معرفی 4 مورد از جاذبه های زبانزد بابلسر به توصیه گردشگران

22 اسفند 1401
0 دیدگاه
سرمایه گذاری در سرخرود 54684536543101

بابلسر در شمال ایران واقع شده و به دلیل آب و هوای معتدل و باران های فصلی شدید، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این منطقه است. در این شهرستان، جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از جمله جاذبه های زبانزد بابلسر می توان به شهرک های ساحلی زیبا و نمادی این شهرستان، مانند نوشهر، نکا، تنکابن و خلیل شهر اشاره کرد. همچنین در این شهرستان، دریاچه های زیبا و جنگل های سرسبزی وجود دارد که از دیدن آنها لذت بخش است. دریاچه آلاگل و دریاچه الیمپیک، جنگل های دریایی کجور، امیرکلا و کتول از جمله جاذبه های طبیعی بابلسر هستند که می توانید با دیدن آنها به لذت بیشتری برسید.

همچنین در بابلسر، بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی وجود دارد که باستان شناسان و گردشگران را به خود جذب می کند. مسجد جامع بابلسر، قلعه نوشهر، روستای تاریخی خطیرک، تپه های باستانی زالیان، باغ علیشاهی و کاخ فردوسی برخی از بناهای تاریخی و فرهنگی بابلسر هستند که می توانید با دیدن آنها به فرهنگ و تاریخ این منطقه نزدیک شوید. در کل، بابلسر به عنوان یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می شود.

4 جاذبه زبانزد بابلسر

1. سد لاستیکی عرب خیل 

بابلسر، شهری ساحلی در استان مازندران با آب و هوای معتدل و باران‌های فصلی شدید است. این شهر به لحاظ منظره‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری، مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. یکی از جاذبه‌های دیدنی بابلسر، سدی لاستیکی است که با پدید آوردن منظره‌ای چشم‌نواز در تمامی روزهای سال، میزبانی از مردم محلی و گردشگران را به عهده دارد. این سد کوچک حدوداً پنجاه متر طول دارد و بر روی رود تالار، در کنار منطقه ساحلی میرود قرار دارد.

همچنین در اطراف بابلسر، جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارد که باعث شده است که این منطقه را به یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور تبدیل کند. رودخانه کرخه، رودخانه تالار، جنگل‌های بابلسر، جنگل‌های دریایی ماسوله، سد هیرکان و… از جمله جاذبه‌هایی هستند که برای بازدید و گردشگری، بسیار مناسب هستند. بنابراین، اگر برای صرف یک وعده ناهار در دل طبیعت به دنبال محلی با صفا هستید، سد لاستیکی عرب خیل ناامیدتان نخواهد کرد و می‌توانید با بازدید از مناطق زیبای بابلسر، لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

سد لاستیکی عرب خیل  547864534521

2. جاذبه ها و بناهای تاریخی

بین جاذبه های زبانزد بابلسر ، ساختمان‌ها و سازه‌هایی وجود دارند که اگر بهتر نگهداری می‌شدند، امروزه هر یک از آن‌ها جاذبه‌های گردشگری بین‌المللی بودند. اگر به دنبال دیدن بناهای تاریخی هستید، اینجا پیشنهاداتی برای شماست:

  • برج ساعت قدیمی (نماد شهر و به جا مانده از دوران پهلوی اول)
  • مدرسه نرجس (هم قدمت با برج ساعت)
  • میدان مجسمه
  • هتل کازینو بابلسر (امروزه به بیمارستان تبدیل شده و در سال ۱۳۲۹ تاسیس شده است)
  • ساختمان‌های اداری شامل برق، هواشناسی و بهداری
  • عمارت سازمان مرکزی دانشگاه مازندران (پهلوی اول)

این بناهای تاریخی همگی جزئی از تاریخ و فرهنگ بابلسر هستند و ارزش زیادی دارند. هر کدام از این ساختمان‌ها با الهام از معماری ایرانی و خاورمیانه‌ای طراحی شده‌اند و نمونه‌هایی از هنر و صنایع دستی منطقه را به نمایش می‌گذارند.

برج ساعت بابلسر 1545416534132

3. آبشار شی الیم

آبشار شی الیم یکی از جاذبه های زبانزد بابلسر در استان مازندران است. این آبشار در دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله واقع شده است. گاوزن محله، یکی از روستاهای توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل است که در قسمت غرب رودخانه‌ی سجادرود (سجرو) قرار دارد و با روستاهای فیروزجاه ثابت، لمسوکلا، سرجیکلا و سماکوش محله همسایه است. در فصل تابستان، طوایف بندپی به منطقه‌ی ییلاقی سفر کرده و از آب‌وهوای مناسب و دلپذیر آن بهره‌مند می‌شوند. تررجه یا تحریجه یکی از روستاهای ییلاقی است که با چشم‌انداز طبیعی، مسکن طایفه گاوزن است.

برای دسترسی به این آبشار، می‌توان از جاده ارتباطی شهرستان بابل به گلوگاه، جاده سیرباغ و سپس گاوزن محله استفاده کرد. دره آبشار در سمت شرق روستا واقع شده است و از میان دره‌ای انبوه از درختان جنگلی عبور می‌کند. این جاذبه با چشم‌انداز طبیعی و شیرین آبشارش، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آبشار شی الیم بابلسر 2156453154

4. بقعه بی بی رقیه

بابلسر یکی از شهرهای استان مازندران است که در شمال ایران قرار دارد. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است، از جمله جاذبه های زبانزد بابلسر ،بناهای تاریخی و زیارتی می باشند. یکی از شخصیت‌های مهم بابلسر، بی بی رقیه است که در کنار امامزاده ابراهیم(ع) واقع شده و یکی از شاخصه‌های فرهنگی و مذهبی این شهر محسوب می‌شود.

بنای بی بی رقیه در کنار امامزاده ابراهیم(ع) قرار دارد و از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین بناهای زیارتی بابلسر به‌شمار می‌رود. بی بی رقیه، خادم امامزاده ابراهیم(ع) بوده و به همین خاطر در نزد مردم بابلسر احترام بسیاری دارد. بنا بی بی رقیه نیز در دوران قاجار ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز زیارتی و توریستی بابلسر محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که زمانی که امامزاده ابراهیم(ع) درگذشت، بی بی رقیه دستور داد تا بنای امامزاده ابراهیم(ع)، از لحاظ ظاهر و مواد بهترین بنا باشد. این بنا با استفاده از مصالح با کیفیت و با دقت ساخته شده است و هنوز هم پس از قرن‌ها، به خوبی حفظ شده و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. دسترسی به این بنا از طریق جاده ارتباطی شهرستان بابل به آمل، جاده شماره ۷۳ و خروجی آن به سمت امامزاده ابراهیم(ع) امکان‌پذیر است.

بقعه بی بی رقیه بابلسر514684853654321

ارسال دیدگاه