خانه پایدار در ویلاهای مازندران راجدی بگیرید!!

11 آبان 1401
0 دیدگاه
خانه پایدار 645846

خانه پایدار چیست ؟ چه چیزی یک خانه را دوستدار محیط زیست می کند؟چرا باید ویلای پایدار درمازندران انتخاب کنیم؟ چه چیزی یک خانه را دوستدار محیط زیست می کند؟ خانه‌های سازگار با محیط زیست که به عنوان خانه‌های سبز یا معماری سبز شناخته می شوند در واقع  با مواد و طرح‌های کم مصرف و سازگار با محیط‌زیست ساخته می‌شوند. طراحی خانه سبز به حفظ سلامت ساکنان خانه و جلوگیری از آلودگی و نابودی محیطی کمک می نماید.

نکاتی که سبب می‌شود تا ویلا در مازندران دوستدار محیط زیست شود چست ؟

  • انتخاب محل درست ویلا

در معماری پایدار، جهت گیری ویلا به درستی انجام  می شود. به طوریکه شما در طول شبانه روز در این نوع خانه ها نیاز کمتری به روشن کردن چراغ پیدا می‌کنید و بیشتر اوقات روز از نور طبیعی بهره می‌برید. اگر انتخاب شما ویلا جنگلی در مازندران است. با جهت گیری مناسب درخانه پایدار این امکان را برای شما نیز فراهم می آورد که درختان برگریز بالغ از خانه شما در برابر گرما در تابستان محافظت کنند و در زمستان پس از ریزش برگ ها، گرمای طبیعی خورشید را وارد می کند.

  • طراحی خانه

خانه پایدار ، می‌توانند بر اساس شرایط آب و هوایی به اشکال مختلف طراحی شوند. سازگاری سازه با محیط اطراف بسیار مهم است که از اهداف اصلی در طراحی معمار سبز نیز محسوب می شود.  به خصوص ویلاهای مازندران که باید با بستر سبز اطراف خود هماهنگ باشند و آن را مخدوش نکنند.

  • ملاحظات سقف

سقف خانه پایدار و دوستدار محیط زیست هستند، اهمیت بالایی دارد. انواع سقف‌هایی که در ساختمان‌های پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرند به شرح زیر است:

  • سقف‌های سبز یا زنده انتخاب‌های خوبی هستند. دلیل اینکه این سقف‌ها مناسب هستند این است که عایق‌های خوبی هستند و به دلیل رشد و پرورش گیاهان باعث پاکیزه شدن هوا و سرزندگی محیط می‌شوند.
  • سقف‌های چوبی زونا یا سقف‌های تخته‌ای که بسیار با محیط زیست سازگارند اما قیمت بالایی دارند.
  • استفاده از مواد بازیافتی در ساخت سقف‌ها مثل پلاستیک‌های بازیافت شده که باعث کاهش تولید زباله می‌شوند و هزینه کمتری هم دارند.
  • عایق

عایق بندی از نکات مهم در ساختمان‌های سبز و پایدار است. اگر می خواهید ردپای کربن خود را کاهش دهید، به عایق کاری خود توجه زیادی داشته باشید. نصب نوع مناسب عایق در طول ساخت جدید به جای تعویض آن پس از اتمام ساخت، بسیار ساده تر است. عایق از خروج گرما در زمستان جلوگیری می کند و در تابستان خانه را خنک نگه می دارد و به برق کمتری نیاز دارد. همچنین زندگی در آن بسیار راحت تر است، زیرا نقاط سرد را به حداقل می رساند.

  • مصالح ساختمانی
  • بهره وری انرژی می تواند حتی قبل از اینکه به خانه جدید خود نقل مکان کنید شروع شود. موادی را انتخاب کنید که دارای اجزای بازیافتی هستند، به طور طبیعی عایق هستند، به طور پایدار برداشت شده یا ایجاد شده اند یا زیست تخریب پذیر هستند.

خانه پایدار 6569569

15 ویژگی خانه پایدار در ویلاهای مازندران

  • روشنایی کم مصرف

با راه حل های روشنایی دارای گواهینامه انرژی هوشمند ، مانند لامپ ها، وسایل، پنکه های سقفی و چراغ های تزئینی، در مصرف انرژی (و پول) صرفه جویی کنید.

  • تهویه مطبوع کم مصرف

درخانه پایدار برخی از واحدهای تهویه مطبوع دارای تنظیمات صرفه جویی در انرژی هستند، به این معنی که پس از خنک شدن فضای شما، کمپرسور و فن دستگاه خاموش می شوند. همچنین بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع مرکزی دارای گواهینامه ENERGY STAR® وجود دارد که حتی می توانید برخی از آنها را از راه دور کنترل کنید.

  • عایق و پنجره های چندجداره

عایق دیوار ها و پنجره ها از نکات بسیار مهمی ایت که در خانه پایدار نیز رعایت می شود . زجمله آنها عایق سلولزی دمیده شده، که بر پایه چوب یا کاغذ است، یک انتخاب رایج سازگار با محیط زیست است. پنجره های دو جداره دارای دو لایه شیشه ای هستند که محافظت بیشتری بین خانه و عناصر بیرونی ایجاد می کند. پنجره های دوجداره  با موادی پوشانده شده اند که میزان انرژی از دست رفته از طریق شیشه را کاهش می دهد.

  • لوازم خانگی هوشمند

نصب وسایل هوشمند ، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، خشک کن و تهویه مطبوع را در نظر بگیرید.

  • سیستم تهویه هوای تازه

وزارت انرژی سه نوع استراتژی اصلی تهویه را مشخص می کند: طبیعی، نقطه ای و کل خانه. تهویه طبیعی و هوای تازه به معنای باز کردن درها و پنجره ها است، اما همیشه قسمت های مختلف خانه را به یک اندازه گرم یا خنک نمی کند. تهویه نقطه ای شامل استفاده از فن های خروجی است و تهویه کل خانه تهویه کنترل شده ای را در کل خانه از طریق فن ها یا سیستم های کانالی ارائه می دهد.

  • برداشت و بازیافت آب باران
  •   آب باران را می توان به صورت غیرفعال جمع آوری و برای مصارف غیر شرب در خانه، از جمله لباسشویی، توالت، و آبیاری باغ و چمن، فیلتر کرد.
  • پمپ های حرارتی برای گرم کردن و خنک کردن خانه

پمپ های حرارتی جایگزینی سازگار با محیط زیست برای کوره ها و دستگاه های تهویه مطبوع هستند. زیرا به جای تولید گرما، گرما را جابجا می کنند. پمپ های حرارتی این پتانسیل را دارند که گرمایش و سرمایش معادل یک چهارم هزینه وسایل معمولی را تامین کنند.

ارسال دیدگاه