4 واقعیت در مورد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات که باید بدانید !!

21 مهر 1401
0 دیدگاه
سرمایه گذاری در املاک 48468468746874168

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یک تجارت پرسود حتی در زمان  تورم و رکود است تا جایی که حتی  در این زمان هم سود خوبی به همراه دارد. فرصت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که به موجب آن سرمایه‌گذاران در هر سطحی می‌توانند در صورت استفاده از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مناسب، سودهای کلانی به دست آورند. برای اینکه کسب و کار املاک و مستغلات موفقی باشید بدانید که چه می خواهید. افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار ملک  را دارند باید در این رابطه به نکاتی توجه کنند تا سرمایه گذاری موفقی داشته باشند در ادامه مطالبی در رابطه با سرمایه گذاری ملک در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

انواع سرمایه گذاری املاک

در ابتدا به انواع سرمایه گذاری در شهر های مازندران می پردازیم. تا سرمایه گذار بتواند با شناخت کامل و مطابق با نیاز خود نیزملک خود را خریداری نماید.  یک سرمایه گذار ملک  اگر بخواهد که در زمینه سرمایه گذاری در بازار املاک  به موفقیت دست پیدا کند باید با انواع مختلف سرمایه  گذاری در این زمینه آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند با در نظر گرفتن شرایط یک  سرمایه گذاری خوب داشته باشد سرمایه گذاری در ملک به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از :

سرمایه گذاری در املاک 841684168741678

سرمایه گذاری در املاک تجاری

سرمایه گذار ملک با محاسبه نقدینگی خود می تواند اقدام به خرید ملک های تجاری کند که شامل ساختمان های تک واحدی یا چند واحدی می باشند که سود حاصل از خرید فروش ان بسیار زیاد می باشد.

 سرمایه گذاری کردن در باغ و زمین

سرمایه گذار ملک در صورت اینکه به این نوع از خرید ملک علاقه داشته باشد می تواند اقدام به خرید زمین یا باغ کند  و آن ها را توسعه تجارت دهد. این نوع سرمایه گذاری هیچ نوع ریسکی نداشته و دچار استهلاک نمی شود.

 سرمایه گذاری  کردن در بازار  املاک  مسکن

سرمایه گذار ملک می تواند در بازار مسکن سرمایه گذاری کند این  مدل از سرمایه گذاری رایج ترین نوع سرمایه گذاری  می باشد که باعث سود های کلان بسیار زیادی می شود.

 مواردی که باید  در هنگام سرمایه گذاری در املاک و مستغلات  بدانید

  1. تحقیق کنید

به عنوان یک سرمایه گذار، تمام برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و در مورد سرمایه گذاری مورد علاقه خود تحقیق کنید. همه جوانب را ارزیابی کنید و تمام هزینه ها را در نظر بگیرید. تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و تجزیه و تحلیل بازار مقایسه ای را برای تأیید مشخصات مورد نیاز در ملک انجام دهید.

گروه مشاوران املاک به تجزیه و تحلیل بازار مقایسه ای در مورد عوامل اساسی مانند بازده نقدی، نرخ اشغال، بازده سرمایه گذاری و غیره کمک می کند. بررسی کامل و آگاهی از سرمایه گذاری مورد نظر شما داده های مهمی را در اختیار شما قرار می دهد تا در صورت تصمیم از آن استفاده کنید. در این صورت شما در ملکی که خیلی گران یا پر ریسک باشد سرمایه گذاری نخواهید کرد؛ زیرا قبلاً تمام پارامترهای مربوط به تجارت را تجزیه و تحلیل کرده اید.

