آشنایی کامل با اماکن تفریحی سرخرود + عکس

2 فروردین 1402
0 دیدگاه
تالاب‌های زمستانی سرخرود 54654684485432131

شهر سرخرود در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق محمود آباد واقع شده است. این شهر زیبا، در آستانه دریای خزر و در نقطه اتصال رودخانه هراز به دریای خزر واقع شده است. سرخرود با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیری برخوردار است. موقعیت جغرافیایی بسیار خوب سرخرود در کنار جاده ساحلی و جنگل، باعث می‌شود هرساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور به این شهر سفر کنند. ساحل سرخرود بسیار فراگیر است و با وجود سایر شهرهای حاشیه دریای خزر که ساحل شنی آن‌ها ناپدید شده، سرخرود ساحل ماسه‌ای فراگیر دارد از همین رو خرید ویلا در ساحل سرخرود در طی چندین سال گذشته رونق فراوان یافته است. ساحل ماسه‌ای ۵ کیلومتری این شهر، چشم انداز جذابی را برای گردشگران به ارمغان آورده است. تماشای فرایند تورکشی و ماهیگیری در فصول ماهیگیری، در ساحل سرخرود بسیار دیدنی است. اما جاذبه‌های طبیعی سرخرود تنها به سواحل آن محدود نمی‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با سایر اماکن تفریحی زیبا و جذاب شهر سرخرود آشنا شوید.

معرفی اماکن تفریحی سرخرود

  • پلاژهای ساحلی چاکسر، قوری و گل شهر با مراکز اقامتی، تفریحی، کافه و رستوران‌های متعدد آماده پذیرایی مسافران و گردشگران هستند. این پلاژها محیطی مناسب جهت استراحت و تفریحات ساحلی را به خود اختصاص داده است.

پلاژهای ساحلی چاکسر 321654865432

  • سد سنگی چاکسر در جوار دریا واقع است و دارای امکاناتی از جمله رستوران، کافه و تفریحات دریایی به همراه جت اسکی، قایق سواری و اسب سواری است. برای سپری کردن لحظات خوش در کنار ساحل سرخرود از این امکانات بهره مند شوید.
  • جنگل شیلات یک جنگل بکر و طبیعی است که در کنار دریا قرار دارد و متعلق به اداره شیلات این شهرستان می‌باشد. این مکان مناسب تفریح برای اهالی و مسافران است.
  • بقعه مبارکه آقا سید عبدالمجید هر ساله میزبان خیل عظیم ارادتمندان است و در هسته مرکزی شهر قرار دارد.
  • همچنین آب بندان‌های شرقی و غربی سرخرود در مسیری به طرف آمل واقع شده‌اند و با طبیعت زیبای پارک جنگلی و آب بندان و پرندگان مهاجر چشم انداز منحصر به فردی را به وجود آورده‌اند.
  • دو تپه باستانی در ضلع جنوب شهر واقع شده‌اند که با قدمت ۲۰۰ ساله می‌توانند جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه را نشان دهند. منظره این تپه‌ها، مزارع و نقاط سرسبز و دل‌انگیز را به تصویر می‌کشاند.

تپه های باستانی سرخرود 214687445321

  • ساحل سرخرود با ماسه‌های فراوان و طول ۵ کیلومتر، جذابیت‌های خود را دارد و پلاژهای ساحلی با امکانات مناسب آماده پذیرایی مسافران و گردشگران می‌باشد.
  • تالاب‌های زمستانی، دامگاه‌های سنتی پرندگان وحشی و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر از اماکن تفریحی دیگری هستند که در ضلع شرقی شهر واقع شده‌اند و مناظر دلپذیر و منحصر به فردی را به وجود آورده‌اند.

تالاب‌های زمستانی سرخرود 54654684485432131

شهر سرخرود با وجود موقعیت جغرافیایی بسیار خوبش، جذابیت‌های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد، برخی دیگر از این جاذبه های دیدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد ؛

کاخ سلطنتی رامسر، جاذبه بکر مازندران

کاخ سلطنتی رامسر، یکی از جاذبه‌های دیدنی و باشکوه در شمال ایران می‌باشد. این کاخ مرمری با مساحت ۶۰۰ متر مربع در محل قرار دارد و یکی از مقاصد مورد علاقه توریست‌ها و بازدیدکنندگان این شهرستان است. کاخ سلطنتی رامسر همچنین شامل چشمه آب گرم رامسر است که از ۶ چشمه کوچک و بزرگ تشکیل شده است.

کاخ سلطنتی رامسر دارای موزه‌ای است که شامل اشیاء عتیقه مانند شمعدانی‌ها و بوفه‌های قدیمی، مجسمه‌های برنزی بزرگ و مبلمان سلطنتی می‌باشد. علاوه بر این، دیدن نمای داخلی و بیرونی این کاخ و مشاهده هنرمندی و معماری منحصر به فرد آن، یک تجربه بی‌نظیر است.

به علاوه، استان مازندران دارای زیبایی‌های بی‌نظیر و غیر قابل وصفی است که در آنجا می‌توانید به تماشای مناظر طبیعی و ساحل‌های زیبا بپردازید. بنابراین، از بازدید از کاخ سلطنتی رامسر به عنوان یک جزء از تجربه گردشگری در استان مازندران لذت ببرید.

کاخ سلطنتی رامسر، جاذبه بکر مازندران  5648798654541312

کاخ صفی آباد رامسر

کاخ صفی آباد یکی از جاذبه‌های توریستی مشهور در شهرستان خرمدره است که در دوران فرمانروایی صفوی به ساخت و احداث رسیده است. شاه عباس اول علاقه زیادی به فرزندش شاه صفی داشت و نام او را برای این کاخ انتخاب کرده است. کاخ صفی آباد از معماری زیبا و دکوراسیون داخلی شگفت‌انگیزی برخوردار است که به صورت دوره‌ای بازدید عمومی را از خود جذب می‌کند.

این کاخ دارای باغ‌های زیبا و فضای بازی برای کودکان است که در آن می‌توان از چشم‌اندازهای دلنشین اطراف لذت برد. در موازات کاخ صفی آباد چشمه آبی وجود دارد که با نام ” پلنگ خیل ” شناخته می‌شود و برای تهویه هوای تابستانی کاخ به کار می‌رفت.

در دوران فرمانروایی صفویه، دیوارهای درونی کاخ صفی آباد نقش و نگار و نقاشی های گوناگونی داشته‌اند که متأسفانه امروزه هیچ اثری از آنها باقی نمانده است. در حال حاضر، کاخ صفی آباد به عنوان یک موزه باستان‌شناسی عمل می‌کند و مجموعه‌ای از اشیاء و آثار باستانی در آن به نمایش گذاشته شده است که از علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران بازدید کننده دارد.

کاخ صفی آباد رامسر 32166784451312

 

ارسال دیدگاه