استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی | انواع + 11 کاربرد چمن مصنوعی

21 تیر 1402
0 دیدگاه
چمن مصنوعی در تراس 5675767687

محیط یک ویژگی غیرقابل حذف است. در فصل زمستان، رنگارنگی طبیعت کاهش می‌یابد و اگر می‌خواهید ویلای شمالی خود همیشه سبز و زنده باشد، ممکن است به خرید چمن مصنوعی برای ویلا فکر کنید. شاید با خودتان فکر کنید که در مناطقی مانند شمال که نیاز به چمن ندارند، کافی است با ما همراه باشید تا خودتان ببینید خرید چمن مصنوعی چه تأثیری برای ویلا دارد!

تزئین دکوراسیون داخلی با چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ویلا، با استفاده از دست انسان ساخته می‌شود. این نوع چمن، شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد، اما با استفاده از الیاف مصنوعی تولید می‌شود که شما می‌توانید اندازه آن را تعیین کنید. این الیاف مصنوعی، معمولاً از جنس پلی‌اتیلن (نوع متداول پلاستیک) ساخته شده‌اند. آنها بر روی یک پس‌زمینه بافته می‌شوند و در صورتی که رنگ پس‌زمینه قهوه‌ای باشد، به دلیل شباهت زیاد به خاک، چمن مصنوعی به طبیعت نزدیک و شبیه آن خواهد بود.

زیباسازی بخشی از فضای اداره با چمن مصنوعی 6557876788

انواع چمن مصنوعی 

  1. چمن ‌مصنوعی ورزشی: چمن مصنوعی ورزشی در گلف، تنیس، استادیوم‌ها، زمین فوتبال و راگبی استفاده می‌شود. همچنین در زمین‌های مینی فوتبال و مدارس نیز کاربرد دارد. ارتفاع و انتخاب چمن بسته به نوع ورزش متفاوت است. چمن مصنوعی ورزشی با ارتفاع بلند و ضخامت برای فوتبال مناسب است و افزودن پرکننده‌هایی مانند سیلیس و گرانول بهبود ضربه پذیری را فراهم می‌کند.
  2. چمن‌ مصنوعی تزئینی: چمن‌های مصنوعی تزئینی، با انواع مختلفی در بازار موجود هستند. این چمن‌ها به طور ظاهری شبیه به چمن طبیعی هستند و برای زیباسازی محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند. آنها در انواع مختلفی از جمله بهاره و پائیزه، تک بافت و دوبافت تولید می‌شوند. چمن‌های دوبافت از الیاف کمکی در کنار الیاف اصلی استفاده می‌کنند. ارتفاع نخ در این چمن‌ها بسته به نوع کاربرد متفاوت است.

