سبک های محبوب دکوراسیون‌داخلی ویلاهای مازندران !!

22 آبان 1401
0 دیدگاه
دکوراسیون‌داخلی 356858

دکوراسیون‌داخلی  انتخاب زیباترین سبک برای  ویلا  از مهم ترین اصول  در انوع ویلاهای مازندران نیز محسوب می شود . به جرات می توان گفت که شکوه بخش یک ویلا دکوراسیون داخلی آن می باشد. چرا که علاوه بر پاکیزگی و نظافت منزل که موجب برقراری آرامش می شود ، دکوراسیون و چیدمان داخلی ویلا نیز مورد توجه همه قرار می گیرد. همه افراد دوست دارند بعد از گذراندن یک روز سخت و پر مشغله در بیرون به خانه ای دلنشین  و پر از آرامش برگردند. سبک های دکوراسیون انواع مختلفی دارند که هر کدام بیانگر احساسات و افکار صاحب  می باشند . هر سبکی از مدرن گرفته تا کلاسیک مورد پسند تمامی افراد می باشند .دکوراسیون داخلی  از مسائل حائز اهمیت در ویلاهای مازندران بوده که اگر به درستی با دقت خاصی انتخاب شود و هماهنگی و هارمونی را با محیط اطراف نیز به وجود می آورد .

دکوراسیون‌داخلی 6565848

دکوراسیون‌داخلی ویلا در مازندران را چگونه انتخاب نماییم؟

  1. عناصر تزئینی دکوراسیون‌داخلی به سبک ساحل

از آنجا که بیشتر شهر های مازندران ساحلی بوده  و فاصله نسبتا اندکی با دریا داشته سعی کنید وبرای خرید ویلا ساحلی نیز اقدام کرده اید سعی کنید دکوراسیون‌داخلی ویلا خود را بر اساس المان و  از عناصر و رنگ  مطابق با ساحل دریا نیز بی شتر استفاده نمایید. در ادامه ما به شما کمک می کنیم که ویلا ساحلی خود را خودتان به صحیحی ترین روش ممکن نیز بچینید.

 فضای باز و نور زیاد

نور طبیعی برای زیبایی شناسی ساحلی ضروری است. بسیاری از پنجره‌های بزرگ، درهای شیشه‌ای کشویی و نورگیر به شما این امکان را می‌دهند که در بیشتر ساعات روز فضای خود را با تابش نور واقعی خورشید تزئین کنید. درب‌های شیشه‌ای داخلی به شما این امکان را می‌دهند تا کمی حریم خصوصی داشته باشید، در حالی که همچنان به پلان طبقه باز مدرن و با نور خوب وام می‌دهید. اگر نور طبیعی در خانه شما زیاد نیست، این فرصت را دارید که از دکوری کاربردی با لامپ های رنگارنگ و چراغ های شیک و مدرن استفاده کنید.

 استفاده از رنگ هایی خاص چون

آبی ممکن است رنگ اقیانوس باشد، اما به راحتی می تواند احساس آرامشی را که با سبک ساحلی خود دنبال می کنید، تحت تأثیر قرار دهد. به جای آن، از یک پالت رنگی ملایم، سفید، طبیعی یا خنثی برای دیوارهای خود استفاده کنید و با دکوراسیون خود رنگ‌هایی را به همراه بیاورید. رنگ سفید همچنین به بازتاب نور طبیعی کمک می کند و اتاق شما را با درخشندگی روشن و شادی می بخشد.

 استفاده از مبل های ساده

مبلمان حصیری دیوار به دیوار در مقابل دیوارهای پاستلی رنگ ساحلی است، اما کمی قدیمی است. برای ظاهری مدرن، به قطعات ساده با خطوط صاف و تمیز بچسبید. طراحی های داخلی دریایی قرار است احساس گرما، آرامش و شادی داشته باشند. از جنگل‌های تاریک زیبا دوری نکنید. در نهایت، کشتی‌ها و قایق‌های بادبانی از این ساخته شده‌اند. کاناپه ها، صندلی ها و تخت ها باید هدفمند باشند، اما مهمتر از همه، راحتی است.

الیاف و بافت های ارگانیک

مبل چرمی خود را به ساحل نیاورید. ویژگی‌های کلیدی دکور دریایی عبارتند از کتانی راه راه نرم، پنبه و موسلین و همچنین قطعات برجسته اقیانوسی مانند چرخ‌های کشتی، پاروهای پارویی و طناب‌های جوت. از خلاقیت نترسید و بافت های خود را با فرش های دلپذیر، پرده های شفاف روان و سبدهای بافته شده ترکیب کنید.

وجود حصیرهای بافته شده ، چوب های طبیعی ، صدف ، حلزون ، فانوس ها و عناصر تزئین شده با این جزئیات یادآور فضای ساحلی است. اگر جایی در خانه شما شیشه وجود دارد ، آن را به رنگ آب رنگ آمیزی کنید یا اگر در خانه خود نقاشی دارید قاب آن را با انواع صدف تزئین کنید. به طور خلاصه ، سعی کنید جزئیات ساحل را به خانه ی خود بیاورید.

