راهنمای سفر به فریدونکنار در سه روز !

13 اسفند 1401
0 دیدگاه

سفر به فریدونکنار یکی از انتخاب های فوق العاده است. اگر شما هم جزو افرادی باشید که در شهر های شلوغ و پر هیاهو زندگی می کنید، به طور حتم در تعطیلات های چند روزه کوله بارتان را جمع می کنید و تصمیم به سفر می گیرید. یکی از  مهمترین قطب‌های مهم گردشگری ایران فریدونکنار است، جنگل‌های مختلط خیره‌کننده هیرکانی خزر، روستاهای زیبا، دریای خزر و طبیعت متنوع این استان از دشت‌ها همه باعث شده عاشق فریدونکنار و هوای ناپایدارش باشیم. اگر چه جاهای دیدنی شهر فریدونکنار  بسیار زیاد بوده و در چند روز نمی توانید  از تمام  جاذبه های گردشگری آن دیدین کنید؛ اما ما در این مطلب قصد داریم تا شما را به یک سفر سه روزه هیجان انگیز در فریدونکنار دعوت کنیم.

این شهر ساحلی به دلیل قرار داشتن در کنار دریای خزر همواره از طرفداران زیادی برخوردار بوده، تاجایی که بسیاری از افراد غیر بومی این شهر خوش آب و هوا را برای زندگی خود انتخاب کرده اند. چراکه خرید ویلا وآپارتمان در فریدونکنار به دلیل موقعیت بسیار عالی به شهرهای بزرگ و توریستی اطراف  همچنین فاصله کوتاه به پایتخت ایران همواره از سرمایه گذاری های رو به رشدی بوده که خریداران زیادی را به خود جذب می کند.

و اما برنامه سفر به فریدونکنار در سه روز !

فریدونکنار  از شهر های بزرگ و  دیدنی استان مازندران بوده که هموراه مورد توجه گردشگران و مسافران نیز می باشد. شما می توانید در این بندر زیبا متنوع ترین جاذبه های گردشگری را ببینید از جاذبه های تاریخی و طبیعی گرفته تا بازار گردی و مکان های مذهبی و… در ادامه با ما همراه باشید.

سفر به فریدونکنار 4846846869846

روز اول سفر به فریدونکنار؛ تفریحات آبی در ساحل زیبای فریدونکنار

اگر بگوییم که 90درصد از مسافران به دلیل دریا و تفریحات آبی، شهر های شمالی را برای سفر خود انتخاب می کنند، اغراق نکرده ایم . شما می توانید در روز  اول سفر خود را به ساحل دریای خزر و تفریحات آبی آن اختصاص دهید .  هنگامی که در شهر فریدونکنار به سر می برید، می توانید سری هم به ورزش های آبی در دریای خزر بزنید، تفریحاتی که می توانید برای همیشه لذت آن را در  ذهن خود داشته باشید. اگر موافق باشید نگاهی به تفریحات آبی فریدونکنار داشته باشیبم :

جت اسکی، تفریح و هیجان با سرعت نور

از عاشق سرعت آن هم بر روی آب هستید پیشنهاد می کنیم  تجربه سوار شدن بر روی جت اسکی را در ساحل زیبای فریدونکنار از دست ندهید. جت اسکی وسیله‌ای تفریحی است که از ترکیب موتور و قایق ساخته شده و با سرعت زیاد روی آب دریا حرکت می‌کند.

شاتل و بنانا، سرعت، هیجان و استقامت

یکی از تفریح‌هایی پرطرفدار روزهای گرم سال، شاتل و بنانا است. شاید اسم این وسیله‌های تفریحی کمی عجیب باشد و شما سردرگم شوید که قرار است با چه چیزی رو‌به‌رو گردید. شاتل و بنانا نوعی تیوپ هستند که به صورت انفرادی و گروهی استفاده می‌شوند و به وسیله یک قایق تندرو روی آب دریا کشیده می‌شود و با سرعت زیادی حرکت می‌کند.

