15 حقیقت شگفت انگیز در مورد کفپوش‌بامبو

10 آبان 1401
0 دیدگاه
کفپوش‌بامبو 896969

به دنبال بهترین کفپوش برای ویلای مازندارن خود هستید؟  از نظر مهندسان چه نوع کفپوشی می تواند رطوبت بالای آب و هوای شمال را تحمل نماید؟ چه کفپوشی برای ویلا ساحلی مناسب است؟ پاسخ ما کفپوش‌بامبو است.

کفپوش‌های بامبو از کفپوش های پرطرفداری است در چند سال گذشته به خصوص در ویلاهای مازندران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این فقط به این دلیل نیست که از نظر ظاهری جایگزین خوبی برای چوب‌های سخت کلاسیک مانند بلوط یا افرا می باشند. به این دلیل که آن ها حدود 2 تا 3 برابر سخت تر و بادوام تر  از سایر کفپوش های چوبی هستند. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با نکاتی مهم راجع به این کفپوش و همچنین تفاوت آن را با کفپوش چوبی آشنا کنیم.  پس با ما همراه باشید.

کفپوش‌بامبو 989696

چند نوع کفپوش‌بامبو موجود است؟

کفپوش بامبو در سه ساختار مختلف افقی، عمودی و با بافت درشت موجود است.

بامبو با رگه های افقی

نوارهای بامبو به صورت افقی به هم چسبانده شده اند تا تخته کف را تشکیل دهند. در این نوع  سطح کف ویلا ، پهن تر به نظر می رسد. به همین بابت این نوع کفپوش بامبو متناسب فضاهای کوچک نیز می باشند.

بامبو بارگه های عمودی

نوارهای بامبو به صورت عمودی به هم چسبانده شده اند تا تخته کف را تشکیل دهند. در این نوع کفپوش، رگه های بامبو بیشتر مشهود است و بیشتر متناسب با فضاهای طویل نیز می باشد.

۳کفپوش های بامبو با بافت درشت

  1. کفپوش‌بامبو مهندسی شده :

مدل های مهندسی شده  با انواع طبیعی کفپوش های بامبو متفاوت هستند. در این مدل،کفپوش ها عیب و ایراد های انواع طبیعی برطرف شود . در حقیقت کفپوش های بامبو یک لایه ای هستند . اما کفپوش های مهندسی شده  از چندلایه تشکیل شده اند همین امر سبب شده تا آسیب پذیری آن در برابر رطوبت تا اندازه زیادی برطرف شود.

مزایای کفپوش‌بامبو در ویلای مازندران

سازگاری با محیط زیست ، هزینه و نگه داری کمتر به نسبت کفپوش های دیگر ، مقاومت و انعطاف پذیری بالا در برابر رطوبت آب و هوای شمال به خصوص سرخرود ، ایده آل برای ویلای مازندران و ویلای سرخرود نیز می باشد. اما مزیت و ویژگی های مثبت این کفپوش به این موارد ختم نمی شود . هنگامی که این 15 حقیقت شگفت‌انگیز در مورد کفپوش بامبو را یاد گرفتید، شرط می‌بندیم که آن را در ویلا خود نیز نصب کنید!

کفپوش‌بامبو مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. با قابلیت ترمیم می توانند این امکان را برای شما فراهم بیاورند که در هر نقطه از کفپوش که دچار مشکل شود تعویض و یا ترمیم شود.÷
  2. اگر قصد خرید کفپوش با عمر طولانی دارید ما به شما بامبو را پیشنهاد می دهیم چراکه تا سال های زیاد می توانید آن را مثل روز اول زیبا ببینید .
  3. چوب های بامبو می توانند خیلی راحت تمیز شوندو نیاز به مواد شوینده نیز ندارند ؛ حتی سخت ترین لک ها با پارچه خیس پاک می شوند.
  4. نصب پنل های بامبو نیز بسیار راحت می باشد.
  5. ظاهری طبیعی چوبی این کفپوش زیبایی بی نظیری را به خانه شما می بخشد .
  6. مواد کفپوش سازگار با محیط زیست و کاملا تجدید پذیر هستند
  7. مواد کفپوش ارزان قیمت هستندوبه نسبت کفپوش های چوبی مقرون به صرفه می باشند.
  8. سخت تر و بادوام تر از کفپوش های چوبی
  9. موجود در انواع سبک و رنگ این فرصت رامی دهد که آن را با دکوراسیون داخلی خود هماهنگ کنید
  10. به راحتی و سریع قابل نصب میباشد
  11. قابل استفاده با گرمایش از کف
  12. قابل نصب در مناطقی که دما و رطوبت متغیر است
  13. محصول بسیار پایدار
  14. نسبت به کفپوش های چوبی مقاومت بالاتری در برابر رطوبت دارد
  15. مراقبت آسان

اما تفاوت کفپوش چوبی و بامبو :

اگر قصد خرید کفپوش خانه را دارید و بین دو راهی خریدکفپوش بامبو و چوبی قرار دارید ما در ادامه مطلب تصمیم داریم تا شما را از تفاوت های این دو نوع متریال نیز آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

  • طرح های کفپوشی های چوب بیشتر از بامبو است.
  • اگر به دنبال کفپوش ارزان قیمت هستید بامبو انتخابی مناسب تر است.
  • اگر کفپوش را برای مکانی پر رفت و آمد می خواهید ، کفپوش چوبی گزینه بهتری است؛ چراکه چوب مقاومت بیشتری به نسب با چوب های بامبو دارد.
  • بامبو و چوب هر دوسازگار با محیط زیست بوده و قابل تجدید پذیر اما از آن جهت که درخت بامبو رشد بیشتری دارد کمتر به محیط طبیعی نیز آسیب وارد می کند .

کفپوش‌بامبو 986896

چه چیزی کفپوش‌بامبو را دوستدار محیط زیست می کند؟

بامبو یک علف است که بسیار سریعتر از چوب رشد می کند، بنابراین آن را به یک ماده بسیار تجدید پذیر تبدیل می کند. بامبو را می توان هر 5 سال یک بار برداشت کرد در حالی که برای اکثر چوب ها 20-30 سال است. پس از کشت نیازی به کاشت مجدد نیست زیرا ریشه آن دست نخورده باقی می ماند به این معنی که به رشد خود ادامه می دهد.

در آخر

در پایان باید بدانید که کفپوش‌بامبو در حال تبدیل شدن به یک جایگزین محبوب برای کفپوش های چوبی سنتی در مازندران  است. زیرا شباهت های فیزیکی به چوب های سخت دارد اما بادوام تر، سازگار با محیط زیست و پایدار است. بامبو چوب نیست، علف بومی چین است که به صورت نوار یا رشته بریده می شود، خشک می شود و به شکل تخته های کف ماشینی می شود. این در انواع سبک‌ها، رنگ‌ها و پرداخت‌ها موجود است و از آنجایی که از لحاظ ابعادی مواد کف‌پوش پایدار است، می‌توان آن را روی یک لایه زیرین شناور کرد، با گرمایش از کف استفاده کرد و در مناطقی که رطوبت و دما به‌طور قابل توجهی در نوسان است نصب کرد.

ارسال دیدگاه