سبک مینیمال در دکوراسیون‌داخلی

طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و اما افراطی تر . این سبک  شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و مرتب است. ویژگی آن سادگی، خطوط تمیز، و پالت تک رنگ با سایه های متعدد است . امروزه سبک مینیمال  از پرطرفدار ترین سبک ها برای دکوراسیون داخلی ویلا به حساب می آید .. در سبک مینیمال هرچیزی که برای فضا و دکوراسیون داخلی ویلا اضافه است حذف می شود . در مقابل این سبک بیانگر این است که سادگی و فضای خالی ویلا خودنمایی کند .اصولا در این سبک از رنگ سیاه و سفید یا کرم بیشتر استفاده می شود . تمامی وسایل و اجزا ساده و دل نشین می باشند همچنین در سبک مینیمال از خطوطی بسیار صاف استفاده می شود .

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون‌داخلی

سبک مدیترانه ای از ویژگی های مهم این معماری دوستی با طبیعت است. خانه های مدیترانه ای با پنجره ها و درهای بزرگی که رو به پاسیو، تراس یا بالکن دارند، به گونه ای طراحی شده اند که با محیط طبیعی خود تلفیق شوند و با محیط اطراف به راحتی در ارتباط باشند. تن های روشن و گرم در طرح رنگ و همچنین استفاده گسترده از مواد طبیعی مانند سرامیک، چوب، آهن فرفورژه و پنبه. طراحی ترکیبی از جسارت، سادگی و راحتی است. بنابراین می توان از آن در طراحی ویلا های مازندران  استفاده کرد. اگر می خواهید خانه خود را با عاشقانه های آفتابی اسپانیا، فراوانی رنگ های گرم ایتالیا، طراوت دریایی یونان و ادویه های مراکش پر کنید، دکوراسیون به سبک مدیترانه ای مطمئناً تجسم همه موارد فوق خواهد بود.

افرادی که به  دنبال ویلایی معمولی و در عین حال شیک هستند بهترین انتخاب برای آنها ویلا به سبک مدیترانه ای می باشد .

سبک کلاسیک و زیبایی های آن

دکوراسیون کلاسیک در واقع یک نوع دیزاین به سبک سنتی _غربی است که تغییراتی مطابق زمان حال در آن صورت گرفته است . در دکوراسیون کلاسیک تمامی اجزا در هماهنگی دقیق و با نظم مشخص انتخاب شده و چیدمان می شوند . تقارن و هندسه مشخص ، نظم و فاصله اصولی ، رنگ و نقش های خاص و مطرح و همچنین استفاده از بهترین متریال و با کیفیت بالا ، همگی بر گرفته شده از طبیعت مانند چوب ، صدف ، عاج  ، سنگ مرمر و … از دیگر المان های جذاب و ستودنی سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی می باشند .

دکوراسیون‌داخلی 65685

ویژگی های سبک کلاسیک را بشناسید

  • نظم در تمامی اجزا
  • تقارن در چیدمان
  • منبت وکنده  کاری در مبلمان
  • استفاده از مبلمان های کلاسیک و بزرگ
  • دیوار کوب های شاخص
  • استفاده از رنگ های قرمز ، قهوه ای ، کرم ، استخوانی ، طلایی در این سبک
  • اکسسوری های لوکس و آنتیک
  • استفاده از مجسمه های بزرگ و زیبا
  • به کاری گیری مصالح با کیفیت و ارزشمند

برای استفاده از سبک کلاسیک نیاز به فضای بزرگ در ویلا خواهید داشت چرا که در این سبک تمامی وسایل لوکس و بزرگ می باشند . برای جلوه بیشتر این سبک در ویلای خود ابتدا متراژ و فضای در اختیار را حتما در نظر بگیرید .

این سبک برگرفته از قدیم و سنت می باشد . تمامی اجزای اجرا شده در این سبک از دکوراسیون بیانگر زیبایی ها می باشد . شما با انتخاب سبک کلاسیک به این موضوع پی خواهید برد که در این سبک جنس وسیله ها چوبی می باشند یا حداقل ۷۰ درصد اجزا از جنس چوب هستند .

سبک های تلفیقی در دکوراسیون ویلای مازندران

در این روش سبک های سنتی و مدرن با هم تلفیق شده و شکل جالبی به خود می گیرد. این سبک ها نیز یکی از همه پسندترین انواع دکوراسیون داخلی به شمار می رود. در این روش می توان قسمتی از ویلا را به سبک سنتی آراسته نمود و در مقابل در قسمت دیگر از فضا مدرنیته عمل کرد. حتی در صورت کم بودن فضا می توان تنها یکی از دیوارها را به این مورد اختصاص داد تا تلفیق این دو روش حفظ شود. می توان گفت این روش نیاز هر دو دیزاینر ها را برطرف می کند. عموما در این سبک ها هیچ نظمی رعایت نمی شود و سعی شده است تا تفاوت دو سبک رعایت شده و بیشتر به چشم بیاید.

کلام آخر

معماران نقش مهمی در ایجاد محیط های سالم، کاربردی و زیبایی شناختی دارند. اهمیت طراحی داخلی صحیح نشان‌دهنده ادامه طبیعی همان امتیاز است که در سال‌های اخیر برجسته شده است، از قرنطینه و دغدغه های روزمره که بسیاری از مردم را مجبور به ماندن در داخل خانه برای مدت زمان طولانی گرفته تا افزایش کار از راه دور سببب شده تا افراد به ویلا های مازندران خود روی بیاورند . به همین دلیل مهم است که دکوراسیون داخلی فضای ویلاچه حسی را القا می نماید. به همین بابت ما در این مبحت سعی کردیم تا شما را تنها با بخشی از  سبک دکوراسیون‌داخلی در ویلا های مازندران نیز اشنا کنیم .

ارسال دیدگاه