جاذبه گردشگری فریدونکنار که شما را شگفت زده می کند !

13 آذر 1401
0 دیدگاه
جاذبه گردشگری فریدونکنار 874561560

جاذبه گردشگری فریدونکنار زیباترین بخش سفر به این شهر است. آیا بعد از ماه ها  مشغله کاری و تحمل اضطراب های روزانه افسرده شده اید و روزهای تکراری را پشت سر می گذارید چه کار می تواند شما را از این حال وهوا دربیاورید. پیشنهاد ما یک سفر هیجان انگیزاست، سفری که بتواند انرژی دوچندانی به شما ببخشد جایی که بتواند با زیبایی ها خود شما را ازاین دنیا جدا کرده و با آب وهوای دلپذیر خود روح شما را تازه کند. اما با موافقت مرخصی چند روزه شما انتخاب شهر اعجاب انگیز کمی چالش برانگیز است. شهری زیبا با مناظر بکر که فاصله چندانی پایتخت ایران نداشته باشد تا خیلی سریع به مقصد برسد و از زیبای های منطقه نیزکمال لذت را ببرید. اما چه شهری می تواند تمام این ویژگی ها را دارا باشد. با کمی سرچ در گوگل می توانید خیلی سریع  به جواب سوال خود برسید شهر فریدونکنار است. جاذبه گردشگری فریدونکنار تمام نشدنی است و هرکدام به نوعی حیرت آور است. با ما همراه باشید تا در ادامه به این موضوع نیز رسیدگی نماییم.

فریدونکنار شهری در مسیر جاده ساحلی مازندران که جان می‌دهد برای تفریح و گردش و تماشای زیباترین مناظر و بناها. جاهای دیدنی فریدونکنار همتا ندارند و با یک بار رفتن به آنجا، عاشق این شهر خواهید شد. فریدونکنار دومین شهر توریستی ایران  واقع در شرق استان مازندران افراد زادی را از اقصی نقاط ایران  با هدف گردش وتفریح به خود جذب کرده است به طریکهبیشتراینافراد به خرید ویلادر فریدونکنار نیز منجر شده است .  درادامه با ما همراه باشید تا به جاذبه جاذبه گردشگری فریدونکنار نگاهی بیندازیم. آیا شما هم  به خرید ویلا در مازندران  فکر می کنید که مجدداً خبرهای خوبی برای شما داریم. گزینه‌های خرید ویلا در فریدونکنار در زیباترین زمین‌های ساحلی، تمام آن چیزی است که می‌تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد. زندگی در ویلاهای فریدونکنار  در نزدیکی ساحلی دریا، آرامش خاطر شما فراهم خواهد کرد.

جاذبه گردشگری فریدونکنار

  1. تالاب فریدونکنار

تالاب معروف فریدونکنار از جاذبه گردشگری فریدونکنار که در جنوب شرقی این شهر واقع شده است.  از جمله بزرگترین تالاب های استان مازندران است که بیش از 5400 هکتار مساحت دارد. خوب است بدانید تالاب فریدونکنار در میان صدها تالاب استان مازندران، به عنوان غنی ترین تالاب برای پرندگان شناخته می شود. اما بهترین زمان بازدید از تالاب فریدونکنار، فصل پاییز است. در فصل پاییز هزاران گونه پرنده از جمله طاووسک، سسک دم پهن، عقاب دریایی دم سفید، اردک نوک پهن، قوی فریادکش، بوتیمار و صدها گونه دیگر به فریدونکنار مهاجرت می کنند تا در تالاب فریدونکنار زندگی کنند. همچنین جالب است بدانید درنای سیبری، پرنده ای است که در روسیه زندگی می کنند و شکارچیان روسی تعداد زیادی از این درنا ها را شکار کرده اند و تنها یک درنای سیبری باقیمانده و در فصل پاییز، تنها درنای سیبری از دست شکارچیان روسی فرار می کند تا به فریدونکنار آمده و مهمان امنیت، آسایش و تالاب غنی فریدونکنار باشد.

2.روستای ازباران

اگر شهر فریدونکنار در جستجوی زیباترین مناطق سرسبز شهر هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به روستای ازباران بیاندازید. روستای ازباران  از جاذبه گردشگری فریدونکنار منطقه ای بسیار سرسبز و دیدنی است که هم زیبایی منطقه و هم آب‌بندان های جذاب باعث شده هر سال هزاران گردشگر از این منطقه بازدید کنند.

