معرفی روستای بونده در محمود آباد + جنگل بونده

14 تیر 1402
0 دیدگاه

روستای بونده، یکی از روستاهای زیبا و دیدنی در شهر محمودآباد واقع شده است. این روستا به خاطر جنگلی که در آن قرار دارد، شهرت یافته است و به نام “جنگل بونده” شناخته می‌شود. جنگل بونده، یکی از جاذبه‌های طبیعی استثنایی است که زیبایی خیره‌کننده‌ای به اطراف روستا می‌بخشد. در طول فصول سال، این جنگل سرسبز و زیباست و هوای پاک و تازه‌ای را به شما هدیه می‌دهد. در بین درختان سبز و بلند جنگل بونده، راه‌هایی پراز گل و بوته‌های آرامش‌بخش وجود دارد که شما را به سرزمینی از رویاها می‌برد.

روستای بونده در محمود آباد

روستای بونده، یکی از روستاهای شهر محمودآباد در استان مازندران واقع شده است. مساحت جنگل بونده حدود 8 هزار هکتار و طبق آمار آخرین سرشماری که انجام شده، جمعیت این روستا حدود ۵۷۴ نفر تخمین زده شده است که معادل ۱۳۳ خانوار می‌شود.فاصله بین روستای بونده و مرکز شهر محمودآباد حدود ۹ کیلومتر یا حدود ۱۶ دقیقه با خودرو است.از جاذبه‌های دیدنی روستای بونده در محمودآباد می‌توان به جنگل بونده، زمین‌های کشاورزی، آب بندان و تپه معروفی که در کنار جنگل وجود دارد، اشاره کرد. این جاذبه‌ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند و باعث شده‌اند روستای بونده یکی از مقصدهای محبوب برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت باشد. با بازدید از این جاذبه‌ها، می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت و آرامش فراوانی که در این منطقه وجود دارد، لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : معرفی 4 جاذبه بیث همتای شهرستان محمودآباد

پوشش درختان سبز اطراف جاده در جنگل روستای بونده 7788887777777

 

جنگل معروف روستای بونده در محمود آباد

دلیل اصلی سفر مسافران به روستای بونده، جنگل بونده است که در ابتدای همین روستا واقع شده است. این جنگل زیبا در میان روستای بونده و روستای شرفتی قرار دارد و اگر این جنگل‌ها را دنبال کنید، به جنگل خشت سر و جنگل اهلم خواهید رسید.درختانی که در جنگل بونده یافت می‌شوند شامل ممرز، درخت بلوط، گردو، ناردون، پلم، گزنا، انجیلی و سایر درختان می‌شود. این جنگل یکی از دو جنگل شهرستان محمودآباد است .متاسفانه، همانطور که در بالا اشاره شد، برخی افراد از مردم روستای بونده به قاچاق چوب جنگل این منطقه می‌پردازند و بدتر از همه، نظارت کافی برای جلوگیری از این نوع فعالیت‌ها وجود ندارد. این موضوع می‌تواند برای حفظ زیبایی و ارزش اکولوژیکی جنگل بونده مشکل‌هایی ایجاد کند.به همین دلیل، لازم است که اقداماتی جدی‌تر برای حفاظت از جنگل‌ها و محیط‌زیست این منطقه صورت گیرد تا زیبایی‌ها و منابع طبیعی آن برای نسل‌های آینده حفظ شود.

آدرس جنگل بونده در محمود آباد

در صورتی که از آمل یا محمودآباد به سمت جنگل بونده در محمودآباد می‌خواهید سفر کنید، ابتدا باید به خط آزادمون مراجعه کنید. برای رسیدن به جنگل بونده، از مرکز شهر محمودآباد عبور کرده و پس از میدان کاظمی به سمت جنگل ادامه دهید. از سمت آمل نیز قبل از میدان کاظمی به سمت جنگل بونده حرکت کنید.پس از ورود به خط آزادمون، از روستای آزادمون عبور کنید و به طرف یک جنگل هدایت می‌شوید که در واقع همان جنگل بونده است.

درختان جنگل زیبای روستای بونده 777666555444

ارسال دیدگاه