غواصی، ورود به دنیای اسرارآمیز زیر آب

مطمئنا غواصی می‌تواند یکی از تجربه‌های متفاوت و هیجان‌انگیز در زندگی افرادی که از آب نمی‌ترسند باشد. تصور کنید که به دنیای زیر آب می‌روید و در کنار ماهی‌ها، عروس‌های دریایی، جلبک‌ها و صدف‌ها شنا می‌کنید؛ قطعا می‌تواند لحظه‌هایی پر از شور و هیجان سفر به فریدونکنار باشد!

پاراسل، پروازی مهیج بر فراز آب‌ها

اگر از پرواز کردن لذت می‌برید و همیشه یکی از آرزوهایتان این بوده است که بتوانید پرواز کنید، پیشنهاد ما به شما این است که پاراسل را تجربه کنید. فکرش را بکنید، سوار چتری می‌شوید و قایقی با سرعت زیاد چتر را به دنبال خود می‌کشد.

فلای‌بورد

فلای‌بورد یکی از جدیدترین تفریحات آبی در ایران به حساب می‌آید. فلای‌بورد، وسیله‌ای است که به جت اسکی وصل می‌شوند وبا کمک فشار زیاد آب، به طرف بالا حرکت می‌کند. این وسیله حسی را به شما می‌دهد که انگار بال درآورده‌اید و به سمت آسمان به پرواز در می‌آیید.

فلای برد 48549685496496857

روز دوم سفر به فریدونکنار؛ دیدن از روستای زیبای ازباران

بعد از پشت سر گذاشتن یک روز پر هیجان در روز اول بهتر است شما را به روستایی غرق در آرامش  و زیبایی دعوت کنیم. در  هشت کیلومتری فریدونکنار  روستایی واقع شده که به دلیل جاذبه های گردشگری متنوع و زیبا  همواره از مکان های پیشنهادی برای تفریح و گردش است. جایی که جنگل های مختلط هیرکانی خزر در انتظار شماست. یکی از دلایل متمایز کننده این روستا وجود آب بندان های آن می باشد که در واقع یکی از جاذبه های ازباران نیز به شمار می رود.

در این منطقه هفت تالاب وجود دارد و بعضی از آن ها به قدری بزرگ بوده که می توان گفت دو آب بند مستقل هستند. از مهم ترین آب بندان های این ناحیه می توان به دشت آب بندان، بیشار آب بندان و تالاب بیشه اشاره کرد. این تالاب ها در فصل مهاجرت پرندگان پر از قو های مهاجر می شوند که زیبایی این آب بندان ها را بیش از پیش می کنند. شایان ذکر است این تالاب ها علاه بر زیبایی مزیت هایی دارند که پرورش ماهی و تامین آب کشاورزی از جمله آن هاست. شما می توانید در این روستا  بگردید و از اب و هوای این روستا بهره ببرید و ذهن و  روح خود را با دیدن مناظر بکر نیز  سبک کنید.

پالی لِم ازباران

یکی از نقطه هایی که در روستای ازباران میزبان پرندگان مهاجر می باشد، پالی لم است که وسعت آن به 33 هکتار می رسد. این ناحیه علاوه بر این مورد در تابستان برای کشت برنج استفاده می شود و هم چنین به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ازباران نیز شناخته می گردد. پرندگان مختلفی به پالی لم مهاجرت می کنند که می توان به مرغابی وحشی، چهارتایی، قو، چنگر و درنای سیبری اشاره کرد.

پالی لم ازباران 49854968549685496849685

روز سوم؛ سفر به فریدونکنار دیدن از مناطق تاریخی

فریدونکنار یکی از شهرهای تاریخی شمال کشور است و به همین دلیل هم بناهای تاریخی زیادی در این شهرستان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بناهای تاریخی یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی فریدونکنار هستند. شهر تاریخی فریدونکنار تپه‌هایی چند هزار ساله دارد که از آن‌ها ظروف قدیمی سفالی کشف شده است. یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی فریدونکنار تپه‌ای است که در آن قلعه‌ای هزار ساله قرار دارد. در زمان‌های قدیم از این قلعه به‌عنوان برج دیده‌بانی استفاده می‌کردند. از دیگر بناهای تاریخی و مکان های دیدنی فریدونکنار می‌توان به سقاخانه، تپه طلا کتی، گورستان‌های قدیمی، امامزاده‌های قدیمی و پل فلزی اشاره کرد.

 

ارسال دیدگاه