  1. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دارای مزایای مالیاتی است

سرمایه گذاری در ملک و مستغلات یک تجارت پرسود برای سرمایه گذاری است زیرا  مزایای مالیاتی را ارائه می دهد.  به طور کل دارایی ها با گذشت زمان در معرض استهلاک قرار می گیرند که باعث کاهش درآمد آنها می شود. فرسودگی ملک از ارزش خالص آن می کاهد. بنابراین، هر ساله درصد کسر مالیات کاهش می یابد زیرا درآمد حاصل از املاک و مستغلات در هزینه های استهلاک نقش داشته است. اما باید توجه داشته باشید که همین عامل نیز در ویلاهای مازندران نیز تاثیر منفی داشته به این معنی که خرید ویلای لوکس و لاکچری در مازندران که هزینه نگهداری بسیار بالایی دارد و استهلاک آن نیز بالا می باشد و با بالارفتن سن بنا معمولا برای آن که بتوانید به قیمت خوب آن را به فروش برسانید احتیاج به بازسازی خواهد داشت.

  1. تاثیر موقعیت مکانی بر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

موقعیت ملک بر قیمت بازار آن تأثیر می گذارد؛ زیرا هر منطقه دارای ارزش های خود است. این عوامل عبارتند از: سطح اجتماعی، اقتصادی، دسترسی، محله، ترافیک و فرصت های گسترش. بدیهی است که ویلاهای مازندران در شهرها نسبت به مناطق روستایی گرانتر هستند.  چراکه تقاضا در ساختار شهری زیاد است، بنابراین، ارزش ملک را بالا می‌برد. در مناطقی که فضایی برای توسعه وجود دارد، نرخ ملک کمتر است.

به طور مثال ملکی که در منطقه ای نزدیک یک جاده شلوغ و سایر فعالیت های اجتماعی واقع شده باشد، به عنوان یک ملک مسکونی از ارزش کمتری برخوردار است زیرا افراد کمی مشتاق زندگی در چنین محله ای هستند. اگر کسی مایل به سرمایه گذاری در مازندران است، بهتر است این کار را در محیطی با جاذبه های توریستی و سایر امکانات رفاهی که چنین صنعتی نیاز دارد انجام دهد. اگر در مورد مکان ویلای خود مطمئن نیستید،  می توانید با کارشناسان مشاوراملاک صدرنژاد نیز در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین گزینه  و با قیمت مقرون به صرفه را از آن خود نمایید.

سرمایه گذاری در املاک 254141687416874168

4. نیازی به سرمایه گذاری زیادی در املاک و مستغلات ندارید

بسیاری از سرمایه گذاران از ریسک سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با این فرض که یک سرمایه گذاری گران قیمت و با ریسک بالا است می ترسند. سرمایه گذاری در مستغلات بر خلاف بسیاری از مشاغل متفاوت است، زیرا لازم نیست همه پرداخت های مورد نیاز برای ملک را یکجا پرداخت کنید. بنابراین، آنقدر که بسیاری تصور می کنند گران، پیچیده و پرخطر نیست. آنچه ضروری است این است که برنامه مالی مناسبی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خود داشته باشید.

اکثر سرمایه گذاران تصمیم می گیرند در خرید زمین برای آن به صورت اقساطی پرداخت کنند و از پول نقدی که در اختیار دارند برای توسعه ملک استفاده کنند. عاقلانه است که ملک را در حین پرداخت اقساطی تامین مالی کنید، زیرا هر چه پولی که در ملک سرمایه گذاری می کنید کمتر باشد، ریسک آن نیز کمتر می شود.

کلام آخر

 در پایان به بررسی این سوال می پردازیم؛  برای سودآوری در بازار املاک و مستغلات چه باید کرد؟

برای موفقیت در بازار املاک و مستغلات و کسب سود و ثروت از سرمایه گذاری در املاک به طور کل در  این بازار، داشتن پول و سرمایه هرگز به تنهایی مفید و کارساز نخواهد بود؛ بنابراین، آگاهی از برخی موارد و رعایت بعضی از نکات برای موفقیت در این بازار، ضروری می باشد . این چهار واقعیت تنها مواردی نیستند که بر سرمایه گذاری املاک و مستغلات تأثیر می گذارند. اما ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با این نکات نیز آشنا سازیم . این روش‌ها و نکات  به شما کمک می‌کند تا در بازار املاک و مستغلات بصورت مطمئن سرمایه گذاری کنید بپردازید.

ارسال دیدگاه