8 نکته طلایی که باید در زمان خرید زمین بدانید

30 مهر 1401
0 دیدگاه
خرید زمین 466798989

خرید زمین در شمال، نوعی سرمایه‌گذاری است که افراد بنابر خواسته خود و انتظاراتی که از یک سرمایه‌گذاری معقول دارند، ممکن است به این گزینه بیندیشند و بخواهند آن را به عنوان یک روش امن برگزینند.

خطه شمال به دلیل آب و هوای بسیار مطبوع و زمین های حاصلخیز، زمین هایی با کاربری های متنوع برای خریداران وجود دارد. خریدزمین با کاربری کشاورزی ، خریدزمین با کاربری مسکونی و خرید زمین با کاربری تجاری. به همین بابت خرید زمین در شمال  ممکن است با اهداف مختلفی صورت بگیرد. اگر می‌خواهید زمین در شمال را به هدف اینکه ویلای رویاییتان را بسازید ، قاعدتا باید زمینی متفاوت از یک کاربری دیگر و یا زمین مخصوص برای کشت و زرع انتخاب کنید.

اگر قصد خریدزمین درشمال را دارید در ادامه با ما همراه باشید  تا با نکاتی که باید در این زمینه بدانید رابرای شما نیز اشاره نماییم.

۱هدفتان را از خرید زمین در شمال مشخص کنید

شما باید قبل از خریدزمین درشمال کاملا هدف خود را مشخص کرده‌باشید. شما با خریدزمین باید بدانید که این زمین مناسب انواع ویلا در مازندران است یا خیر و برای اینکه یکی از بهترین ویلاهای مازندران را داشته باشید، به سراغ زمینی مناسب آمده‌اید یا نه. غالبا یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه خریدزمین در  بابلسر یا فریدونکنار است. از سوی دیگر ممکن است هدف شما از خرید زمین درشمال، اجاره آن باشد و یا بخواهید در آن به زراعت بپردازید. تمام این موارد تبعات متفاوتی در پی خواهند داشت. بنابراین بهتر است هدف شما کاملا واضح باشد.

 

خرید زمین 9648976877987967496749

۲مشخص کردن بودجه مورد نظر برای خرید زمین در شمال

زمانی که اقدام به هر نوع سرمایه‌گذاری می‌کنید، بودجه شما باید از قبل کاملا معین باشد و بر اساس آن اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید کنید. نباید به موارد واهی و خیالی در این رابطه دل خوش کنید، بلکه باید کاملا منطقی، داشته‌ها و سرمایه خود را بپذیرید سپس از طریق افراد آگاه ببینید که با این میزان از بودجه، سرمایه‌گذاری در کدام زمین در شمال برای شما بهتر است.

۳مشخص کردن منطقه زمین

در زمان خرید زمین درشمال، منطقه زمین از اهمیت به سزایی برخوردار است. قیمت زمین در شمال، بسته به نوع منطقه متفاوت است و از طرفی، هر منطقه برای نوعی از کاربری ویژه است. برای مثال اگر به دنبال یک منطقه توریستی و گردشگری هستید، می‌توانید به سمت خرید ویلا در سرخرود و یا خرید از  برج های ساحلی  سرخرود بروید و از این نظر مطمئن باشید که با توجه به اقتصاد گردشگری این منطقه، روز به روز به ارزش زمین خریداری شده افزوده خواهد شد.

از طرفی، اینکه شما در کدام یک از مناطق شمال زمین را خریداری می‌کنید، در آینده تاثیر به سزایی در فروش نیز خواهد داشت.

۴دقت به سند زمین

یکی از مواردی که اگر در زمان خرید ویلاهای شمال و زمین درشمال به آن دقت نکنید و از صحت و سلامت آن مطمئن نشوید، عواقب بسیاری گریبانگیر شما خواهد شد، بررسی‌های مربوط به سند زمین است. موارد مربوط به سند زمین در شمال به حدی حیاتی است که هر گونه بی دقتی در این مورد، ممکن است تمام سرمایه شما را به هدر بدهد.

