شهرهای توریستی مازندران که شما را شگفت زده می‌کند!!

29 شهریور 1401
0 دیدگاه
شهرهای توریستی مازندران 84787646874867418

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

دشت های وسیع ، دریای تا بیکران آبی و جنگل های انبوه سرسبز تنها بخشی از زیبایی های استان مازندران است. مازندران با شهرستان های متعدد در صدر شهرهای توریستی و گردشگری سایر استان‌های ایران به حساب می آید.  در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 تا از مهم ‌ترین شهرهای توریستی مازندران بپردازیم و درباره جاذبه‌های گردشگری هر کدام از شهرها بیشتر حرف بزنیم.

 سرخرود

اولین شهر زیبا و توریستی مازندران که قصد معرفی آن را داریم، سرخرود است. سرخرود در صدر شهرهای توریستی قرار گرفته و به بهشت شهرهای شمال شناخته می شود . این شهر  با جاذبه های طبیعی فراوان ، در تمامی ماه‌ های سال،  میزبان تعداد زیادی توریست می باشد.  دسترسی آسان به ساحل دریای زیبای خزر ، تالاب های متعدد، پرندگان مهاجر کمیاب، جنگل‌های انبوه مازندران و پایتخت ، ایران تهران از علل محبوبیت سرخرود است.

سرخرود از شرق و غرب به شهر های توریستی و بزرگ استان مازندران فریدونکنار و محمودآباد قرار داشته و از جنوب سرخرود به شهرستان آمل منتهی می شود. سرخرود جزو شهرهای توریستی مازندران با جاذبه های طبیعی و گردشگری و برج ساحلی بی نظیر خود، افراد بسیاری برای خرید ویلا در سرخرود نیز جذب می شوند.

آب بندان سرخرود : این آب بندان که در مسیر آمل_ سرخرود واقع شده با چشم اندازی بسیار زیبای پارک جنگلی و پرندگان مهاجر منظره ای منحصر به فرد به وجود آورده است.

سد سنگی : سد سنگی در چاکسر همجوار دریا  دارای امکانات تفریحی دریایی از جمله جت اسکی ، قایق سواری بوده  و رستوران ، کافه  و اسب تالاب های زمستانی ، دامگاه های سنتی ، پرندگان وحشی و زیستگاه های پرندگان مهاجر از دیگر اماکن تفریحی این شهر محسوب می شود.

جنگل شیلات : جنگل شیلات از مکان های تفریحی برای مسافران و گردشگران است. این جنگل زیبا و تماشایی به دلیل واقع شدن در کنار دریا زیبایی خاصی را به نمایش گذاشته است.

تپه های باستانی در سرخرود: تمامی گستره ی شهر سرخرود، در منطقه جلگه ای ساحلی قرار گرفته است به همین بابت آن را به یکی از منحصربه فرد ترین شهرهای توریستی مازندران نیز تبدیل کرده است . رودخانه ی هراز در وسط شهر سرخرود قرار داشته و آن را به دو قسمت تقسیم می کند. شمال این قطب جدید گردشگری حاشیه خزر،  به تپه های ماسه ای و اراضی بایر و قسمتی از آن به ساختمان های ویلایی لوکس و آپارتمان های ساحلی جدید متصل است.

شهرهای توریستی مازندران 87468694896489686

جاذبه های تفریحی سرخرود

بازار سرخرود

رودخانه هراز و پارک های سرخرود

تالاب سرخ رود

بقعه مبارکه آقا سید عبدالمجید

ساری مرکز مازندران

دومین شهر توریستی که به عنوان مرکز استان مازندران  بوده ، ساری است . ساری از شهرهای شناخته شده  و بزرگ از شهرهای توریستی مازندران به حساب آمده  که جمعیت بسیاری را در خود جای داده است.  از نظر جغرافیایی در کوهپایه‌های رشته‌کوه البرز قرار دارد و دارای دو بخش کوهستانی و دشت است. موقعیت جغرافیایی این شهر موجب تنوع جاذبه‌های گردشگری این شهر در بین شهرهای شمالی ایران شده است.

_____________________________________________________________________________________________________________________

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

جاذبه‌های گردشگری شهر زیبای ساری

عمارت فاضلی

خانه (موزه) کلبادی

پارک جنگلی شهید زارع

چشمه‌های باداب سورت

پارک ملل ساری

حمام وزیری

امامزاده عباس

حیات وحش سمسکنده

برج رسکت

 

شهرهای توریستی مازندران4864768741687418574187

محمودآباد؛ بکر و زیبا

یکی دیگر از شهرهای توریستی مازندران  و یکی از بکرترین و در عین حال پرامکانات‌ترین شهرهای استان مازندران، محمود آباد است. محمودآباد شهری برای تمام فصول است. حتی اگر در شرجی‌ترین زمان ممکن که اواسط تابستان است به این شهر ساحلی بروید، آب‌تنی در دریای خزر روح و جان‌تان را سرزنده خواهد کرد. این شهر به علت آب‌وهوای ویژه‌ای که دارد، دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است. اگر شما هم تصمیم به خرید ویلا در مازندران دارید  خرید ویلا در محمودآباد بهترین گزینه نیز به شمار می آید.  ویلا های ساحلی با امکانات رفاهی و تفریحی بالا تمام آن چیزی است که می‌تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد.

