جاذبه های گردشگری بابلسر که حتما باید از آن دیدن کنید

29 آذر 1401
0 دیدگاه

بابلسر شهر زیبا در شمال کشور که به عنوان یکی از شهرهای سرزنده و جذاب استان مازندران محسوب شده در  بین دیگر شهرهای این استان به شهری خوش آب و هوا ملقب شده است. بابلسر که در کنار شهرهای توریستی مازندران چون فریدونکنار، محمودآباد و سرخرود واقع شده است سالانه گردشگران و حتی سرمایه گذاران زیادی به این شهر نیز روانه می کند. اگر شما هم قصد دارید  در این شهر خاطره سازی کنید با ما همراه باشید تا جاذبه های گردشگری بابلسر را برای شما نیزمعرفی نماییم.

شهرک خزرشهر، شهرک توریستی در مازندران

خزرشهر یکی از شهرک های معروف و ساحلی در مازندران است که به دلیل زیبایی های بسیار یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر هم محسوب می شود . جالب است بدانید که خزرشهر را به عنوان مجلل ترین و گران ترین شهرک مسکونی ویلایی ایران و شمال ایران معرفی می کنند. خزرشهر در ۶ کیلومتری جاده ی بابلسر به سمت فریدون کنار قرار گرفته است. این شهرک دارای دو قسمت شمالی و جنوبی است. قسمت شمالی مستقیم رو به دریای خزر و قسمت جنوبی رو به مسیر فریدون کنار به بابلسر قرار دارند. در خزر شهر شما می توانید انواع و اقسام فروشگاه ها و مراکز خرید زیبا و مدرنی که نمایندگی برندهای مختلف را در خود دارند را در دسترس داشته باشید.

همچنین انواع و اقسام خدمات و امکانات رفاهی برای ساکنین این منطقه فراهم آمده است. خیابان های ساحلی، هتل ها، زمین های تنیس، زمین های فوتبال، والیبال، زمین بسکتبال، پل عابر پیاده، رستوران ها و کافی شاپ های مختلف و بسیاری از امکانات دیگر در این شهرک موجود است. باوجود همه این امکانات قیمت مناسب ویلا های ساحلی شهرک خزرشهر سبب شده  تا افراد زیادی  اقدام به خرید ویلا در شهرک خزرشهر  نمایند. می دانید که خرید ویلا و آپارتمان در بابلسر همانند خرید ویلا وآپارتمان در سرخرود و خرید ویلاو آپارتمان در محمودآباد   یکی از جذابترین سرمایه گذاری است که می توانید در مدت کوتاهی نیز به چند برابر سرمایه خود برسید. از همین رو این ویلا های شهرک سبب شده تا افراد با بودجه معقولانه نیز صاحب ویلا ساحلی شوند. اما خبر خوب اینکه اگر شما قصد دارید  چند روز کوتاه در این شهر اقامت داشته باشید  می توانید با رهن و اجاره ویلا در شهرک خزرشهر نیز روزهای خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

جاذبه های گردشگری بابلسر 4984968498749854

روستای سر حمام

این روستا تنها ۱۰ کیلومتر با بابلسر و ۳ کیلومتر با مرکز رودبست فاصله دارد. قبل از این که این روستا نام سر حمام را به خود بگیرد، روستای آهنگر کلا نام داشته و چون اولین حمام عمومی در این منطقه تاسیس شد، نامش به روستای سر حمام تغییر پیدا کرد. این روستای خوش آب و هوا و بسیار سنتی دارای بنای مذهبی به نام فاطمیه است که ۱۰۰ سال از عمر آن می گذرد و مورد بازسازی هم قرار گرفته است.

سد عرب خیل در بابلسر

سد عرب خیل که به آن سد لاستیکی هم می گویند، در بهنمیر بابلسر قرار گرفته است و امروزه یکی از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بابلسر است. این سد که به سد لاستیکی عرب خیل هم شهرت پیدا کرده، دارای طولی بیش از ۵۰ متر و ارتفاعی ۳ متری از سطح رودخانه ای است که بر روی آن شکل گرفته است.

