلی “تلار”، در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق بابل، جایی است که در کنار آن یک مجتمع گردشگری برجسته و بینظیر در منطقه شمالی قرار دارد. در این محل، همزمان می‌توانید جنگل و دریا را با هم تجربه کنید و لذت ببرید. تالاب عزیزک، یکی از چهار آب بندان کوچک و بزرگ در دهستان عزیزک است که شامل پرندگانی همچون قو، اردک مرمری، درنا، عروس غاز، خوتکا و ویلو می‌شود. پستاندارانی نیز مانند شنگ و خزندگانی مثل مار آبی، لاک پشت و مار چیبیر در این تالاب زیست می‌کنند. پوشش گیاهی شامل واش حصیری، سازیل، نیلوفر آبی و عدسک آبی است که پناهگاهی ایده‌آل برای پرندگان و آبزیان محسوب می‌شود. تالاب عزیزک توسط انسان به دست آمده است و آب بندان‌های آن در فصول بارانی برای کشت برنج و آب شرب به کار می‌روند. از امکاناتی که در این منطقه قابل دسترسی هستند، می‌توان به محل اقامت، آلاچیق، آب شرب، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی اشاره کرد. به همین دلیل، تالار رود به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی بابلسر و منطقه شمال شناخته می‌شود.

تالاب عزیزک بابلسر 451568443543

2.روستای گالشکا : قرارگیری روستای گالشکا در توابع بابلسر و فاصله ی کم آن از شهر بابلسر، این منطقه را به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب بابلسر تبدیل کرده است. همچنین، آب و هوای معتدل و طبیعت زیبای آن، به همراه محصولات دامی فراوانش، این منطقه را به عنوان بهشت دامداران مطرح کرده است. علاوه بر این، مهمان نوازی منحصر به فرد مردم بومی و محلی، به جذابیت این روستا بیافزاید. به طور کلی، ترکیبی از این عوامل، روستای گالشکا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در توابع بابلسر تبدیل کرده است.

روستای گالشکا 54684513223

3.روستای سرحمام : روستای سر حمام یا آهنگر کلا، یک روستای سنتی و باستانی است که در فاصله ۱۰ کیلومتری از بابلسر و ۳ کیلومتری از مرکز رودبست قرار دارد. این روستا به دلیل آب و هوای خوش و سنتی بودن زندگی در آن، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این منطقه است.

نام این روستا در گذشته آهنگر کلا بود، اما با تاسیس اولین حمام عمومی در این منطقه، نامش به سر حمام تغییر کرد. روستای سر حمام دارای بنای مذهبی به نام فاطمیه است که قدمت آن به ۱۰۰ سال پیش می‌رسد و در حال حاضر بهبود و بازسازی شده است. در کنار فاطمیه، مزار مقدس چند شهید نیز وجود دارد که برای نثار فاتحه به روح آنان، مردم بسیاری به این ناحیه سفر می‌کنند. به طور کلی، ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، مذهب و طبیعت زیبا، سر حمام را به یکی از مقاصد گردشگری مهم در شمال ایران تبدیل کرده است.

روستای سر حمام یا آهنگر کلا 32114356658531

4. باغ وحش بابلسر : خیابان دریا در شمال شرقی ایران و در استان مازندران واقع شده است. این خیابان یکی از مناطق گردشگری و دیدنی شهر بابلسر است که جاذبه های تفریحی و گردشگری متنوعی را در خود جای داده است. باغ وحش بابلسر یکی از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی این منطقه به شمار می‌رود. در این باغ وحش، گردشگران می‌توانند انواع حیوانات وحشی و اهلی و پرندگان بسیاری را در محیطی نزدیک به طبیعت مشاهده کنند. همچنین، باغ وحش بابلسر به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و جذابیت بالایی در میان پژوهشگران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورت سفر به بابلسر و بازدید از این باغ وحش، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به رستوران ها و کافه های اطراف باغ وحش بیاندازید و از فرصت بازدید از جاذبه های دیدنی مانند بیمارستان شهید رجایی که در گذشته قمارخانه بود، سنگ شکن های بابلسر، مرکز سرطان شناسی و غیره نیز بهره ببرید. لازم به ذکر است که در این منطقه تفریحگاه آبی زیر نظر زیردریایی نیز وجود دارد که بازدید از آن، تجربه جذابی برای گردشگران ایجاد می‌کند.

باغ وحش بابلسر 11545456454

 

ارسال دیدگاه