روستای اجاک‌ سر ، روستایی به پر جاذبه در شمال بابلسر

5 دی 1401
0 دیدگاه
اجاک سر 56865745105220

اُجاک‌ سر، روستایی است از توابع شهرستان بابلسر در استان مازندران ایران. این روستا در شمالی ترین نقطه ایران در شهرستان بابلسر و  در فاصلع کمی از شهرک دریاکنار واقع شده است. طبق گفته ریش سفیدان این منطقه اسم اجاک سر برگرفته از درخت اوجا که در این روستا در سالیان دور وجود داشته گرفته شده است. روستای اجاک‌ سر شهر بابلسر بی نهایت زیبا و دلنشین می باشد. این روستا  با  دارابودن  آب و هوای خوب و معتدل، مورد توجه و استقبال زیادی از هموطنان ما در تمام نقاط ایران قرار گرفته است.  این روستای جنگلی دارای جنگل های بسیار زیبا و انبوه و فراوانی بوده و زمانی که به این منطقه بی نظیر در استان مازندران سفر می کنید سفری بسیار لذت بخش و خاطره انگیز برایتان خواهد شد.  همچنین شما می توانید با خرید ویلا در بابلسر  در نزدیکی این منطقه از زیبایی های شهر باببلسر و جاذبه های اطراف آن نیز  دیدن نمایید.

اجاک سر 5474564654560

مناطق و جاذبه های دیدنی روستای اجاک سر شهر بابلسر

این بخش از مناطق بسیار زیبا و خوش آب و هوای استان مازندران میباشد که به خاطر آب و هوای خوبی که دارد و همچنین مناطق و روستاهای بسیار زیبایی که دارد مورد توجه و استقبال بسیاری از مسافران و گردشگران شده است و هر ساله مسافران زیادی به این منطقه ی زیبا در مازندران سفر می کنند و نهایت لذت را از این منطقه می برند. بابلسر از شهرهاي مهم بندري، و توريستي و دانشگاهي مازندران با درجه صنعتي نسبتا مناسب و محوريت بخش كشاورزي مناطق روستايي است. رودخانه بابل رود در مركز شهر و ساحل بندري بابلسر، از مناطق پر جاذبه و ديدني استان و کشور مي باشد.

  • بابلرود: دهستان بابلرود جزو بخش مرکزی شهرستان بابلسر میباشد که یکی از بخش‌های شهرستان بابلسر در استان مازندران در شمال ایران و همچنین از جاذبه های دیدنی این روستا محسوب می شود. بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش مرکزی شهرستان بابلسر در سال ۱۳۸۵ برابر با ۶۹۷۰۹ نفر بوده است. بخش مرکزی شهرستان بابلسر دارای دو دهستان شامل دهستان ساحلی و دهستان بابلرود میباشد.
  • پایین احمدکلا:  روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابلسر در استان مازندران در نزدیکی روستای اجاک سر . این روستا در دهستان ساحلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1395 صورت گرفته، جمعیت آن 1323 نفر (۲۸۵خانوار) بوده‌است. این روستا هم جوار روستای بالااحمدکلا می باشد.ما بین این دو روستا 100 هکتار زمین پوشیده از چمن قرار دارد.

اجاک سر 876542310

  • تازه آباد: تازه‌آباد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابلسر در استان مازندران ایران. این روستا در دهستان ساحلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۰۸نفر (۱۵۹خانوار) بوده‌است.
  • سادات‌محله رودبست:  روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابلسر در استان مازندران ایران. این روستا در دهستان بابلرود قرار داشته که در هشت کیلومتری شهر بابلسر قرار دارد و از جاذبه های دیدنی اجاکسر محسوب می شود. .
  • رودخانه بابلرود: یکی از جاذبه های اطراف روستای اجاک سر و مهمترین عواملی که باعث زیبایی شهر بابلسر گردیده است گذشتن رودخانه بابلرود از مرکز این شهر می باشد. رودخانه ای بسیار زیبا که جریان بسیار آرام آب آن آرامش خاصی به آن بخشیده است. امکانات بسیار خوبی نیز در کنار این رودخانه جهت استفاده مسافران ایجاد شده است. امکاناتی چون اسکله های قایق رانی، پدالو، سفره خانه، قلیان سرا، رستوران، کافی شاپ و پارک و فضای سبز اطراف رودخانه مکانی بسیار خوب جهت تفریح و استراحت می باشد. در انتهای مسیر رودخانه بابلرود و پس از گذر از اسکله های قایقرانی اطراف رودخانه به سواحل زیبای دریای بابلسر می رسیم.شما می توانید با رهن و اجاره ویلا در بابلسر از این زیبایی های بهره مند شوید.
  • میرود بهمنیر : منطقه نمونه گردشگری ۴۰۰ هکتاری میرود بهنمیر از توابع بابلسر دو کیلومتر از جاده اصلی بهنمیر فاصله دارد منطقه گردشگری میرود از جمله جاذبه های گردشگری و توریستی زیبا در استان مازندران و  اطراف روستای اجاک سر است که فضای سرسبز و جنگلی همراه با پارک کودک در کنار دریا، زیبایی خاصی به این منطقه بکر داده است.

 

 

ارسال دیدگاه