آشنایی با پیشینه سرخرود + پارک های ساحلی + بازار و غذاهای محلی

3 فروردین 1402
0 دیدگاه
بازار و غذاهای محلی سرخرود 215465845645646584654
تحقیقات و مطالعات باستان‌شناسی نشان می‌دهند که پیشینه تاریخی سرخرود به ۴۰۰۰ سال پیش و عصر آهن برمی‌گردد. در دیدگاه اول، نام این شهر بر اثر یک حادثه تلخ اتفاق افتاده است؛ زیرا گفته می‌شود که ۴۰۰۰ نفر در یک روز سر بریدند و خون جاری شده تمام رودخانه را به رنگ سرخ درآوردند. پس از آن، این منطقه به نام سرخرود مشهور شد.

اما در دیدگاه دوم، نام سرخرود از رودخانه هراز گرفته شده است. این رودخانه از سرچشمه‌های دماوند شروع شده و به علت وجود خاک سرخ در مسیر خود، رنگی قرمز و زیبا به خود گرفته است. برخی از محققان معتقدند که نام سرخرود به علت واقع شدن در این ناحیه از رودخانه هراز، به دلیل رنگ قرمز خاک و آب آن به خاطر گل‌آلودی است.

در حال حاضر، سرخرود یکی از شهرهای شمالی ایران است که با سواحل خلاب خود مشهور است. این شهر با داشتن سواحل باز و زیبا، از دیگر شهرهای ساحلی مازندران متمایز می‌شود و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

ساحل بکر و آبی سرخرود 231654768954121

بازار سرخرود و غذاهای محلی

بازارهای سنتی شهر سرخرود، جزو اماکن تفریحی محبوب این شهر می‌باشند. این بازارها، شامل تنوعی از تولیدات بومی و محلی این منطقه و مناطق اطراف هستند که در طول سال، به ویژه در فصول گردشگری مانند تابستان و تعطیلات نوروز، گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می‌کنند. شور و نشاطی که در بازارهای محلی و قدیمی سرخرود وجود دارد، معنای واقعی زندگی را نشان می‌دهد. در این بازارهای محلی، گاهی طبخ برخی از غذاهای سنتی نیز مشاهده می‌شود که از جمله لذت‌های سفر به سرخرود محسوب می‌شود.

بازار و غذاهای محلی سرخرود 215465845645646584654

غذاهای محلی سرخرود نیز بسیار لذیذ و شناخته شده هستند. اکثر غذاهای محلی و سنتی سرخرود، با دیگر نقاط استان مازندران مشترک هستند. این غذاهای لذیذ معمولا توسط کدبانوهای سرخرود تهیه می‌شوند که با استفاده از تنوعی از ادویه‌ها و مواد محلی، طعم و مزه‌ی منحصر به فردی به غذاها اضافه می‌کنند.

در کل، سفر به سرخرود بدون تجربه‌ی غذاهای محلی آن، کامل نیست. بنابراین، به شما توصیه می‌شود حتما از غذاهای محلی و خوشمزه آن نوش جان کنید تا لذت سفرتان را دو چندان کنید.

غذاهای محلی سرخرود و سوغات و ترشیجات 2316544786465

پارک های ساحلی سرخرود و رودخانه هراز

شهر سرخرود، یکی از شهرهای زیبای شمال کشور است که دارای اماکن تفریحی و ورزشی متعددی می‌باشد. رودخانه‌ای زیبا از وسط شهر عبور می‌کند که از هراز سرچشمه گرفته و به دریا منتهی می‌گردد. این رودخانه، مکانی زیبا برای پیاده‌روی و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌باشد. همچنین در اطراف آن، اماکن ورزشی و پیاده‌روی برای اهالی و علاقه‌مندان به ورزش فراهم شده است.

رودخانه هراز سرخرود 216487465132

شهر سرخرود، دارای اماکن ورزشی متنوعی است که برای جوانان و اهل ورزش در رشته و سبک‌های مختلفی فراهم شده‌اند. پیست آفرود سرخ رود، سالن ورزشی شهدا سرخ رود، سالن ورزشی حجاب سرخ رود، زمین فوتبال چمن مصنوعی، سالن ورزشی وزارت دفاع و سالن ورزشی وزارت ارشاد از جمله اماکن ورزشی شهر سرخرود هستند. همچنین پیست اسکیت سرخ رود نیز برای افرادی که به این رشته علاقه‌مند هستند، فراهم شده است.

علاوه بر اماکن ورزشی، پارک‌های سرخرود نیز مکانی مناسب برای تفریح کودکان و خانواده‌ها می‌باشند. این پارک‌ها در ایام تعطیلات، مکانی مناسب برای اقامت شبانه و برپایی چادر مسافرتی برای مسافران هستند. در کل، شهر سرخرود با طبیعت زیبا و امکانات تفریحی ورزشی، یکی از مقاصد دلخواه گردشگران در شمال کشور می‌باشد.

جاذبه های دیدنی و امکانات ساحل سرخرود 3265847968746532

ارسال دیدگاه