اقدام مستقل به خرید زمین درشمال، یعنی بدون مشورت از افراد آگاه و فعال، غالبا با این گونه دردسرها همراه خواهد بود، به گونه‌ای که ممکن است یک ویلا در شمال خریداری کنید ولی هیچوقت خودتان صاحب آن نشوید.

۵بررسی همسایگی‌های زمین در شمال

همسایگی زمین همیشه از موارد قابل توجه است، فرقی ندارد این زمین درشمال است یا در هر منطقه دیگری، ما همیشه به دنبال بررسی همسایگی‌های زمین هستیم. همسایگی زمین در شمال به چه معناست؟ این مسئله به این معنی است که محله مورد نظر دقیقا در چه وضعیتی قرار دارد. از نظر دسترسی‌ها و نزدیک بودن به مراکز مهم مثل مراکز تجاری، رفاهی، خدماتی و درمانی موقعیت زمین را کاملا از نظر می‌گذرانیم. اگر زمین مورد نظر را برای ساخت ویلا در شمال خریداری می‌کنیم، به مواردی مثل نحوه طراحی محله، پرداختن به جزئیات، غنای حسی، میزان حس تعلق افراد به مجموعه، میزان جرم خیزی محله، نحوه دسترسی به کاربری‌های آموزشی و … توجه کرده سپس به خرید زمین در شمال اقدام می‌کنیم.

خرید زمین 468468748741687468

۶بررسی حقوقی مسائل زمین در شمال

دانستن  قوانین و مقررات خرید زمین سبب شده تا شما یک  بهترین انتخاب را داشته باشید. برخی از این قوانین عبارتند از:

  • اولین قدم در زمان خریدزمین، انتخاب مشاور املاک معتبر و متخصص است شما با مشاوره گرفتن از یک مشاور املاک حرفه ای می توانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید.
  •  به طور حتم برای از افراد و سازمان های حقوقی اقدام به خرید زمین کنید.
  • قبل از قرار داد، سند زمین را مطالعه و کد رهگیری آن را استعلام نمایید.

در رابطه با مسائل حقوقی زمین، دقت کنید که زمین مورد نظر در ضمانت وام و یا هر ضمانت دیگری نباشد، از سوی دیگر مسئله تعدد مالکین در ادامه ممکن است باعث دردسر شما شود.

۷مشخص کردن کاربری زمین در شمال

مشخص کردن هدفتان از خرید زمین  از موارد بسیار مهم است چراکه این مورد موارد بسیاری را تعیین می‌کند. مواردی از قبیل منطقه جغرافیایی زمین، همسایگی‌های زمین، متراژ زمین، قیمت آن و سود دهی زمین در آینده.

برای مثال شما نمی‌توانید از یک زمین که جان می‌دهد در آن یک مرکز تجاری عالی ساخت، توقع یک ویلا در شمال را داشته باشید و یا برعکس! از طرفی برخی از زمین‌ها فقط به دلیل حاصل‌خیز بودن خود، مورد توجه هستند و باید معین کنید که می‌خواهید به چه نوع کشتی در این زمین‌ها بپردازید. در هر صورت تعیین کاربری زمین بسیار مهم است. مثلا برای ساخت برج ساحلی، بهترین تصمیم در این رابطه خرید زمین در سرخرود است.

8مشورت با مشاورین املاک معتبر

و اما مثل همیشه بزرگترین توصیه ما به شما، در ارتباط بودن با یک مشاور املاک مجرب و معتبر در زمینه خرید ویلا و زمین در شمال است. زمانی که شما در کنار یک فرد متخصص در این زمینه می ‌ایستید، دیگر دغدغه و نگرانی در رابطه با موارد فوق را نخواهید داشت. به همین منظور قبل از اقدام به خرید زمین در شمال، از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین املاک مهندس صدرنژاد در ارتباط باشید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

 

ارسال دیدگاه