پارک طاهباز محمودآباد؛ پارکی توریستی در محمودآباد

6 دی 1401
0 دیدگاه
پارک طاهباز 54654754120

پارک طاهباز محمودآباد از جمله پارک های درون شهری استان مازندران است که به دلیل امکانات تفریحی  طرفداران بسیاری دارد.محمودآباد از لحاظ تاریخی، قدمتی چند هزارساله دارد که به طبرستان کهن می رسد.  پارک طاهباز محمودآباد از جمله پارک هایی می باشد که در داخل شهر محمودآباد ایجاد شده و یکی از فضاهای سبز درون شهری شهرهاش شمالی کشور محسوب می شود.

پارک طاهباز در سال 1393 توسط شهرداری محمودآباد در مساحتی 2 هکتاری تاسیس شد. از لحاظ مکانی این پارک هم به مرکز شهر نزدیک بوده و هم به نواحی ساحلی آن و همین موقعیت جغرافیایی باعث محبوبیت بیشتر این بوستان شده. یکی از اصلی ترین مساجد شهر به نام مسجد آهومحله نیز در پشت این پارک قرار گرفته که بر اهمیت آن افزوده. این بوستان پیش تر، بخشی از حیاط یک کارخانه گونی بافی بوده اما به دلیل توریست های بیشمار این منطقه از پارک های بزرگ این شهر نیز محسوب می شود. .

پارک طاهباز محمودآباد به خاطر امکاناتی که دارد، یک مجموعه رفاهی تفریحی نیز به شمار می آید. وسایل ورزش، سرویس های تندرستی، زمین بازی، زمین بسکتبال، وسایل بازی کودکان، مسیر پیاده روی، آلاچیق و فضای سبز برای چادر زدن و اسکان مسافران و نیز نمازخانه و سرویس بهداشتی، از جمله امکانات این بوستان زیبا به شمار می آیند. این پارک علاوه بر اینکه یک مکان تفریحی خوب برای اهالی شهر محسوب می شود، محلی برای تفریح و اسکان مسافران محمودآباد نیز به حساب می آید.

پارک طاهباز 57486768420

دیدنی های اطراف پارک طاهباز محمودآباد

جنگل بونده : جاذبه طبیعی که پس از بازدید از پارک طاهباز محمودآباد می توانید سری به آن بزنید، جنگل بونده می باشد. این جنگل در بالای تپه ای متصل به آبادی بونده واقع شده که جنگلی با پوشش گیاهی بسیار زیبا و مناسب برای کمپینگ و جنگل نوردیست.

روستای لاویج: روستای زیبای لاویج را هم باید به  لیست جاذبه های دیدنی بابلسر  افزود. چشمه های آب گرم این روستا معروف بوده و توریست های زیادی را روانه این روستا می کند.

آبشار آب پری : مسیر جاده رویان – بلده در استان مازندران و در فاصله ۱3 کیلومتری شهر رویان به آبشاری به نام آب‌پری می‌رسیم که در نوع خود خاص و منحصربه‌فرد است. ظاهر این آبشار با آن تصویری که به طور معمول از آبشارها در ذهن دارید متفاوت است.

پارک طاهباز 865745431201

آبشار حرام او: آبشار حرام او جزو یکی از طبیعت های زیبای استان مازندران می باشد که در فاصله 25 کیلومتری جاده ییلاقی نور-بلده که به جاده آبپری نیز شهرت دارد واقع شده است. ارتفاع این آبشار حدود 15 متر بوده و با توجه به این که در کنار جاده قرار گرفته و در ساخت جاده تراشیده شدن سنگ های کوه، به ارتفاع آبشار افزوده شده است.

شهربازی سرزمین رویاها : سرزمین رویاها که در مطالب قبلی امکانات آن را معرفی کردیم یکی از جاذبه های دیدنی محمودآباد است که  در واقع یک مجموعه کامل تفریحی-توریستی است که امکانات بسیار متنوعی در اختیار گردشگران قرار داده است. شهربازی سرزمین رویاها از مجهز ترین و مدرن ترین شهربازی های شمال ایران است.

پارک طاهباز کجاست

بوستان طاهباز در داخل شهر محمودآباد و در مرکز آن و نزدیک به ساحل این شهر واقع شده. برای دسترسی به این پارک پس از ورود به محمودآباد، باید وارد بلوار امام خمینی بشوید. شما پیش از رسیدن به تقاطع بلوار آزادی به این بوستان خواهید رسید. به طور دقیق تر این پارک در بلوار امام خمینی و در خیابان نسیم هشتم واقع گردیده. شما با خرید ویلا و آپارتمان در محمودآباد می توانید از امکانات رفاهی  پارک طاهباز نیز بهره‌مند شوید.

 

 

ارسال دیدگاه