نکاتی که باید در خرید ویلا قولنامه‌ای بدانید !!

26 دی 1401
0 دیدگاه
ویلا قولنامه‌ای 657456323241

خرید ویلا در سرخرود  از گزینه های محبوب  در نزد سرمایه گذاران بوده است. اگرشما پیگیر سرمایه گذاری در سرخرود باشید  به طور حتم با خرید ویلا قولنامه‌ای آشنا هستید. خرید ویلا قولنامه‌‌ای یا هر نوع از املاک قولنامه‌ای مستلزم توجه به نکات خاصی است تا خریدار در این معاملات متحمل ضرر و زیان نشود. قولنامه در واقع یک سند یا یک نوشته عادی است که حاصل انعقاد قرارداد مورد معامله بین خریدار و فروشنده می‌باشد و طی این قرارداد طرفین معامله تعهداتی را در نظر می‌گیرند تا در مدت زمان مشخص شده به این تعهدات عمل کنند.

ویلا قولنامه‌ای 658694655415

چرا خرید ویلا قولنامه‌ای انجام می‌شود؟

  • معاملات قولنامه ای زمیان صورت می گیرد که املاک دارای سند نباشند و به صورت قانونی نتوانند سند آنها را از فروشنده به خریدار انتقال دارد به صورت قولنامه‌ای خرید و فروش می‌شوند.  گاهی ساخت غیر قانونی یا قرار گرفتن ملک در طرح‌های شهرداری، خلافی در هنگام ساخت و ساز، موروثی بودن ملکی که به صورت قولنامه‌ای واگذار شده و صاحب اصلی ملک فوت کرده است، عدم پرداخت عوارض و مالیات و بسیاری عوامل دیگر موجب می‌شوند صاحب ملک نتواند از شهرداری مجوزهای لازم را جهت دریافت سند قطعی بگیرد.
  • ممکن است ملک مورد معامله به طور کلی سند نداشته باشد و دارای بچاق باشد بدین ترتیب به صورت قولنامه‌ای معامله می‌شود.
  • اگر ملک از تفکیک یک زمین ایجاد شده باشد که زمین مادر است ممکن است هر کدام از قطعاتی که تفکیک شده‌اند و برای فروش وجود دارند فاقد سند باشند.

اعتبار ملک قولنامه‌ای

از آنجا که املاک قولنامه ای دارای سند رسمی نیست و به طور عادی در اداره ثبت اسناد تنظیم نمی شود اگر قرار است ملکی به صورت قولنامه‌ای معامله شود مراحل تنظیم قرارداد باید در یک دفتر اسناد رسمی معتبر صورت بگیرد و فردی سرشناس و مطمئن آن را تنظیم کند. این قرارداد باید به گونه‌ای تنظیم شده باشد که محکمه‌پسند بوده و از نظر قانونی معتبر باشد. بنابراین خرید خانه قولنامه‌ای با رعایت نکات ذکر شده با اطمینان بیشتری انجام خواهد شد.

ویلا قولنامه‌ای 87684351210

10 نکته مهم در خرید ویلا قولنامه‌ای می پردازیم

1. همانطورکه گفته شد خانه قولنامه‌ای فاقد سند قطعی است باید تحقیقات لازم صورت بگیرد تا اطمینان حاصل شود که این ملک به صورت غیر قانونی ساخته نشده و دارای مجوز ساخت است و مشکل قانونی ندارد.  برای این کار می توانید از شهرداری  در این خصوص اطلاعات نیز کسب نمایید.

2. معامله خانه قولنامه‌ای باید به گونه‌ای باشد که اسناد مربوطه در سه نسخه  برای خریدار، فروشنده ومشاوراملاک تهیه شوند.

3.بهتر است از فردی که دارای اطلاعات کافی در زمینه معاملات ملکی قولنامه‌ای است کمک بگیرید تا در انجام این نوع معاملات متضرر نشوید.

4.قبل از خرید ملک قولنامه‌ای و مراجعه به مشاور املاک تحقیقات لازم مبنی بر این که مشاور املاک انتخابی برای انعقاد قرارداد مورد نظر دارای جواز از اتحادیه است یا خیر صورت بگیرد.

5. اگر فروشنده ملکی را به صورت موروثی به دست آورده و قصد فروش دارد برای خرید ملک ضرورت دارد گواهی انحصار وراثت بررسی شود.

6. اگر ویلا قولنامه‌ای از شخصی به عنوان وکیل یا قیم صاحب ملک خریداری می‌شود باید قبل از انجام معامله توجه کرد که مدارک کافی در مورد احراز سمت فرد ارائه گردد.

7.توجه کنید که ملک مورد معامله در وثیقه یا رهن بانک نباشد و بهتر است برای اطمینان خاطر بیشتر از طریق کد رهگیری استعلام بگیرید از این بابت که فروشنده، ملک مورد نظر را تنها به شما فروخته و در این مورد کلاهبرداری وجود ندارد.

8. اگر ملک دارای چند مالک بود امضای یک نفر کفایت نمی‌کند.

9. این قرارداد بدون شاهد و مهر بنگاه معتبر دارای اعتبار قانونی نیست.

10. قولنامه‌های دستی اعتباری ندارند و بهتر است از قولنامه‌های چاپی که برای انجام معاملات املاک تنظیم شده‌اند استفاده شود.

 

ارسال دیدگاه