قوانین خرید زمین که قبل از خرید باید از آن‌ها آگاه باشید !!

24 آبان 1401
0 دیدگاه
قوانین خرید زمین 655695

آیا از قوانین خرید زمین در مازندران باخبر هستید؟ هیچ چیز مانند هیجان قدم زدن در زمین، تنفس در هوای تازه و برنامه ریزی برای آینده نیست. من از تجربه شخصی می توانم به شما بگویم که ساختن خانه یدر قطعه زمینی که مالک آن هستید یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال لذت بخش ترین تجربیاتی است که یک فرد می تواند داشته باشد. سرمایه گذاری در زمین یک قدم بزرگ است. بنابراین قبل از خرید زمین، در نظر گرفتن دقیق نکات زیر به شما کمک می کند تا بهترین خرید ملک ممکن را انجام دهید، بنابراین می توانید با خیال راحت شروع به ساخت خانه یا کلبه رویایی خود کنید.

خرید زمین از سرمایه گذاری های پرسود بوده که  این روزها خرید و فروش آن نیز به اوج خود نیز رسیده است. شاید برخی از افراد قبل از ورد به این راه تصوری از مشکلات و قوانین آن نیز نداشته باشند. اما باید بگوییم که  زمان خرید زمین باید یک سری اطلاعات اعم از موقعیت، کاربری، قوانین، منطقه، شناخت صاحب اصلی و…در اختیار داشته باشید.  از آنجا که زمین های در بابلسردارای کاربری های متنوع بوده مشخص کردن هدف از خرید زمین قبل از اقدام نیز از مسائل حائز  اهمیت نیز به شمار می رود.

قوانین خرید زمین 282885

مسائل حقوقی خرید و فروش زمین

آشنا بودن با قوانین خرید زمین باعث می شود که یک سرمایه گذاری مطمئن صحیحی داشته باشید. برخی از این قوانین عبارتند از:

۱انتخاب مشاور املاک مناسب و قابل اعتماد:

از اولین اقداماتی که باید در زمان خرید زمین به آن توجه کنید انتخاب مشاوراملاک حرفه ای است. راهنمایی که بتواند شما را در این امرمهم نیز کمک نماید. همانطور که در قبل  اشاره شد برخی از افراد به دلیل پرداخت نکردن اسکونت مشاور املاک نیز خود به تنهایی سعی درخرید زمین می کنند. این افراد به دلیل عدم اطلاعات از منطقه زمین و همچنین صاحب بیشتر اوقات نیز دچار اشتباه می شوند که همین عامل سبب شده تا خسارت های زیان باری را برای فرد درپی داشته باشد.  اما با مشاوره گرفتن از یک مشاور املاک حرفه ای می توانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید. به همین دلیل باید در انتخاب مشاور املاک دقت زیادی داشته باشید. مراجعه به مشاورین املاک معتبر و دارای مجوز گزینه مناسبی است.

۲خرید زمین از افراد و سازمان های حقوقی:

به طور حتم برای این کار باید از هویت فروشنده مطمئن شوید و قبل از مطمئن نشدن نیز دست به خرید نزنید. سپس مجوز های وکالت فروشنده را نیز مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار دهید. این کار سبب شده تا در اینده یز بدون هیچ دردسری  از زمین خود نیزبهره ببرید.

۳بازدید از سند زمین مورد نظر:

از فاکتورهای مهم زمان خرید زمین توجه به موقعیت و امکانات قابل دسترس  رویت سند زمین است. زیرا برخی از زمین ها کشاورزی و فاقد سند اصلی بوده، قبل از خرید باید از دفاتر مربوطه استعلام بگیرید.

قوانین مهم دیگری که باید در خرید زمین به آن توجه داشته باشید:

  1. دسترسی به جاده
  2. اینترنت و سرویس تلفن همراه
  3. آب آشامیدنی و فاضلاب
  4. دسترسی به شبکه برق
  5. نزدیکی به شهر

 

نکات مهم جهت جلوگیری از کلاهبرداری در زمان خرید زمین

زمین تازه ساز دارای یک مالک و یک سازنده است امکان دارد که این دو باهم دچار اختلاف شوند به همین دلیل زمان خرید باید هر دو نفر قرارداد را امضا کنند.  خرید خانه های تازه ساز بدون سند کار خطرناکی است چرا که ممکن است به شهرداری بدهکار باشد. برای این کار باید گواهی ساختمان و پایان کار شهرداری را  از فروشنده درخواست نمایید.

  •  ملک ها  به طور قطع دارای کد پستی هستند ، از فروشنده تاییدیه کد پستی را بگیرید.
  •  ارائه کد رهگیری فاقد هرگونه هزینه ایی است برای همین بنگاه حق دریافت هزینه اضافی ندارد.
  • چک کردن کد رهگیری از سامانه ثبت اسناد در زمان خرید زمین خیلی مهم است با این کار فروشنده قادر نخواهد بود مدرک شما را به کسی دیگر بفروشد. پرس و جو کردن از همسایه ها و مستاجرهای قبلی کمک بزرگی به شما میکند.
  •  چنانچه ملک مورد نظر ارثی به فروشنده رسیده باید گواهی انحصار وراثت را مشاهده کنید به علاوه تسویه حساب مالیات را از فروشنده بگیرید.

قوانین خرید زمین 528585

قیمت زمین

ما در موارد بالا به قوانین خرید زمین در مازندران پرداختیم،قیمت زمین از موارد مهم دیگری بوده که قیمت زمین است. در واقع  از موارد مهم ساخت و ساز مسکن پیدا کردن زمینی با موقعیت مکانی خوب و قیمت مناسب می باشد. زمین نیز مانند هر ملک دیگری دارای قیمت های متفاوتی می باشد و عوامل زیادی بر قیمت آن تاثیر گذار است از جمله این عوامل عبارتند از: مساحت زمین، شکل هندسی زمین، میزان تراکم پذیری، قرار داشتن در محدوده طرح ترافیک، قرار داشتن زمین در میدان، موقعیت مکانی، موقعیت قرار گرفتن زمین نسبت به معابر. از آنجا که شهر های مهم و توریستی مازندران از جمله بابلسر دارای از موقعیت مکانی بسیار بالایی برخوردار بوده افراد زیادی را برای خرید زمین نیز ترغیب می نماید . به همین بابت شما می توانید در این شهر زیبای ساحلی نیز زمین های با قیمت بسیار مقرون به صرفه نیز پیدا کنید.

علاوه بر موارد گفته شده بازار مسکن نیز بر قیمت زمین اثر گذار است به گونه ای که با رونق بازار مسکن ساخت و ساز افزایش یافته و قیمت زمین بیشتر می شود و برعکس با رکود بازار مسکن قیمت زمین نیز پایین می آید.

سخن پایانی

اگرچه  خرید زمین  یک سرمایه گذاری پر سود است  اما در صورتی که در انجام معامله دقت کافی  از قوانین خرید زمین ، نداشته باشید موجب ورشکستگی و کلاهبرداری می شود. چنانچه بین خرید زمین و خانه مردد هستید می توان گفت خرید زمین بهتر است چرا که سرمایه گذاری آن طولانی مدت بوده و به افزایش قیمت و سودآوری روبرو است. جهت یافتن یک مکان خوب برای خرید زمین باید آن را از لحاظ امکانات، راه های دسترسی، مجوز های لازم و … مورد بررسی قرار دهید. برای این کار می توان از مشاورین خبره و متخصص کمک گرفت تا زمان خرید زمین از خرید خود رضایت کامل داشته باشید.

ارسال دیدگاه