جاذبه های دیدنی محمودآباد که نباید از دست دهید!

7 آذر 1401
0 دیدگاه
جاذبه های دیدنی محمودآباد 87453152510

محمودآباد شهری شناخته شده در ضلع شرقی استان مازندران  که در بین شهر های توریستی وسرسبز استان مازندران عاشقان سفر و طبیعت را در هر فصل به سمت خود می کشاند. جاذبه های دیدنی محمودآباد بسیار زیاد است در حقیقت بهتر است بگوییم تمام نشدنی است به طوریکه شما هر چند روزی که در این شهر اقامت دارید جایی برای دیدن داشته باشید. از جاذبه های دیدنی چند هزار ساله گرفته تا دریا وجنگل های دست نخورده با حیات وحش حفاظت شده و وجود پرندگان نادری که در دنیا تنها یک مورد آن دیده شده آن هم در تالاب های شهر محمودآباد. ناگفته نماند که خرید ویلا در محمودآباد و خرید آپارتمان در محمودآباد خود یک جاذبه دیدنی است. چراکه تمام ویلاهای این شهر با امکانات بالا، چشم اندازی به طبیعت داشته  که تماشای آن نیز روح  را تازه می کند.

به طور مثال با خرید ویلا و خرید آپارتمان ساحلی در محمودآباد می توانید از قاب پنجره خود طلوع و غروب خورشید را از کرانه دریای خزر ببینید و از زیبایی های این عالم نیز لذت ببرید. گاهی این تمام چیزی است که می خواهیم  خانه ای دنج در دل طبیعت به دور از  تمام مشغله های کلانشهر ها و استرس های روزانه.  اگر شما هم به تازگی در این شهر زیبا اقدام به سرمایه گذاری ملک کرده اید  یا  با خرید ویلا و آپارتمان در محمودآباد  . با ما همراه باشید تا نگاهی به شهر  و جاذبه های دیدنی محمودآباد بیاندازیم.

جاذبه های دیدنی محمودآباد 564123165840

1.تپه های باستانی سرخرود

تپه های باستانی سرخرود به نام تپه قلعه کتی یا قلاع کتی در اطراف محمودآباد، در 4 کیلومتری دریای خزر که قدمت آن به هزاران سال پیش بر می گردد که در میان جاذبه های دیدنی محمودآباد جزء قدیمی ترین ها به حساب می آید. این تپه ها به دلیل ارتفاع مناسب و چشم انداز بی نظیری از محیط های اطراف بود و همچنین، برای ارتباط با نقاط دوردست پیش بینی شده ایجاد کرده در زمان اشکانیان، برای حفاظت از شهر و مرزداری ساخته شده اند و تا دوران قاجاریه همچنان از آن ها استفاده می شده است که در سال 1390، به فهرست آثار ملی و صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه شد.

2. تالاب سرخرود

در  روستای  وزرا محله محمودآباد تالاب بسیار زیبایی وجودداشته که از بهترین مکان های تفریحی محمودآباد مازندران  محسوب می شود. تالاب سروخرود در منطقه ای سرسبز قرار دارد که در اطرفاش، زمین هالی کشاورزی و شالیزارهای مختلفی را می توان مشاهده کرد. هر ساله گردشگران زیادی از تالاب سرخرود بازدید می کنند اما بهترین زمان بازدید از تالاب سرخرود، در فصل پاییز و ماه آذر است چراکه این فصل، از سال 1386 محل زندگی هزاران پرنده مهاجر شده و درصد بالایی از این پرندگان را قوهایی با نام قوهای فریاد کش تشکیل می دهند و همچنین پرندگان دیگری مانند اردک های وحشی، گنگ و غاز نیز در تالاب مشاهده می شود.

جاذبه های دیدنی محمودآباد  546531520

3.جنگل روستای اهلم

روستای اهلم از جمله روستاهای بزرگ و مهم محمودآباد است که جزء قدیمی ترین روستاهای مازندران و همچنین جاذبه های دیدنی شهر محمودآباد نیز شناخته می شود. برای دسترسی به روستای اهلم می بایست محمودآباد را به سمت غرب ترک کرده و وارد جاده محمودآباد – نور شد. در این جاده هنگامی که 11 کیلومتر رانندگی کردید و به خشت سر نزدیک شدید، تابلوی ورود به روستای اهلم را می بینید.

جنگل روستای اهلم در جنوب روستا واقع شده و از جمله توریستی ترین نقاط محمودآباد به شمار می رود. در این جنگل صدها گونه گیاهی از جمله کرات، لرگ، ازار، نارون، گردو، راش، شیر دار، افرا، توسکال و غیره را مشاهده می کنید که بسیار دیدنی و جذاب هستند. همچنین مسیر آسفالته از میان جنگل عبور می کند که بازدید از آن را پیشنهاد می کنیم. لازم به ذکر است در روستای اهلم، مناطق مختلفی وجود دارد که هم مناسب طبیعت گردی بوده و هم بهترین جاها برای اتراق، کمپ و پیک نیک به حساب می آیند.

جاذبه های دیدنی محمودآباد 584531201

4. جنگل بونده

جنگل بونده  از جاذبه های دیدنی محمودآباد  بوده در روستای بونده قرار دارد. برای بازدید از این جنگل می بایست از محمودآباد وارد جاده نور شوید و پس از 11 کیلومتر، تابلوی ورود به روستای اهلم را مشاهده کنید. وقتی وارد روستای اهلم می شوید، اگر مسیر را به سمت جنوب ادامه دهید به روستا و جنگل بونده خواهید رسید. جنگل بونده از جنوب جنگل روستای اهلم قرار دارد و این منطقه هم از جمله جاهای توریستی و پربازدید محمودآباد به شمار می رود. لازم به ذکر است اگر در مواقع شلوغ خواستید از جنگل اهلم بازدید کنید، در صورت شلوغی منطقه می توانید به جنگل بونده بروید که به مراتب خلوت تر و آرامش بخش تر از جنگل روستای اهلم خواهد بود.

جنگل بونده از سمت جنوب به روستاهای کلوده، گلیرد و شومیا راه دارد و از سمت شرق، به روستاهای آزادمون و شرفتی که از روستاهای معروف آمل و محمودآباد هستند. متاسفانه امروزه بخش هایی از جنگل بونده توسط سرمایه گذاران خریداری شده و به ویلا تبدیل شده اند اما همچنان جنگل بونده با داشتن صدها گونه گیاهی، وجود درختان بلند قامت و دیدنی و همچنین طبیعتی بکر و زیبا از جمله بهترین مناطق محمودآباد برای لذت بردن از طبیعت می باشد.

5.پارک جنگلی تشبندان

در کنار جنگل های روستای اهلم و بونده، جنگل تشنبدان هم از جمله جاذبه های دیدنی محمودآباد است که برای تفریح، طبیعت گردی و لذت بردن از اتراق در میان درختان به همراه صدای دلنشین پرندگان پیشنهاد می شود. برای دسترسی به پارک جنگلی تشنبدان می بایست ابتدا وارد روستای تشبندان شوید. این روستا در بخش مرکزی محمودآباد واقع شده و می بایست برای دسترسی به روستا، وارد جاده آمل به محمودآباد شد تا در سمت شرق جاده، روستای تشبندان را مشاهده کرد. لازم به ذکر است پارک جنگلی تشتبندان از جمله مناطق محافظت شده مازندران می باشد لذا کارهای مهمی در راستای حافظت و گسترش این پارک جنگلی صورت گرفته است.

 

 

ارسال دیدگاه