چمن مصنوعی در تراس 5675767687

11 کاربرد چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی

  1. چمن ‌مصنوعی برای بالکن و تراس: استفاده از چمن مصنوعی برای زیباسازی تراس و بالکن از کاربردهای جالب آن است. با توجه به وجود فضای بالکن و تراس در بسیاری از آپارتمان‌ها، ایجاد طرح‌های خلاقانه در این محیط‌ها می‌تواند لذت بردن از یک محیط دلنشین را فراهم کند. در استفاده از چمن مصنوعی برای تراس، باید توجه کنید که داشتن شیب مناسب برای زمانی که آب از کف خارج می‌شود بسیار مهم است. در غیر این صورت، چمن مصنوعی ممکن است تحت تأثیر آب قرار گیرد و از بین برود. هنگام انتخاب چمن مصنوعی برای تراس، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که نرم و لطیف، دارای پرزهای بلند و تراکم بالا باشد. این امر به دلیل اینکه ممکن است در تراس با پاهای برهنه قدم بگذارید یا کودکان در آنجا بازی کنند، اهمیت دارد.علاوه بر این، استفاده از دیوار پوش سبز (گرین وال) و قلوه سنگ‌های درشت نیز می‌تواند به طراحی استثنایی در محیط بالکن و تراس شما کمک کند.
  2. چمن ‌مصنوعی برای حیاط: این نوع چمن می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای ایجاد یک باغ کوچک در حیاط منزل باشد. انتخاب چمن مصنوعی به عنوان جایگزینی برای چمن طبیعی، شما را از سر و صدای ماشین‌های چمن‌زنی و نگهداری آن بی‌نیاز می‌کند. طراحی و نصب چمن مصنوعی در حیاط و باغ، با پارامترهای مختلفی مرتبط است. طراحان محوطه‌سازی با توجه به مساحت و ابعاد حیاط، می‌توانند بهترین ایده‌ها را برای دکوراسیون داخلی ویلا به شما پیشنهاد دهند. همچنین می‌توانید با استفاده از سنگ یا واش بتن، حیاط خود را تزئین کنید و از چمن بین سنگی نیز استفاده کنید. چمن بین سنگی، نوعی چمن است که بین شیارهای سنگ قرار می‌گیرد.
  3. چمن مصنوعی برای زیر درختان و بوته ها: چمن مصنوعی برای زیر درختان و بوته‌ها در فضاهای شهری، ویلا و تالارها استفاده می‌شود. یکی از مزایای این نوع چمن این است که برای رشد نیازی به آفتاب ندارد و در محل‌های سایه دار زیر درختان نیز به صورت یکنواخت رشد می‌کند. در این روش، چمن مصنوعی در کنار مناطق مورد نظر قرار می‌گیرد و سپس طبق اندازه تنه درختان برش می‌خورد. برای زیبایی بیشتر، می‌توانید از عناصر تزئینی مانند سنگ ریزه‌های سفید در کنار تنه درختان و بوته‌ها استفاده کنید. نصب این نوع چمن نیاز به صاف‌سازی سطح باغچه و کاشتن علف هرز دارد. انواع چمن‌های مصنوعی تزیینی باغچه را می‌توانید برای این منظور استفاده کنید، اما توجه کنید که ارتفاع آن نباید زیاد باشد تا کار نظافت را سخت نکند.
  4. چمن‌ مصنوعی بین سنگ و موزاییک: شما می‌توانید از چمن مصنوعی برای زیباسازی اطراف سنگ فرش‌های خود استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
  5.  روی سطح مورد نظر، یک لایه مسطح از بتن ایجاد کنید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود.
  6. سنگ فرش‌ها را طبق طرح از پیش تعیین شده روی سطح بتنی قرار دهید و آنها را تثبیت کنید. این مرحله نیازمند تخصص است و میزان عمق مناسب بین سنگ‌ها و سطح بتن حدود ۱ تا ۲ سانتیمتر است. همچنین فاصله و عرض بین سنگ‌ها بستگی به سلیقه شما دارد. استفاده از عمق بیشتر شما را مجبور به استفاده از چمن مصنوعی با ارتفاع بیشتر می‌کند که هزینه بیشتری را نیز در پی دارد. به طور معمول، از چمن مصنوعی با ارتفاع ۲۵ میلیمتر برای بین سنگی استفاده می‌شود.
  7. چمن مصنوعی را مطابق با شیارهای بین سنگ‌ها برش داده و با استفاده از چسب ما بین سنگ‌ها قرار دهید. چمن باید همیشه حدود ۵ میلیمتر از سطح سنگ فرش بالاتر قرار بگیرد. چمن مصنوعی با ارتفاع ۲۵ میلیمتری لومیا از جمله بهترین گزینه‌ها در بازار چمن‌های مصنوعی برای نصب بین سنگی است.
  8. چمن مصنوعی برای تالار و باغ ها: چمن مصنوعی در تالارها می تواند فضایی دلنشین و سبز را ایجاد کند. این گزینه برای مناطقی که شرایط آب و هوایی مناسب برای رشد چمن طبیعی ندارند یا به منظور صرفه جویی در مصرف آب بسیار مناسب است. چمن مصنوعی ظاهری یکدست و زیبا دارد و در تمام فصول سال سبز و بهارنما خواهد بود. برای نصب چمن مصنوعی در تالارها، ابتدا باید خاک را صاف کرده و سطح را آماده کنید. سپس با استفاده از سیمان زیرسازی را انجام دهید تا نصب چمن مصنوعی راحت‌تر شود. توجه کنید که هر چقدر ارتفاع چمن مصنوعی بیشتر باشد، نظافت آن نیز دشوارتر خواهد بود. این به دلیل وجود الیاف بلند در چمن مصنوعی است که باعث میشود زباله های ریزتر به داخل الیاف فرو روند و نظافت آن دشوارتر شود.
  9. چمن مصنوعی برای دور استخر: استفاده از چمن مصنوعی در زیر استخرها در ویلاها می تواند فضایی سرسبز و زیبا را ایجاد کند. برای زیباسازی این منطقه، استفاده از چمن مصنوعی با پرز بلند و پر تراکم توصیه می شود. در صورت محدودیت بودجه، می توانید از چمن مصنوعی موکتی استفاده کنید، اما اگر تردد بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد، بهتر است از چمن مصنوعی پر تراکم و بلندتر استفاده کنید.
  10. چمن‌ مصنوعی برای روف گاردن: استفاده از چمن مصنوعی در روف گاردن بهترین و جذابترین ایده برای زیباسازی آن است. با استفاده از چمن مصنوعی، می توانید یک محیط سبز و دلنشین را برای مدت طولانی در روف گاردن خود ایجاد کنید. چمن مصنوعی را می توان به صورت تخت، بین سنگی و حتی نامنظم در روف گاردن نصب کرد.
  11. حیاط خلوت ویلا با چمن مصنوعی:در صورتی که محیط سازی ویلا شما اجازه استفاده از چمن مصنوعی را نمی‌دهد، می‌توانید این نوع چمن را در حیاط خلوت ویلا استفاده کنید.

استفاده از چمن مصنوعی در اطراف استخر 768799879

 

ارسال دیدگاه