جاذبه‌های گردشگری محمودآباد

روستای لاویج : روستای لاویج از ییلاق‌های دیدنی استان مازندران شهرستان محمودآباد است.  این روستا در دل جنگل قرار داشته  و با وجود آبشارهای متعدد  زیبایی خاصی را خلق کرده است.

روستای جنگلی اهلم: روستای اهلم در مسیر جاده محمودآباد به نور می باشد و از مرکز شهر محمود آباد حدود یازده کیلومتر فاصله دارد. یکی از اماکن دیدنی و زیبای روستای اهلم شهرستان محمودآباد که همیشه مورد استقبال تعداد بیشماری از مردم است جنگل اهلم می باشد که از منظره زیبا و سرسبزی برخوردار می باشد و برای کسانی که به جستجوی مکانی برای استراحت و تفریح می باشند و همچنین برای طبیعت دوستان بسیار مناسب است.

پارک جنگلی تشبندان

سواحل آبی دریای خزر

تالاب سرخرود

پارک های ساحلی شهر محمود آباد

آبشار آب پری

روستای بونده

پارک جنگلی طاهباز

 

فریدونکنار

فریدونکنار از شهرهای شناخته شده در بین شهر های شمالی است که به دلیل جاذبه های طبیعی بسیار زیاد نیز از شهرهای توریستی مازندران  نیز محسوب می شود.

این شهرستان ساحلی از غرب به شهرستان محمود آباد و از جنوب به شهرستان های بابل و آمل منتهی می شود. شهرستان فریدونکنار جزء شهرهای ساحلی استان مازندران بوده که 9 کیلومتر ساحل شنی را به خود اختصاص داده که به عنوان یکی از زیباترین سواحل شمالی کشور را دارا است . بسیاری از گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند، برای گردش خود به دنبال جاهای دیدنی فریدونکنار هستند تا بتوانند گردشی بسیار لذت بخش در این شهرستان را تجربه کنند. این شهر  به دلیل وجود ویلا های بسیار شیک و مدرن بهترین شهر برای خرید ویلا در فریدونکنار نیز به محسوب می شود.

_____________________________________________________________________________________________________________________

برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید

_____________________________________________________________________________________________________________________

جاذبه های دیدنی شهر فریدونکنار

تالاب فریدونکنار

تالاب لپو

پل تاریخی

بازار بزرگ ماهی فروشان

بازار فصلی پرندگان وحشی

باغ پرندگان (واقع در پارک لاله)

پارک جنگلی زاهدکلا و سوته

پارک ساحلی لاله

پل میلاد

سقاخانه تاریخی کریمکلا (اوکسر)

بازار هفتگی (شنبه بازار)

ساختمان قدیمی شهرداری و ساختمان فعلی شورای شهر

امامزاده سید محمد

امامزاده قاسم کاردگر محله

پارک جزیره

شهرهای توریستی مازندران 4187416874187418741768

بابلسر

یکی از زیباترین مناطق استان مازندران، شهر بسیار زیبای بابلسر است.  بابلسر یکی از شهرهای اعجاب‌انگیز استان مازندران است که زیبایی محصورکننده‌ای دارد.

این شهر  از نظر جغرافیا در بهترین منطقه قرار داشته همین موضوع منجر به ایجاد آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای در این شهر و همچنین موجب محبوبیت بابلسر در بین گردشگران شده است . بابلسر از شهرهای توریستی مازندران با وجود شهرک های شناخته شده ای چون شهرک خزرشهر افراد زیادی را برای خرید ویلا در بابلسر ترغیب می نماید.

 مکان های دیدنی بابلسر

بابلرود و پل معلق زیبای بابلسر

اسکله ساحلی

منطقه ساحلی میرود (بهمنمیر)

روستای گالشکلا

تالاب عزیزک

کوهی خیل

سد لاستیکی عرب خیل

برج قدیمی ساعت

مدرسه نرجس

میدان مجسمه

کلام آخر

استان مازندران با جاذبه های گردشگری بسیار فراوان مملو از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و است. در این مطلب ما سعی کردیم به معرفی شهرهای توریستی مازندران نیز بپردازیم  تا با اجاره ویلا درمازندران یا خرید ویلا در این شهر های بسیار زیبا نیز اوقات بسیار خوبی را درکنار عزیزانتان سپری نمایید. مشاور املاک صدرنژاد با کارشناسان مجرب می توانند شما را در خرید یا اجاره ویلا در این شهر های مهم و استان مازندران نیز کمک در این امر مهم راهنمای شما باشند.

ارسال دیدگاه