جاذبه گردشگری فریدونکنار 4787465413210564

3. شهرک ساحلی خزرشهر

معروف ترین و محبوب ترین بخش فریدونکنار، شهرک خزرشهر است. این شهرک در شرق فریدونکنار قرار دارد که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود. خزرشهر جنوبی در منطقه جنگلی واقع شده است که از سوئیت تا ویلاهای لوکس در این شهرک وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم اگر قصد اجاره ویلا در شهرک جنوبی خزرشهر را دارید به سراغ ویلاهای دوبلکس بروید تا در طبقات بالای ویلاها، از چشم انداز بی نظیر جنگل و دریا لذت ببرید. اما خزرشهر شمالی به مراتب محبوب تر از خزرشهر جنوبی است چراکه در نوار ساحلی قرار داشته و اکثر ویلاهای واقع در شهرک، جزء ویلاهای لوکس به حساب می آیند. اگر شما هم قصد دارید از شهرک خزرشهر شمالی و یا جنوبی بازدید کنید خوب است بدانید تنها مالکان ویلاها یا مهمانانشان می توانند وارد شهرک شوند. در شهرک خزرشهر شمالی می توانید علاوه بر لذت بردن از ویلاهای لوکس، در ساحل موتورهای چهارچرخ اجاره کرده، ساعاتی در آلاچیق های ساحل نشسته و همچنین در رستوران ها و کافه های ساحلی خزرشهر نیز از چشم انداز زیبای دریا در کنار یک فنجان نوشیدنی یا یک وعده غذایی لذیذ لذت ببرید. لازم به ذکر است در ساحل شهرک خزرشهر شمالی، پلاژ اختصاصی برای بانوان نیز در نظر گرفته شده است.

4. ساحل فریدونکنار

ساحل فریدونکنار از جاذبه گردشگری فریدونکنار محسوب می شود. در میان سواحل استان مازندران، ساحل فریدونکنار جزء معدود سواحل تفریحی شمال است که در میان مردم از توجه بالایی برخوردار است. طول ساحل فریدونکنار به بیش از 8 کیلومتر می رسد و در اکثر جاهای ساحل، مردم می توانند به شنا کردن و ماهیگیری بپردازند هرچند همواره توصیه می کنیم برای شنا کردن به نکات ایمنی دقت کنید و در روزهای بارانی و طوفانی از شنا کردن در دریا پرهیز کنید. همچنین در ساحل فریدونکنار پلاژ ساحلی نیز وجود دارد که رستوران ها و کافه های مختلفی در آنجا مشاهده می شود که برای دسترسی به پلاژ می بایست در شهر فریدونکنار خود را  به خیابان امام برسانید تا در میدان ماهی، وارد پلاژ ساحلی فریدونکنار شوید.

جاذبه گردشگری فریدونکنار 89745606512

5. دامگاه پرندگان فریدونکنار

یکی از جاهای دیدنی محبوب در فریدونکنار، دامگاه پرندگان است. متاسفانه امروزه از روش های سنتی و مدرن برای شکار پرندگان استفاده می شود اما در فریدونکنار، دامگاهی ساخته شده تا انواع پرندگان را در آن نگهداری کند. در دامگاه پرندگان فریدونکنار که بیش از 46هزار متر مربع مساحت دارد، پرندگانی مانند بوتیمار کوچک، پرستوی دریایی، چنگر، بلوطی، اردک سرسفید، اردک بلوطی، طاووسک، چنگر نوک سرخ و ده ها گونه دیگر که برخی از آن ها نادر نیز هستند نگهداری می شود که بازدید از دامگاه پرندگان فریدونکنار را بسیار جذاب می کنند.

6. تالاب فریدونکنار

با شروع فصل مهاجرت پرندگان، در فریدونکنار با یکی از نادرترین پرنده های جهان با نام درنای سفید روبرو می شویم که در فصل مهاجرت، تنها زیستگاهش شهر فریدونکنار است. تالاب فریدونکنار در جنوب شهر قرار دارد که 5400 هکتار از زمین های سرسبز فریدونکنار را شامل می شود. بهترین زمان بازدید از تالاب فریدونکنار فصل زمستان است چراکه در این فصل صدها گونه پرنده به دلیل مهاجرت، در تالاب زندگی می کنند که شامل غازهای وحشی، مرغابی، پرلا، حواصیل، مرغ سقا، شاهین، عقاب شاهی، قره غاز، باکلان، قو و غیره هستند. نه تنها مردم عادی بلکه شکارچیان به درنای سفید اهمیت خاصی می دهند چراکه در گذشته، 6 درنای سفید از روسیه به سمت فریدونکنار مهاجرت می کردند که تنها یک درنای سفید توانست از دست شکارچیان روسی فرار کند. اکنون هرساله او به فریدونکنار مهاجرت می کند.

ما در این مطلب سعی کردیم جاذبه گردشگری فریدونکنار را برای شما نیز معرفی نماییم تا بتوانید در زمان اقامت خود در این شهر بسیار زیبا نیز  از زیبایی های نیز بهره ببرید. اگر شما هم قصد خرید ویلا در فریدونکنار و یا رهن و اجاره ویلا در فریدونکنار را دارید بهتراست قبل از هرگونه اقدامی نیز از مشاورین مجرب مهندس صدرنژاد نیز در ارتباط باشید تا تواند بهترین خرید را داشته باشید.

 

ارسال دیدگاه