معرفی کامل جاذبه های توریستی سرخرود، شهر ساحلی مازندران

9 اسفند 1401
0 دیدگاه
جاذبه های تماشایی سرخرود 32645312155412

شهر سرخرود در استان مازندران واقع شده و در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق محمود آباد قرار دارد. این شهر زیبا در کنار دریای خزر و انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر واقع شده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب سرخرود و جاده کنار گذر ساحل و جنگل، هرساله پذیرایی گردشگران بسیاری از جای جای کشور است.

سرخرود جاذبه های طبیعی و گردشگری بی نظیری دارد. ساحل سرخرود بسیار وسیع و زیباست و بر خلاف سایر شهرهای حاشیه دریای خزر که ساحل شنی از بین رفته است، سرخرود ساحل ماسه ای فراخی دارد که این چشم انداز جذابی را به وجود آورده است. ساحل ماسه ای ۵ کیلومتری این شهر زیبا، امکانات تفریحی مختلفی دارد و مکانی بسیار مناسب برای رفتن به تفریح و استراحت می باشد.

تماشای فرایند تورکشی و ماهیگیری در فصل ماهیگیری، یکی از دیدنی‌های مهم سرخرود است. علاوه بر ساحل زیبا، پارک ملی سرخرود، جنگل‌های سرخرود و مناظر طبیعی دیگر نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. همچنین، مردم مهربان و خوش‌رو، محیطی دوستانه و هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعدد در سرخرود، این شهر را به یک مقصد گردشگری بسیار محبوب تبدیل کرده‌اند. اگر به دنبال یک سفر آرام و خاطره‌انگیز هستید، سرخرود یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شمال است.

جاذبه های توریستی سرخرود

تپه های باستانی سرخرود

شهر سرخرود در ۱۵ کیلومتری شرق محمود آباد واقع است. این شهر زیبا در کنار دریای خزر و انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر قرار دارد. سرخرود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی نظیری دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب سرخرود و جاده کنار گذر ساحل و جنگل، هرساله پذیرایی گردشگران بسیاری از جای جای کشور است. ساحل سرخرود بسیار وسیع است. برخلاف سایر شهرهای حاشیه دریای خزر که ساحل شنی از بین رفته است، سرخرود ساحل ماسه‌ای فراخی دارد. ساحل ماسه‌ای ۵ کیلومتری این شهر زیبا، چشم‌انداز جذابی را به وجود آورده است. تماشای فرایند تورکشی و ماهیگیری در فصول ماهیگیری، در ساحل سرخرود بسیار دیدنی است.

اگر به سمت جنوب سرخ‌رود بروید به دو تپه سرسبز و باستانی با نام‌ تپه‌های قلاکتی خواهید رسید. قدمت این تپه‌ها به ۲۰۰ سال پیش می‌رسد و در دوره ساسانیان توسط رومی‌ها به آتش کشیده شده است. به گفته مورخان در آن زمان، قلعه‌ای به نام “قلعه ماهانه سر” روی این تپه‌ها قرار داشته که تیمور لنگ تلاش‌های بسیاری برای فتح آن کرده است. اگر اهل تاریخ هستید و دیدن مناطق تاریخی برای‌تان جذاب است، حتما از تپه‌های قلاکتی که به تخت جمشید مازندران معروف هستند، بازدید کنید.

تپه های باستانی سرخرود 325454512310

تالاب سرخرود

یکی از جاذبه های توریستی سرخرود زندگی قوهای مهاجر است که در آن تالاب‌هایی زیبا و منحصربه‌فرد وجود دارد. در فصل زمستان، پرندگان مهاجر با طی مسافت ۵ هزار کیلومتری از نواحی سردسیر به سرخ‌رود مهاجرت می‌کنند و در تالاب‌های این شهر به طبیعت و آرامش خود روی می‌آورند. از اوایل آذر ماه می‌توانید برای دیدن این پرندگان که به قوهای “فریادکش” مشهورند، به سرخ‌رود بروید و تا بهار لذت ببرید. پرندگان مهاجر دیگری نیز در تالاب‌های مازندران زندگی می‌کنند، به عنوان مثال، پرنده درنا که از سیبری به شمال ایران سفر کرده و بین سرخ‌رود و فریدون‌کنار اقامت دارد.

در سفر به تالاب سرخ‌رود، شما می‌توانید غذایی برای پرندگان بریزید و از نزدیک با آن‌ها در ارتباط باشید. در گذشته، ورود عمومی به محل زندگی پرندگان مهاجر ممنوع بود و قوهایی که به دنبال یافتن غذا برای خود بودند، اغلب با کابل‌های فشار قوی برخورد می‌کردند و متاسفانه برخی از آن‌ها جان خود را از دست می‌دادند. اما در حال حاضر، ورود به این مناطق آزاد شده است و تامین غذای پرندگان به عهده مردم و گردشگران است. تالاب سرخ‌رود در حوالی وزرا محله این شهر واقع شده است و همیشه برای بازدید از آن پیشنهاد می‌شود.

تالاب رویایی سرخرود با غوهای عاشق 35458645313213

آب بندان سرخرود

آب‌بندان سرخ‌رود یکی از مناطق زیبای مازندران است که به سرزمین پرندگان مهاجر مشهور است. با تماشای قوهای مهاجر، منظره چشم نواز آب‌بندان به تجربه‌ای فوق العاده تبدیل می‌شود. در آب‌بندان شرقی و غربی سرخ‌رود، شما می‌توانید از چشم اندازهای جنگلی و قدم زدن در میان درختان انبوه لذت ببرید. فضای دلفریبی که برای عکاسی و خلق خاطرات بی‌نظیری مناسب است.

قوهای مهاجر با نوک‌های زرد رنگ‌شان و جثه بزرگشان شناخته می‌شوند و از سه قاره آمریکای شمالی، اروپا و آسیا به آب‌بندان سرخ‌رود می‌آیند تا در این سرزمین زیبا تخم‌گذاری کنند. اگر شما هم به دیدن قوهای مهاجر علاقه‌مند هستید، آب‌بندان سرخ‌رود بهترین مکان برای دیدار آن‌ها است.

امکان اقامت در مناطق جنگلی آب‌بندان سرخ‌رود نیز فراهم است، به طوری که شما می‌توانید چند روزی را در این منطقه زیبا سپری کنید و از زیستگاه پرندگان مهاجر لذت ببرید. آب‌بندان سرخ‌رود را در جاده‌ی آمل به چمستان می‌توانید پیدا کنید و به یک تجربه‌ی فوق العاده از طبیعت بپیوندید.

آب بندان سرخرود 54864543112021

ارسال دیدگاه