روستای گالشکا

روستای گالشکا یا گالش کلا یکی از جاذبه های گردشگری توابع بابلسر است که در بهنمیر و در توابع بابلسر قرار گرفته است. فاصله ی این روستا و بابلسر ۱ کیلومتر است. روستای گالشکا را به خاطر آب و هوای مطبوع و بسیار مناسبش و همچنین محصولات دامی فراوانش به عنوان بهشت دامداران هم معرفی می کنند. البته روستای گالشکا به یک علت دیگر هم معروف شده است و آن مهمان نوازی مردم بومی و محلی این روستا است. در واقع فرمول معروف شدن این روستا بسیار ساده است!

تالاب عزیزک

آب بندان عزیزک یا تالاب عزیزک در توابع بهنمیر و مازندران قرار گرفته است. در این تالاب ارزشمند، پرندگانی همچون درنا، اردک، قو و پستانداری به نام شنگ (شنگ همان سمور آبی است) زندگی می کند. پوشش گیاهی و تنوع ماهی های موجود در این تالاب بسیار زیاد است و به همین خاطر، تالاب عزیز ک بسیار منحصر به فرد و خاص است. این تالاب در روستای عزیزک قرار گرفته است و از لحاظ غنای محیط طبیعی درجه ی اهمیت فراوانی دارد.

 

رودخانه ی بابلرود

رودخانه ی بابلرود که یه آن باوُل رود و یا حتی رود بابل هم می گویند، یکی از پر آب ترین رودهای جاری در شمال ایران است. این رود همانطور که در معرفی پل معلق بابلسر گفتیم، از کوه البرز سرچشمه می گیرد و پس از گذر از رودهای موجود در ۲ شهر بابلسر و بابل به دریای مازندران می ریزد. طول این رود ۷۸ کیلومتراست و برای ریختن به دریای خزر راه طول و درازی را می پیماید. معمولا گردشگران و محلی های بابلسر از مصب رود بابلسر به عنوان مکانی برای تفریحات آخر هفته ای و خانوادگی استفاده می کنند.

باغ وحش بابلسر

یکی از جالب ترین جاذبه های بابلسر که حتی خودِ محلی های این شهر و اصلا استان مازندران خیلی به آن توجه می کنند، باغ وحش بابلسر است. این باغ وحش در واقع یک مرکز کاملا خصوصی است که در نزدیکی دریا و مرکز سرطان شناسی بابلسر قرار گرفته است. این باغ وحش هم بسیار زیباست و هم تنوع خوبی در بین حیواناتی که در خود نگه می دارد را دارا است. این باغ وحش که به آن پارک وحش هم می گوید در خود حیواناتی همچون خرس، گرگ، ببر، شتر، میمون، انواع پرندگانی همچون طوطی، لک لک و انواع گوناگون دیگری از حیوانات را دارد.

منطقه ی ساحلی میرود

در فاصله ای ۲ کیلومتری از بهنمیر که از توابع نزدیک به بابلسر است، منطقه ای آرام و ساکت، بسیار زیبا و بکر قرار گرفته است. میرود در منطقه ای گردشگری به همین نام قرار گرفته است و مقصد بسیاری از مسافرانی است که به این منطقه می آید. این قسمت از بابلسر در یک چهارراهی قرار گرفته است که به بابلسر، بابل، کیاکلا و قائمشهر می رسد. در این منطقه می توانید از امکاناتی همچون پارک کودک، آلاچیق، نمازخانه، سکوهای نصب چادر، رستوران و دیگر امکانات است.

منطقه ی گردشگری کرفون_ بابلسر

منطقه ی گردشگری کرفون_ بابلسر در استان مازندران و همانطور که از اسم آن مشخص است، در شهر بابلسر به این دلیل وجود آمده است که کاملا یک منطقه ی گردشگری باشد. این منطقه ی توریستی و گردشگری در ۱۳ کیلومتری بابلسر به سمت ساری و جاده ی ساحلی آن قرار گرفته است. یکی از عواملی که باعث شده است تا این منطقه ی توریستی بسیار زیبا معروف شود این است که غروب های این منطقه بسیار دیدنی هستند. این غروب زیبا به همراه موج دریای خزر کرفون یا کارفون را تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر آن هم از نوع معروف و پر طرفدارش تبدیل کرده است.

ارسال دیدگاه